2019-01-09, 19:01
Medlem
Om man r sjukskriven och inte har s mycket i inkomst och vill samla sina krediter, vilket bolag tror ni skulle kunna funka d? Har inte s jttemycket i kredit s stt, 28 000. Men det rcker nd, tycker jag. Fr jag tycker inte egentligen att man ska ha ngra ln/krediter alls, om man inte mste.

Vad r blancoln?

Men iallafall. Vad ska man gra? Har ni ngra ider?
Citera
2019-01-09, 19:14
Medlem
Haubits77Bs avatar
Blanco-ln r allts ett vanligt bankln utan skerhet eller borgenr.
Dock lite hgre rnta. Serisa storbanker erbjuder 4-10% rnta skulle jag sga, medan mindre kreditinstitut/banker ofta begr betydligt hgre rnta.
Citera
2019-01-09, 19:21
Medlem
Lendo.se kan du se vilka banker du kan f ln av samt rnta. Dock r allt detta balco/privatln. Dvs att de ofta har en hg rnta d du inte har ngon skerhet.

I annat fall kan du hra av dig direkt till typ Swedbank fr att be om ett samlingsln. Det r ju ingen jttesumma s man kan tycka att du borde kunna f ett ln till en hyfsad rnta ven om du r sjukskriven och ifall du i vrigt inte har mycket skulder.
Citera
2019-01-09, 20:47
Medlem
Samlingsln, privatln, blancoln, SMS-ln r alla samma sak. Ett ln utan skerhet, det vill sga att banken inte har ngon garanti fr pengarna. Ett boln r annorlunda eftersom bostaden stts i pant och kan sljas fr att betala skulden. Samma sak med ett billn dr bilen kan sljas.

Alla blancoln r dyrare n ln med skerhet eftersom banken tar en strre risk. Nyttan med att samla sina krediter i ett enda ln r att man kan lyckas snka rntan. Om samlingslnet har lgre rnta n dina nuvarande skulder s r det ju bara bra, lgre rnta att betala varje mnad! Men kolla det noga fr det finns ingen mening med att "samla" lnet om du fr hgre rnta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in