Citat:
Ursprungligen postat av
AX64
Det låter mer troligt att han kommit över infon på annat sätt. Keylogger på din dator, kikat runt i din webbläsarcache efter godbitar, och liknande enkla tilltag. Men det förutsätter förstås att han varit vid din dator vid något tillfälle i alla fall. Annars är det rimligen så att han gissat ditt lösenord (för uppenbart eller enkelt?) eller hört om detta från någon annan som du inte tror vet bara.
Nä mitt lösenord är väldigt random, dessutom på ett annat språk. Han har inte haft tillgång till min dator om han inte har snokat medan jag sov!
Citat:
Ursprungligen postat av
Firmi
1. Byt lösenord på alla dina emails som är kopplade till facebook och whatsapp.
2. Byt återställnings email adresser om du har det. Tex om du förlorar ditt hotmail konto brukar man ha en backup email för att återfå sitt konto. Ta bort det eller redigera den.
4.
https://www.facebook.com/settings?tab=security -> Här är du inloggad -> Logga ut från alla sessioner
5.
https://www.facebook.com/settings?tab=security§ion=password&view
6.
https://www.facebook.com/security/2fac/setup/intro/
Så du får SMS kod varje gång du försöker logga in.
Byt din email på facebook med.
Har gjort allt det förutom byta e-mail på facebook, ska definitivt fixa!
Citat:
Ursprungligen postat av
vhe
Det här påståendet hänger inte ihop. Om du skrivit det i ett Facebookmeddelande eller i Whatsapp, så har du uppenbarligen delat informationen med någon, dvs spridit den. Om du har spridit den, så är det absolut inte så att enda sättet att få tag på den är att hacka ditt Facebookkonto.
Samtalet på whatsapp och facebook är med samma person, som inte har kopplingar till honom alls. Har bara berättat för en person, och det är den personen. Hon har inte spridit det, fattar att det låter svagt, men jag är säker. Grejen är att det finns ett alternativ, vilket är mer allvarligt. Jag bor på bottenvåningen och man kan se in i mitt kök från gatan utanför ganska enkelt. Misstänker att han har stått där och spionerat i mörkret, det är därför jag ville veta hur sannolikt det är att han har kunnat hacka antingen min facebook eller whatsapp... Vilket inte verkar väldigt sannolikt tydligen.
Citat:
Ursprungligen postat av
KlarreDarko
Vet att det finns en inloggningshistorik nånstans under inställningar på FB. Där kan du se alla enheter som loggat in på ditt konto vid plats/tidpunkt. Där kanske du hittar ditt svar!
Inget där, men är så paranoid att jag tänker kanske han har hittat en väg runt det
Citat:
Ursprungligen postat av
Kroppskakoregott
Har du loggat in på facebook via hans Wifi, eventuellt hans dator? Isåfall kan han precis som första posten sagt använt s.k keylogging. Det innebär i praktiken att han kan se allt du skriver. Varpå rådet alltså är precis som någon tidigare skrivit. Byt alla lösenord, emails, osv. Då han kanske sitter på dessa lösenord också, om du använder samma lösen, eller snarlika.
Nej inget sånt! Är knappt på facebook, har inte ens appen på telefonen, bara messenger. Så jag har inte loggat in på hans wifi eller dator.