Flashback bygger pepparkakshus!
2019-01-14, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humpcut
Jag förstår inte varför alla "anhöriga" är så upprörda, är det inte standard med barnaga i länderna de där barnen kommer ifrån? De slår ju redan sina barn när de är busiga så vad är problemet om en vakt gör det, de borde väl snarare bli glada?

Dom vill väl bara gnälla. "det är så synd om oss". Dom kanske hoppas få pengar på nåt skruvat sätt.
Citera
2019-01-14, 07:52
Medlem
Stort snyfftreportage i DN med lille Muad gråtande i soffan. Bredvid sitter mamma Juweiya allvarlig och med skadestånd i blicken. Ganska motbjudande och oseriöst!
Citera
2019-01-14, 08:00
Medlem
von_Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 100miltillsthlm
Vad tycker du själv, är det inte brottsligt att inte lyda en ov?

Tycker? Så länge jag inte sitter i HD är mitt tyckande högst irrelevant för rättsläget. Däremot ÄR det inte brottsligt att inte lyda en ordningsvakt.
Citera
2019-01-14, 08:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattis
Stort snyfftreportage i DN med lille Muad gråtande i soffan. Bredvid sitter mamma Juweiya allvarlig och med skadestånd i blicken. Ganska motbjudande och oseriöst!

Tänk att det blir ett sånt här jävla väsen i media varje gång något händer mot en blatte eller neger, vakterna plockade för fan bara ner en högljudd kaoz-apa som förstörde för alla andra besökare. Snyftreportage

Att blattarna och negrerna själva brutalt misshandlar och rånar svenska pensionärer, våldtar svenska kvinnor och barn dagligen, det ser man lite över sådär. Inget man behöver skriva om.

Citera
2019-01-14, 08:04
Medlem
von_Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Det är sånt jävla oljud numera på biblioteken så många besökare undviker att gå dit.
Ja, detta är ett hot mot demokratin.

Mållös.. Svärjevänner devalverar verkligen uttrycket "hot mot demokratin".
Citera
2019-01-14, 10:31
Medlem
LagomLats avatar
Reportaget i DN lät faktiskt även en biblioteksanställd komma till tals. Denna bekräftade bilden att ungdomarna levt rövare på biblioteket, och har sig själva att skylla.

LL
Citera
2019-01-14, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Reportaget i DN lät faktiskt även en biblioteksanställd komma till tals. Denna bekräftade bilden att ungdomarna levt rövare på biblioteket, och har sig själva att skylla.

LL
Jo visst men reportaget har en slagsida som regalskeppet Vasa! Lille Muad blev så kränkt när han bara var lite ”busig” av den hemske väktaren. Den där typen av små sötnosar av utländs härkomst är många gånger ett gissel i det ofentliga rummet.
Citera
2019-01-14, 10:50
Medlem
Ok man hade alltså firat en killes 13-årsdag i biblioteket!!!! Va fan är det? Jag antar att alla familjerna har 10+ barn och bor i 2-4r så ungarna kan inte vara hos varandra utan offentliga ställen som tex bibliotek används som någon jävla lekstuga. Tips, skaffa inte fler ungar än att ni kan ta hand om, lär ungarna uppföra sig som man gör i civiliserade länder.
Citera
2019-01-14, 10:55
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Reportaget i DN lät faktiskt även en biblioteksanställd komma till tals. Denna bekräftade bilden att ungdomarna levt rövare på biblioteket, och har sig själva att skylla. LL
"Bibliotekarien berättar att personalen känner väl till två av de fyra pojkarna i fråga, och berättar att de ibland blir 'busiga' och då blir tillsagda att ta det lugnt. Men vid det aktuella tillfället var pojkarna ovanligt busiga och levde om ordentligt dock utan att någonsin bli aggressiva. De [förresten vilka, pojkarna eller personalen?] gick bland annat in i tysta salen och skrek 'alla måste ut'. De pratade högt, och då menar jag riktigt högt, säger bibliotekarien och lägger till att de kastade chipspåsar och betedde sig störande för de andra besökarna. Pojkarna blev också varnade flera gånger innan ordningsvakterna blev tillkallade."

Bra sammanfattat, DN är en gåta och Flashback borde ha en avdelning för skit (ickehändelser) som blir snyft (politik).
Citera
2019-01-14, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_Tratt
Tycker? Så länge jag inte sitter i HD är mitt tyckande högst irrelevant för rättsläget. Däremot ÄR det inte brottsligt att inte lyda en ordningsvakt.

Du har rätt i att det inte är brottsligt att inte följa en ordningsvakts uppmaning men däremot har denna rätt att avlägsna dig från platsen och om du då spjärnar emot begår du ett brott.
Citera
2019-01-14, 11:53
Medlem
von_Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angleone
Du har rätt i att det inte är brottsligt att inte följa en ordningsvakts uppmaning men däremot har denna rätt att avlägsna dig från platsen och om du då spjärnar emot begår du ett brott.

Självklart. Men det gör det inte mindre löjeväckande att slänga sig med uttalanden som "jag tycker att det är brottsligt att..." utan något som helst laglig grund för detta.
Citera
2019-01-14, 12:54
Medlem
Problemet är att ungdjävlarna helt saknar respekt för äldre, lärare, bibliotekspersonal, poliser mfl. Ansvaret vilar tungt på deras föräldrar som uppenbarligen saknar vilja eller lust att öht uppfostra sina barn så att dom passar i ett civiliserat samhälle
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in