Citat:
Ursprungligen postat av
donX
Tack!
Vem tror du uppdragsgivaren skulle kunna vara?
Blir bara spekulationer från min sida, men läst denna tråd samt kollat i aktuella domar så härrör detta från Uppsala eller Storstockholm.
Spekulerar jag hej vilt så har SH haft ett pris på sitt huvud och som han fick reda på när han kom ut i december. Tror att han har strulat till det lite gällande knark och gett sig på fel personer.
Huvudmannen i knarkdomen har långa tentakler och detta ser man också när man googlar på hans namn och sedan så åkte SH dit för att ha misshandlat en släktning till honom m.m. och det var också detta som han satt inne för.
Plus att han blev frigiven för knarktillverkningen trots att jag fick intrycket att polisen hade väldigt bra bevis mot alla berörda parter.
Han har insett att han har det bättre innanför murarna och får då med stor sannolikhet spendera resten av sin tid där förutsatt att han är skyldig.
Så han har varit tvungen att göra detta för att själv klara livhanken, att gå från misshandel till att avrätta någon är ett stort steg och det gör man inte om man har en bra motivation samt lite krasst 1 månad efter att ha muckat, visst att han kanske behövde cash, dock så brukar detta lösa sig ändå.
Sedan så verkar han ju dessutom gett upp eftersom han åkte fast väldigt snabbt och dessutom blev lyst bara någon dag efter brotten, hade han varit kall så hade han lämnat Sverige väldigt snabbt då han torde ha fått bra betalt för aktuell gärning och förutsätter att han är skyldig till aktuell gärning.
Men som sagt, detta är bara mina spekulationer.