2019-01-24, 15:32
Medlem
Här kommer lite underlag om vad SH åkte dit för senaste och efter att ha läst denna tråd samt historiken så verkar tillvägagångssättet var väldigt lika förutsatt att han döms för detta, han är ju trots allt fortfarande inte dömd för detta ännu.

Dock så verkar detta uppdrag ha gjorts på uppdrag från någon eftersom han som sagt suttit ett tag.

https://minfil.com/vaO25cr1b1/B2070-16_PDF
https://minfil.com/yaO15fr8b8/B578-17_PDF
Citera
2019-01-24, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arier2500
Det skrivs en hel del om Peyman i figges tråd!!!
Va jag vet så var figge skyldig peyman en massa pengar !!Sen att han ska ha vittnesskydd stämmer heller inte !!! Jag har haft med han och göra det går en massa rykten om han att han ska vara en golare och folk i Uppsala som jagar han osv!!!!När vi har kollat upp det så stämmer inte att han ska ha golat eller vara jagad!!!
Killen körde i Borlänge förut och folk gillade inte att tog så mycket av marknaden sen börja folk och prata!!!! Jag träffade killen förra veckan så en som har vittnesskydd ska väl ha vittnat mot någon vem har han vittnat i mot ???
Senast när killen åkte så fanns det 3 andra i hans lägenhet,han tog på sig allt !!!!

Ok, bra att du klargjorde. Tack för info.
Citera
2019-01-24, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos-Locos
Här kommer lite underlag om vad SH åkte dit för senaste och efter att ha läst denna tråd samt historiken så verkar tillvägagångssättet var väldigt lika förutsatt att han döms för detta, han är ju trots allt fortfarande inte dömd för detta ännu.

Dock så verkar detta uppdrag ha gjorts på uppdrag från någon eftersom han som sagt suttit ett tag.

Tack!
Vem tror du uppdragsgivaren skulle kunna vara?
Citera
2019-01-24, 18:23
Medlem
Ingen som kan berätta om S.H tillhör någon grupp, klubb, supporterklubb, bokklubb??? Något?
Citera
2019-01-24, 20:29
Medlem
Finns det bilder på dom äckliga samhällsparasitdräggen? T.ex Sam*y Hyvelolja?
Citera
2019-01-24, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheVigilanten
Finns det bilder på dom äckliga samhällsparasitdräggen? T.ex Sam*y Hyvelolja?

Finns nån sida bak, en tattuerares insta, 8e december, herrn till vänster i bild är MGM
Citera
2019-01-24, 22:42
Medlem
Citat:

En K*m Söreng*rd (i, å) förekommer också i båda fallen, var det han eller hans bror som också plockades in här? Båda två bor grannar med SH.
Citera
2019-01-24, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donX
Tack!
Vem tror du uppdragsgivaren skulle kunna vara?

Blir bara spekulationer från min sida, men läst denna tråd samt kollat i aktuella domar så härrör detta från Uppsala eller Storstockholm.
Spekulerar jag hej vilt så har SH haft ett pris på sitt huvud och som han fick reda på när han kom ut i december. Tror att han har strulat till det lite gällande knark och gett sig på fel personer.

Huvudmannen i knarkdomen har långa tentakler och detta ser man också när man googlar på hans namn och sedan så åkte SH dit för att ha misshandlat en släktning till honom m.m. och det var också detta som han satt inne för.
Plus att han blev frigiven för knarktillverkningen trots att jag fick intrycket att polisen hade väldigt bra bevis mot alla berörda parter.
Han har insett att han har det bättre innanför murarna och får då med stor sannolikhet spendera resten av sin tid där förutsatt att han är skyldig.
Så han har varit tvungen att göra detta för att själv klara livhanken, att gå från misshandel till att avrätta någon är ett stort steg och det gör man inte om man har en bra motivation samt lite krasst 1 månad efter att ha muckat, visst att han kanske behövde cash, dock så brukar detta lösa sig ändå.

Sedan så verkar han ju dessutom gett upp eftersom han åkte fast väldigt snabbt och dessutom blev lyst bara någon dag efter brotten, hade han varit kall så hade han lämnat Sverige väldigt snabbt då han torde ha fått bra betalt för aktuell gärning och förutsätter att han är skyldig till aktuell gärning.

Men som sagt, detta är bara mina spekulationer.
Citera
2019-01-24, 23:05
Medlem
Citat:
Blir bara spekulationer från min sida, men läst denna tråd samt kollat i aktuella domar så härrör detta från Uppsala eller Storstockholm.
Spekulerar jag hej vilt så har SH haft ett pris på sitt huvud och som han fick reda på när han kom ut i december. Tror att han har strulat till det lite gällande knark och gett sig på fel personer.

Huvudmannen i knarkdomen har långa tentakler och detta ser man också när man googlar på hans namn och sedan så åkte SH dit för att ha misshandlat en släktning till honom m.m. och det var också detta som han satt inne för.
Plus att han blev frigiven för knarktillverkningen trots att jag fick intrycket att polisen hade väldigt bra bevis mot alla berörda parter.
Han har insett att han har det bättre innanför murarna och får då med stor sannolikhet spendera resten av sin tid där förutsatt att han är skyldig.
Så han har varit tvungen att göra detta för att själv klara livhanken, att gå från misshandel till att avrätta någon är ett stort steg och det gör man inte om man har en bra motivation samt lite krasst 1 månad efter att ha muckat, visst att han kanske behövde cash, dock så brukar detta lösa sig ändå.

Sedan så verkar han ju dessutom gett upp eftersom han åkte fast väldigt snabbt och dessutom blev lyst bara någon dag efter brotten, hade han varit kall så hade han lämnat Sverige väldigt snabbt då han torde ha fått bra betalt för aktuell gärning och förutsätter att han är skyldig till aktuell gärning.

Men som sagt, detta är bara mina spekulationer.

Intressanta tankar! Men jag är fortf nyfiken, du kanske har koll, varför gick polisen ut och sa att dom sökte koppling till BMC? Jag hittar ingen sån info om MGM? Vad är det jag missar?
Citera
2019-01-24, 23:39
Medlem
Citat:
Intressanta tankar! Men jag är fortf nyfiken, du kanske har koll, varför gick polisen ut och sa att dom sökte koppling till BMC? Jag hittar ingen sån info om MGM? Vad är det jag missar?

Polisen gick verkligen INTE ut med det. Dom teg och tiger ännu.
Aftonbladet var det som skrev detta, vem deras källa på den kopplingen är vet vi ej.
Citera
2019-01-24, 23:58
Medlem
Citat:

Okej, när man som medelålders fd Borlängebo läser namnet Fredrik Karlsen i en av domarna kan man ju inte låta bli att undra.... släkt med ökanda Karlsen fr Borlänge?
(Ska väl enl egen utsago skärpt till sig på äldre dagar (enligt vad som sagt till media iaf), men sånt kan ju vara tillfälligt och yrken har ju en tendens att gå i arv än vilka de är tyvärr..)

Behöver ju inte va släkt alls men man kan ju inte låta bli att undra.
Citera
2019-01-25, 00:30
Medlem
Citat:

Ingen riktig koll på detta annat att jag vet att det finns en hel del folk som har anknytning till BMC i Fagersta och SH kommer därifrån.
Så det kan vara barndomskompisar därifrån som assisterat SH, dock så behöver inte detta ha något med BMC officiellt att göra utan bara tjänster mellan kompisar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in