2006-02-20, 23:56
Medlem
Fick studiemedlet indraget den här terminen p g a att jag saknade några poäng. Nu är jag verkligen i behov av pengar och jag tänkte därför skicka in en ansökan och åberopa personliga skäl. Någon som har förslag på vad man kan skriva (utan att behöva skaffa fram något slags intyg)??
Citera
2006-02-21, 00:21
Medlem
-jOE!s avatar
CSN skall tydligen vara rätt schyssta med det här. Helst skall man gärna säga till innan, men man borde väl kunna åberopa vad som helst i princip.

Personliga problem, familjetrassel, problem med boende som påverkat studierna, kårengagemang som tagit lite för mycket tid? Ös på bara!
Citera
2006-02-22, 22:14
Medlem
Tack! Bara att hojta till om det är nån som har ytterligare förslag.
Citera
2006-02-23, 00:32
Medlem
Jag hade problem efter det första året på högskola, taskigt med motivation. Jag skrev att jag hade problem med en flickvännen och ngt. mer, tror inte du ska dra till med för mycket. Annars är boendet en klassiker. Men det viktigaste är att du kan visa att det kommer gå bättre i framtiden, att dina problem löst sig och att du är jätte motiverad. Det är inte så svårt, men kom ihåg att om du får avslag skall du absolut överklaga, har fått uppfattningen att de ger avslag för att kolla hur motiverad du verkligen är. Jag har lyckats få ett extra år med studiemedel, bara vara saklig och ta inte ett bej. Lycka till, tycker absolut du skall försöka.

Föresten, jag saknade 5 poäng.
Citera
2006-02-23, 01:06
Medlem
Hm... jag är i en liknande situation. Har läst två år på högskola med full poäng, men sen kom det ett år då jag bara tog 10 poäng på hela året...
Funderar på att skriva ett brev, vet inte om det är nån mening men... om jag inte får beviljat så är ju de föregående två åren bortkastade...
Nån som har erfarenhet, berätta.
Citera
2006-02-23, 05:59
Medlem
MacGayVers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dymeta6
Hm... jag är i en liknande situation. Har läst två år på högskola med full poäng, men sen kom det ett år då jag bara tog 10 poäng på hela året...
Funderar på att skriva ett brev, vet inte om det är nån mening men... om jag inte får beviljat så är ju de föregående två åren bortkastade...
Nån som har erfarenhet, berätta.

Skriv och berätta, det brukar inte vara några problem. En gång ska gå vägen, har själv lyckats med det, iofs bytte jag utbildning eller snarare gick tillbaks till en jag läst innan, men ändå
Citera
2006-02-24, 00:18
Medlem
MsMoulds avatar
Du kan ju annars ta de där poängen som fattas...

Att ljuga är ju som sagt lögn, vad säger att du kommer att vara mer motiverad nästa termin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in