2024-10-23, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Kan bli spennende å se hva som avdekkes, hvis noe. Her i tråden har det vel vært diskutert
persongallerier store nok til å fylle flere krimserier. Interessant at Jayce bruker ordet "oppdragsgiver".

Det hjelper ikke TH nevneverdig at han har samlet en noe broket stab til å jobbe for seg.
Jeg håper vi kan få mer innsikt i koblingen mellom Ez@zi og den omtalte personen i TH sin krets.

Jeg tror ikke noe blir avdekket. Det serveres a og sjelden b, naturlig nok. Og da er vi der vi har vært under seks år med etterforskning. Eneste endring er at nå etterforskes noen andre enn TH i håp om at noe skal dukke opp med en kobling til en eller annen oppdragsgiver.
Jeg finner også denne koblingen du nevner mellom personen i THs krets og denne Ez interessant. Mer generelt kjenner jeg at jeg er lei av hele saken.
Citera
2024-10-23, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Da kan vi vel forvente oss seks år til med etterforskning uten at det bærer frukter er jeg redd.
Mest sannsynlig. Eventuelle rettssaker vil pågå over 6-7 år også.
Citera
2024-10-23, 14:44
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Jeg tror ikke noe blir avdekket. Det serveres a og sjelden b, naturlig nok. Og da er vi der vi har vært under seks år med etterforskning. Eneste endring er at nå etterforskes noen andre enn TH i håp om at noe skal dukke opp med en kobling til en eller annen oppdragsgiver.
Jeg finner også denne koblingen du nevner mellom personen i THs krets og denne Ez interessant. Mer generelt kjenner jeg at jeg er lei av hele saken.

Forventningene mine står ikke i taket, nei. Mistenker dessverre Th/mten sitt "meget interessant" er
mest for å selge inn Krimpodden. Nå som politiet og media er blitt heftig anklaget av Holden for å
ha drevet svertekampanje mot TH, tviler jeg på det tilflyter media noe særlig av relevans.
Citera
2024-10-23, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Forventningene mine står ikke i taket, nei. Mistenker dessverre Th/mten sitt "meget interessant" er
mest for å selge inn Krimpodden. Nå som politiet og media er blitt heftig anklaget av Holden for å
ha drevet svertekampanje mot TH, tviler jeg på det tilflyter media noe særlig av relevans.

Norsk politi har vel strengt tatt ikke god suksessrate når de står overfor saker med ukjent gjerningsperson; Tina Jørgensen, Therese Johannessen, Trude Espås, Sigrid Giskegjerde Schjetne, Marit Ødegaard, Aase Benedicte Opsahl, Evje-drapet, Marie-Louise Bendiktsen, Per Ulrichsen og Anne-Elisabeth Hagen.
Citera
2024-10-23, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Norsk politi har vel strengt tatt ikke god suksessrate når de står overfor saker med ukjent gjerningsperson; Tina Jørgensen, Therese Johannessen, Trude Espås, Sigrid Giskegjerde Schjetne, Marit Ødegaard, Aase Benedicte Opsahl, Evje-drapet, Marie-Louise Bendiktsen, Per Ulrichsen og Anne-Elisabeth Hagen.

Hvilke andre land sammenligner du med da?
Citera
2024-10-23, 17:43
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose

Du glemmer Dung- og Vålnes-sakene. Men Sigrid Schjetne-saken ble jo oppklart.
Citera
2024-10-24, 00:10
Medlem
Svartedikets avatar
Ny artikkel fra Dagbladet.

Hypotesen om bortføring er gjenopplivet, tydeligvis. Futurum-mennene er aktuelle.
Citera
2024-10-24, 08:15
Medlem
VG krimpodd*n i dag:

«Rød BMW X3 sporet i Ås må jo være rødglødende for Politiet nå!»
Citera
2024-10-24, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
VG krimpodd*n i dag:

«Rød BMW X3 sporet i Ås må jo være rødglødende for Politiet nå!»

For noen av oss andre har det vært rødglødende hele tiden. Mange år har gått. Det er for jævlig.
Citera
2024-10-24, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Nå som saken mot TH er henlagt, så vil det komme ut mye som tidligere ikke har blitt lagt ut grunnet at det muligens kunne blitt sett på som forhåndsprosedering.
Det er mye som stammer fra Jaren og Hadeland, og det er mye som stammer fra Lørenskog.
Bl.a hadde TH en venn som het Bjørn Moen som var sosioopat.
De kunne sitte å snakke i timesvis om hvordan utføre det perfekte mord, og slippe unna med det. Dette kunne de altså sitte å snakke om i timesvis, og ikke bare i noen minutter.
Denne mannen bodde i et hus sammen med sin mor på venstre side av veien, helt i enden av Jarenvannet.
Annet som ikke har blitt lagt ut her, ihvertfall meg bekjent, er at Tom Hagen og sin bror Sverre Hagen drev å banket opp homofile menn på Hadeland. Den ene av disse havnet i koma i 2 uker.
Det er også rykter fra Jaren om at TH og minst en av de andre brødrene muligens skal ha blitt seksuelt misbrukt av en mann.
Familien var i en sårbar situasjon. Moren var død, og faren var konstant på fylla, og barna hadde ingen beskyttelse.
Jeg vet mer om dette, og vil komme mer tilbake om dette, men jeg bruker foreløpig orden "muligens" her.
Seksuelt misbruk, sammen med at moren døde brått, kan være forklaringen på mye av THs raseri, men ikke på noen måte noen unnskyldning.
TH skal ifølge vitneforklaringer fra to av sine brødre ha vært svært voldelig mot Anne. Han skal ha slepet henne etter håret og sparket til henne, samtidig som han vrælet og skrek.
"høylytt bråk noen uker før jul" og "kul på håndleddet", gir bare en liten pekepinn.
TH skal også ha vært veldig ekkel mot en yngre bror av seg. Denne bodde i sokkelleiligheten til en nabo i Sloraveien, ganske nært S4. Han jobbet for TH en periode, men ble sparket grunnet beskyldninger om tyveri og rus på jobb. TH har også beskyldt han for å ha vært utro med AE mens TH var på jobb. TH kom inn i sokkelen der og banket opp begge to, og så tok henne hjem.
Den samme naboen som leide ut til THs yngre bror har også forklart seg en del i avhør om hvem TH egentlig er, både i forhold til hvordan han mishandlet kona, og denne psykiske mishandlingen. Bl.a. måtte Anne låne hageslange fra denne naboen da slangen i S4 lekket vann og var ødelagt. TH ville ikke kjøpe nytt. Det er også vitneforklaringer fra 2 personer på Futurum om hvordan TH har mishandlet Anne, både fysisk og psykisk. TH skal også ved et tilfelle ha truet Anne med pistol. Hun
holdt sønnen på armen, mens TH holdt en pistol mot tinningen hennes og skrek og vrælte. Dette er ved siden av når hun ble truet til å signere kontrakten som fratok henne alt.
Det vil komme mer her om TH og hvem han egentlig er.

En mann med sterkt økonomisk motiv, og med klare psykopatiske drag.
Citera
2024-10-24, 09:58
Medlem
Skjønte ikke dette i krimpodden nå ang abb / simkort. De sier noen av GM fisket opp dette OneCall sim kortet fra OHG sin postkasse i Mandal, før OHG selv rakk å ente inn posten. Altså brevet fra teleoperatøren som inneholder velkomstbrev + sim kort. Jeg trodde dette kom fra Bunnpris i Iladalen?? Snakker vi om flere telefon abb / kontantkort??

Og, ref dagens artikkel i Dagbladet, hvem er den tredje siktede: "En tredje mann er siktet for å ha forsøkt å påvirke et vitne i saken"???
Senast redigerad av Ronsangel 2024-10-24 kl. 10:08.
Citera
2024-10-24, 10:56
Medlem
Den røde BMWen er overhodet ikke noen hovedsak i dagens utgave av Krimpodden, selv om noen i tråden forsøker å gi inntrykk av det.

Blant de tingene Krimpodden tar opp, som har druknet i all støyen i saken, er simkortet som ble bestilt i OHG sitt navn. Krimpodden viser til telefonabonnementet som ble opprettet, et OneCall-abonnement som er brukt i saken. Krimpodden trekker frem det som benevnes som en interessant detalj. Dette simkortet har blitt sendt fysisk fra OneCall til den helt nye forretningsadressen til OHGs kontor i Mandal.
Fra SIM-kortet ble sendt fra OneCall og etter at det havnet i postkassen til OHG - men før OHG fikk tak i det - så har noen vært der og tatt SIM-kortet. En person som kan være involvert i kryptorigget har vært i Mandal og plukket opp SIM-kortet.
Det kan selvsagt være en løpegutt som har utført akkurat dette tyveriet, men det betyr igjen involvering av flere personer og dermed økt risiko, noe noen har vært veldig opptatt av å redusere. Dette viser i alle fall at involverte i kryptorigget har en kobling til Mandal. Dette er et lite sted med relativt få innbyggere. Forretningsadressen til OHG var helt ny og hvem visste at han pleide å ha et OneCall-abonnement...

Hva om abonnementet hadde blitt oppdaget og stoppet før det kunne brukes til noe? Eller hva om OHG rett og slett hadde hentet posten før ukjente rakk og få tak i akkurat konvolutten fra OneCall? Skulle kryptorigget stå og falle på dette, når passkopien og ID-tyveriet allerede var på plass? Noen må jo ha fulgt med veldig på postleveringen til OHG. Når dukker postmannen opp liksom. Hva med overvåkingskameraene?

Tydeligvis kjenner minvolverte i saken godt til OHG. Ikke bare epost-adressen og den helt ferske forretningsadressen hans var kartlagt, men også at OHG tidligere hadde brukt nettopp OneCall. Dermed reagerte ikke OHG selv på at han fikk regninger fra OneCall. Han betalte og skjønte ikke at dette ikke var hans abonnement, inntil Lørenskog-saken sprakk. Kontantkortet fra Telia er noe helt annet og har koblinger til Oslo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in