Citat:
Ursprungligen postat av
lindome
Det är lägre antagningskrav när det gäller styrka på en kvinna än en man som söker till polishögskolan. Så det är helt naturligt att kvinnliga poliser har svårare att hantera fysiska situationer, vilket kan leda till att kvinnliga poliser lättare kommer i trängda lägen och antalet polisskjutningar ökar.
Problemet ligger inte bara i att det ställs lägre krav vid själva rekryteringen. Kvinnliga polisers benägenhet att enkelt lösa en våldsam situation är högst begränsad, såvida damen inte besitter gedigna kunskaper i kampsport. Detta medför att ingripanden av våldsam karaktär som sker på rutin ofta leder till besvärliga situationer.
Ett snabbt slag med handens utsida med undersidan av näsan eller mot adamsäpplet löser många situationer när pöbeln inte lyder. Allt blir så mycket enklare när man sätter fängsel och säkrar personer. Min upplevelse är att många kvinnliga poliser vill undvika fängsel just pga av osäkerhet.
Jag vill tillägga att det finns många bra kvinnliga poliser också, men den största majoriteten duger inte i yttertjänst, och kvinnor bör överlag begränsas inom polisens verksamhet.
Jag vill se Kalle, bondsonen som ville annat i livet, med dasslock till händer och minst 1.85 lång söka. PHS är idag infiltrerat av vänstervriden paria som i framtiden har som mål att skapa kaoz och oreda i firman. Snart ställs det krav på att manliga poliser ska bära stringkalsonger i yttretjänst.
/ Leif