Citat:
Ursprungligen postat av
Skaanseth
Litt tilbake til den ektepakten datert 7 mai 2000 som eldstedatteren plutselig kom med.
Formann tror jeg det var som fikk gravd fram en stillingsannonse der det sto at regnskapsansvarlig slutter etter 18 år. Dette var våren 2018. Det må bety at hun har startet på Futurum i 2000.
Det er et pussig sammentreff, ryktene om utroskap mellom TH og MB tatt i betraktning.
Våren 2018 ønsket MB å slutte, altså midt under planleggingen av drapet. Og etter drapet ble hun sykemeldt. Samme som TEH.
Pussig når vi vet hvor viktig denne samtalen om morgenen er for THs alibi.
Jeg har vært inne på dette før med mine tanker om at MB er med på opplegget, eller er presset av TH til det. Undrer på hvordan ansettelsen av MB foregikk. Fant TH henne via datteren som bor i Lier i Drammen? Begge er jo lidenskapelig opptatt av hest.
Var TH og MB utro helt fra begynnelsen av ansettelsen? Og så fikk AE nyss i dette? AE har jo også jobbet endel på Futurum. Ville Anne skilles i 2000? Hun hadde nettopp arvet fra sin mor, Bl.a. Engel@ndsveien 8 og hun trengte heller ikke frykte så mye ang sønnen, og om TH ville ta ifra henne han, siden han var 18, eller nesten 18. Han er vel født i 83.
Synes dette er et interessant sammenfall i tid.
Også mhp at Tom Hagen kan ha hatt en skjult forbindelse til MB, i tillegg til det åpne arbeidsforholdet, og som han kan ha brukt til å presse henne til å lyve om telefonsamtalen med Anne-Elisabeth, 08:45 til 08:56 på drapsdagen.
Det får meg til å lure på om det er sant at MB ønsket å slutte av egen fri vilje i 2018.
Eller, om hun ble truet med oppsigelse, om hun ikke adlød Tom Hagen blindt. MB kan av forskjellige grunner ha ønsket å holde et eventuelt seksuelt forhold til TH absolutt skjult. Trusler om avsløring kan også være aktuelt. Men, rene spekulasjoner dette.
Men, det kunne ha fått mye til å falle mer på plass i saken.
Hvis det skulle være noe i dette, at TH har hatt et forhold med MB, så er det vel litt rart at Anne-Elisabeth hadde en såpass vennskapelig telefonsamtale med henne, som MB skal ha fortalt i vitneforklaringen om telefonsamtalen.
Men, du har rett, saken vil ende med tiltale. Iallfall for Tom Hagens del.