2019-01-10, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Sjuk diskussion må jag säga. Klart vi ska ha kvinnliga poliser. Vad är det för jävla fjollor som säger annat. Vare sig fysik eller inte så ska för fan inte kön och storlek avgöra vad för jobb man ska ha

Det kunde ha hänt en manlig polis med tanke på hur GM snabbt vände runt.

Däremot tycker jag vi ska diskutera GM. Kan man slåss emot polisen på detta sätt så ska man ha ett långt straff. Det är min synpunkt i denna tråd.

Förstår jag dig rätt att du inte tycker fysik är av betydelse?
Eller har min trötthet tagit ut sin rätt?
Citera
2019-01-10, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittarslet
Är jävligt ointressant att förstöra en tråd med det söndertjatade påpekandet att gm är mörkhyad. Ja, himmelen är blå idag med. Och ja, alla fattar att en gärningsman i de flesta brottsfall är invandrare. De flesta, utom möjligen du, hajar att det inte innebär att de flesta invandrare är kriminella bara för det.
Det finns många aspekter utav den här händelsen som är imtressanta att diskutera.

Är ännu mer ointressant att höra en kalles kaviar som dig svara på personens inlägg. Ignorera isåfall istället för att leka besserwisser.
Citera
2019-01-10, 23:16
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Det var ingen här som sa att manliga poliser ska ej finnas när killen med funktionsnedsättning blev nedskjuten va?

Det var väl en kvinnlig polis som sköt honom också eller minns jag fel?
Citera
2019-01-11, 02:46
Medlem
Kvinnor bör ju inte vara dem som ska brotta ned kriminella. Det är som ett skämt när man ser poliser/ordningsvaktstjejer på 1.55. Alla män hade kunnat brotta ned en 1.55 tjej.

Finns många videos på internet där kvinnliga poliser går helt bananas utan någon större anledning med batongen/sprayen endast för de är så underlägsna och försöker ta det säkra före det osäkra. Detta eskalerar ju såklart allting x100. Det hade inte en manlig polisMAN gjort.

Men hur fan kan det bli mordförsök? Verkar helt fel.
Senast redigerad av Coola-Killen 2019-01-11 kl. 02:50.
Citera
2019-01-11, 03:36
Medlem
Hade varit intressant att se vad polischef och myndigheter hade gjort om hon blivit avrättad med sitt eget tjänstevapen 😅 Nu kan ju nästan höjdarna fortsätta stå med huvudena i sanden ostört.
Tycker hon borde tagit en för laget så nån kanske hade reagerat. Men men cirkusen fortsätter 🤔
Citera
2019-01-11, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Kvinnor är extremt lättlurade också vilket inte är så passande inom polisyrket.

Baserar du den utsagan på din egen gravt generaliserande erfarenhet?

Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Dito. Var är dina?

Du vill alltså ha en länk på att en manlig polis har glömt sin tjänstepistol och på att en gärningsperson plockat av en manlig polis vapnet?
Kommer du med statistik över dina fantasier då?
Citera
2019-01-11, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Baserar du den utsagan på din egen gravt generaliserande erfarenhet?

Du vill alltså ha en länk på att en manlig polis har glömt sin tjänstepistol och på att en gärningsperson plockat av en manlig polis vapnet?
Kommer du med statistik över dina fantasier då?

Du, behåll dina "no true scotsmen" för dig själv.
Citera
2019-01-11, 06:56
Medlem
Jag kan tänka mig att rejält avtrubbade personer dvs. t.ex psykotiska eller påverkade personer helt enkelt inte uppfattar att de har med polisen att göra när de i sitt förvirrade tillstånd stirrar ner i en kvinnas blåa ögon som är 1.60 m lång. De kanske inte ens ser att de bär uniform. Stor skillnad blir det av bara uppenbarelsen av en 1.90 m lång polisman som gör att den kriminella kanske inte ens tycker att det är någon idé att göra något motstånd. Jag har sett detta så många, många gånger. Kvinnliga poliser, tjafs som slutar i våld. Manliga poliser, allt går lugnt och smärtfritt.
Senast redigerad av karanan 2019-01-11 kl. 06:58.
Citera
2019-01-11, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Du, behåll dina "no true scotsmen" för dig själv.

Det var väl det jag misstänkte....
Citera
2019-01-11, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jojje777
hon riskerade även anländande förstärknings liv...har busen(negern) ev en 9mm Glock till förfogande,,,dubbel princess på det eller sparken med dåliga vitsord.
Varför skulle GM ha en glock till sitt förfogande?
Citera
2019-01-11, 07:32
Medlem
Vad för typ av pickadoll bär våra svenska poliser nu förtiden?
Senast redigerad av CincoVillaFranco 2019-01-11 kl. 07:37.
Citera
2019-01-11, 07:35
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindome
Det är lägre antagningskrav när det gäller styrka på en kvinna än en man som söker till polishögskolan. Så det är helt naturligt att kvinnliga poliser har svårare att hantera fysiska situationer, vilket kan leda till att kvinnliga poliser lättare kommer i trängda lägen och antalet polisskjutningar ökar.

Problemet ligger inte bara i att det ställs lägre krav vid själva rekryteringen. Kvinnliga polisers benägenhet att enkelt lösa en våldsam situation är högst begränsad, såvida damen inte besitter gedigna kunskaper i kampsport. Detta medför att ingripanden av våldsam karaktär som sker på rutin ofta leder till besvärliga situationer.

Ett snabbt slag med handens utsida med undersidan av näsan eller mot adamsäpplet löser många situationer när pöbeln inte lyder. Allt blir så mycket enklare när man sätter fängsel och säkrar personer. Min upplevelse är att många kvinnliga poliser vill undvika fängsel just pga av osäkerhet.

Jag vill tillägga att det finns många bra kvinnliga poliser också, men den största majoriteten duger inte i yttertjänst, och kvinnor bör överlag begränsas inom polisens verksamhet.

Jag vill se Kalle, bondsonen som ville annat i livet, med dasslock till händer och minst 1.85 lång söka. PHS är idag infiltrerat av vänstervriden paria som i framtiden har som mål att skapa kaoz och oreda i firman. Snart ställs det krav på att manliga poliser ska bära stringkalsonger i yttretjänst.

/ Leif
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in