Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Hur ser du förresten på att du kommer stå längst ner på stegen och bli det nya patrasket när dom du kallar kategori C människor är utestängda från fjällvärlden?
För det är du medveten om va, att du med din dåliga bildning, ditt kroppsbyggande och snöskoteråkande så klart kommer ha den solklara platsen längst ner i ditt älskade klassamhälle.
Eller tänker du att det bara är att hasa in med skoterkängorna och plånboken med gummisnodden runt och äta korv med mos och bli en i gänget. Skulle inte tro det.
Vad är det för semester att gå runt och veta att man trots mängden pengar och hur mycket man än kämpar alltid kommer vara och förbli av en lägre klass och sämre sort?
Jag tror varken du eller turismen i stort och i synnerhet inte stuguthyrningen gynnas av att skidåkning blir ett särintresse för en rik elit som ska sprätta runt som i Båstad eller ute i Sandhamn.
Titta på vad som hände med golfen, hur den utvecklades och hur många den sysselsätter efter att den blev folklig.
Om skidåkningen och vintertirismen gör en motsatt resa och går från en bredd-idrott som många haft möjlighet att utöva till ett särintresse kommer det slå hårt mot Skistar (som redan börjat få det kämpigare) och alla som äger stugor.
Vi kommer tillbaka dit där det började med ETT hotell uppe på fjället för ett hundratal rikingar och deras tjänstefolk.
Ingen av dom som är intresserade av att hyra någon äcklig svenne-banan stuga med skotergarage.
Tror du missar att det byggs till områden intill nya backar på gamla anläggningar. Så ligger inte min stuga mitt i huvudbacken på första rad.
Man får göra sig ett eget litet spår och glida 40 meter rakt ut i backen för att förtydliga det hela. Men de räknas fortfarande som ski on ski out.Och det är det som räknas så man kan ta betalt som för det.
Ja så som du målar upp han verkar han inte vara en trevlig prick. Men jag dömer inget utan går på hur folk är mot mig och inte mot andra.
Allt som har med USA modell är jag helt imot, självklart de samma med korruption. Som förövrigt existerar i alla högsta grad.
Jag är i byggsvängen på ett eller annat sätt.
Sen har du en stor och viktig poäng i det hela ang vädret. Många av de stora anläggningarna är för långt söder ut. Ta tex Branäs och Sälen ( kan du bocka av dem ) som helst klart ligger i risk zonen. Är många vintrar som de har haft barmark bra länge in på säsongen. Som först och främst gör att gäster tappar vinterkänslan när de står i gegga när de kommer utanför konstsnön. Och framför allt gör att backarna inte kommer hålla speciellt bra i slutet på säsongen.
Nu tror jag dock inte på kilmatbluffen , men att värme/kyla går i cykler det tror jag på.
Ja du kan vara skeptiskt precis hur mycket du vill till stugorna som byggs i fjällvärlden. Men du verkar missa HELT att vår granne i väst är en skidtokig generation som har problem i sitt land med extremt dyra stugor vid anläggningar. De är en stor aktör på marknaden när det gäller hyra och köpa dessa stugor.
Nej hur menar du att jag kommer stå längst ner på stegen för att jag gillar fjällen ,skoter och kroppsbyggningen ? Kommer jag då per automatik bli ett mål för den avundsjuka och girga underklassen ? Förklara gärna nu hur du tänker .
Hur folk uppfattar min typ av semester skiter jag fullständigt i, det är ni vänsterblivna som är som hungriga hundar som gläfser och är avundsjuka på att mitt köttben är större än ditt.
Och bör förklara en sak till. Jag hyr inte ut min stuga överhuvudet taget. Så om uthyrningen minskar rör inte mig i ryggen.
Och då så jävla dyrt är det inte med skidor.
På lågsäsongen 80 % av tiden är priset på stugor halverat och ännu mer vissa veckor. Strax före påsk eller efter påsk tex.
Då kan 2 familjer hyra en 10 manna stuga mitt i backen för 10 000 kr. 5000 kr per familj och lift kort för 5000 kr. Sen så lagar de allra flesta mat hemma är min uppfattningen till större del. Så 10 000 kr plus drivmedel. De är vad de kostar. 1000 kr i månaden. Då bör man vara en rejält misslyckad jävel om man inte kan dra ihop det…. Skidintresset är brett i Sverige i alla kategorier utom just hos de mest extram vänsterblivna och svartingar. Och det tackar vi och bugar för.
Ski star äger så fruktsnsvärt långt ifrån alla stugor stugor. Men ta gärna fram de siffror du pratar om att ski star mår dåligt. Lycka till.
Någon äcklig svennebanan hahaha hatet lyser verkligen hos er. Men du kunde inte bry mig mindre