2023-10-29, 15:40
Medlem
Skaanseths avatar
Litt tilbake til den ektepakten datert 7 mai 2000 som eldstedatteren plutselig kom med.

Formann tror jeg det var som fikk gravd fram en stillingsannonse der det sto at regnskapsansvarlig slutter etter 18 år. Dette var våren 2018. Det må bety at hun har startet på Futurum i 2000.
Det er et pussig sammentreff, ryktene om utroskap mellom TH og MB tatt i betraktning.
Våren 2018 ønsket MB å slutte, altså midt under planleggingen av drapet. Og etter drapet ble hun sykemeldt. Samme som TEH.
Pussig når vi vet hvor viktig denne samtalen om morgenen er for THs alibi.
Jeg har vært inne på dette før med mine tanker om at MB er med på opplegget, eller er presset av TH til det. Undrer på hvordan ansettelsen av MB foregikk. Fant TH henne via datteren som bor i Lier i Drammen? Begge er jo lidenskapelig opptatt av hest.
Var TH og MB utro helt fra begynnelsen av ansettelsen? Og så fikk AE nyss i dette? AE har jo også jobbet endel på Futurum. Ville Anne skilles i 2000? Hun hadde nettopp arvet fra sin mor, Bl.a. Engel@ndsveien 8 og hun trengte heller ikke frykte så mye ang sønnen, og om TH ville ta ifra henne han, siden han var 18, eller nesten 18. Han er vel født i 83.
Citera
2023-10-29, 15:43
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Den 31 er en merkedag, lurer på om det kan komme noen overraskelser da.

Tidligere merkedager, så har de fyret løs på akkurat den dagen, men nå ser det ut til at de starter tidligere, så det kommer kanskje noe juicy stuff.
Citera
2023-10-29, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Litt tilbake til den ektepakten datert 7 mai 2000 som eldstedatteren plutselig kom med.

Formann tror jeg det var som fikk gravd fram en stillingsannonse der det sto at regnskapsansvarlig slutter etter 18 år. Dette var våren 2018. Det må bety at hun har startet på Futurum i 2000.
Det er et pussig sammentreff, ryktene om utroskap mellom TH og MB tatt i betraktning.
Våren 2018 ønsket MB å slutte, altså midt under planleggingen av drapet. Og etter drapet ble hun sykemeldt. Samme som TEH.
Jeg har vært inne på dette før med mine tanker om at MB er med på opplegget, eller er presset av TH til det. Undrer på hvordan ansettelsen av MB foregikk. Fant TH henne via datteren som bor i Lier i Drammen? Begge er jo lidenskapelig opptatt av hest.
Var TH og MB utro helt fra begynnelsen av ansettelsen? Og så fikk AE nyss i dette? AE har jo også jobbet endel på Futurum. Ville Anne skilles i 2000? Hun hadde nettopp arvet fra sin mor, Bl.a. Engel@ndsveien 8 og hun trengte heller ikke frykte så mye ang sønnen, og om TH ville ta ifra henne han, siden han var 18, eller nesten 18. Han er vel født i 83.

Spesielt at regnskapsmedarbeider var med på hytteturer med paret også.
Citera
2023-10-29, 16:02
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Spesielt at regnskapsmedarbeider var med på hytteturer med paret også.

Ja, det er jo spesielt, at hun er med på hyttetur. Man kan jo undre om TH gjør det som en slags hevn for det med eks-svogeren, er ikke godt å si, eller om han var helt betatt av denne MB. Men det var jo som sagt tidligere TH som startet det hele med å plutselig forlate AE og fant ei anna, og så kom han rekende tilbake etter en stund. Men slik tenker ikke psykopater. De hever seg selv over andre, og legger bare elegant til side det gale de selv har gjort.
Citera
2023-10-29, 16:35
Medlem
Citat:

Synes dette er et interessant sammenfall i tid.

Også mhp at Tom Hagen kan ha hatt en skjult forbindelse til MB, i tillegg til det åpne arbeidsforholdet, og som han kan ha brukt til å presse henne til å lyve om telefonsamtalen med Anne-Elisabeth, 08:45 til 08:56 på drapsdagen.

Det får meg til å lure på om det er sant at MB ønsket å slutte av egen fri vilje i 2018.

Eller, om hun ble truet med oppsigelse, om hun ikke adlød Tom Hagen blindt. MB kan av forskjellige grunner ha ønsket å holde et eventuelt seksuelt forhold til TH absolutt skjult. Trusler om avsløring kan også være aktuelt. Men, rene spekulasjoner dette.

Men, det kunne ha fått mye til å falle mer på plass i saken.

Hvis det skulle være noe i dette, at TH har hatt et forhold med MB, så er det vel litt rart at Anne-Elisabeth hadde en såpass vennskapelig telefonsamtale med henne, som MB skal ha fortalt i vitneforklaringen om telefonsamtalen.

Men, du har rett, saken vil ende med tiltale. Iallfall for Tom Hagens del.
Citera
2023-10-29, 16:46
Medlem
Bodde ikke MB på Blaker? I så fall så ser det ut til at hun har endret etternavnet eller at jeg husker feil.

Edit: Tror det er skrivefeil av Gule sider.
Senast redigerad av Formann 2023-10-29 kl. 17:01.
Citera
2023-10-29, 17:00
Medlem
Åpenbart skjedde det mye i 2018, både på Futurum og hjemme i S4.

- GHH sluttet tidlig i 2018 og ble byttet ut med VE og THs trofaste nevø.
- MB skulle slutte våren 2018. Stillingsannonsen tydet på at det hastet...
- Men noe endret på planene og hun fortsatte og ble senere et viktig vitne.
- TH fikk AE til å begynne igjen på Futurum. Hun startet opp i august 2018.
- TH ville at AE skulle overta iPhonen hans for å ta i mot beskjeder til han.
- Mobilen fikk en viktig rolle i saken, både i forhold til alle anrop og SMSer.

Parallelt hadde TH jevnlig kontakt med RU i 2018 og frem til forsvinningen.
Tema var blant annet kryptovalutaen Monero og anonymiteten den gir.

Samtidig viser flere funn og ulike vitneskildringer at AE vurderte skilsmisse.
Det er avdekket at AE var bekymret, frustrert og hadde det tungt i 2018.

Hun sto foran en viktig beslutning og hadde i forkant gjort forberedelser.

Det er ubesvarte spørsmål til flere av de tingene som skjedde, bl.a. ift MB.
Hvorfor skulle hun plutselig forlate en trygg jobb? Hva var det som hastet.

Kan det være slik at hun ikke hadde planer om å slutte, men at noe skjedde?
Sto hun i fare for å miste jobben? Noe endret seg slik at MB likevel fortsatte.
Senast redigerad av Jayce 2023-10-29 kl. 17:23.
Citera
2023-10-29, 17:05
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Synes dette er et interessant sammenfall i tid.

Også mhp at Tom Hagen kan ha hatt en skjult forbindelse til MB, i tillegg til det åpne arbeidsforholdet, og som han kan ha brukt til å presse henne til å lyve om telefonsamtalen med Anne-Elisabeth, 08:45 til 08:56 på drapsdagen.

Det får meg til å lure på om det er sant at MB ønsket å slutte av egen fri vilje i 2018.

Eller, om hun ble truet med oppsigelse, om hun ikke adlød Tom Hagen blindt. MB kan av forskjellige grunner ha ønsket å holde et eventuelt seksuelt forhold til TH absolutt skjult. Trusler om avsløring kan også være aktuelt. Men, rene spekulasjoner dette.

Men, det kunne ha fått mye til å falle mer på plass i saken.

Hvis det skulle være noe i dette, at TH har hatt et forhold med MB, så er det vel litt rart at Anne-Elisabeth hadde en såpass vennskapelig telefonsamtale med henne, som MB skal ha fortalt i vitneforklaringen om telefonsamtalen.

Men, du har rett, saken vil ende med tiltale. Iallfall for Tom Hagens del.

Ang. den telefonsamtalen, så vet jeg nesten ikke hva jeg skal tro. Om det var TH som tok telefonen, og at Anne allerede var død. Kanskje er det TH som har instruert MB til å ringe. Er det ikke den 12 som er vanlige lønningsdatoer? Og så er det jo rart å ringe til noens mor og snakke om lønning. TEH er jo en voksen mann, og MB har jo dessuten hans telefonnummer. Det nummeret som Anne hadde fungere også som THs jobbnummer. Det var vel en av klausulene for å få den Iphonen, at hun måtte svare oppringningene til han, mener jeg at noen sa det sto i boken. Nummeret til Anne dukker også opp på kontaktlistene til skyteklubben "Magnumklubben", der TH sto oppført som instruktør.

Kan godt hende at hun ble truet med oppsigelse, det er ikke godt å si. Hun ville jo hatt en del å tape. Stallen, som heter Stall-BDS Blaker, er et felleseie mellom Bye, Døhlen og en som heter Kjell.
Ved en skillsmisse, så vil jo hennes store hobby ryke.
Datteren driver jo også stort der.
Citera
2023-10-29, 17:15
Medlem
Citat:

Ville Anne skilles i 2000? Hun hadde nettopp arvet fra sin mor, Bl.a. Engel@ndsveien 8 og hun trengte heller ikke frykte så mye ang sønnen, og om TH ville ta ifra henne han, siden han var 18, eller nesten 18. Han er vel født i 83.

Når solgte AEH huset hun hadde arvet fra moren? Jeg tror etter at AEH solgte huset skrev de denne ektepakten 7 mai 2000.
Citera
2023-10-29, 17:27
Medlem
Citat:
Ang. den telefonsamtalen, så vet jeg nesten ikke hva jeg skal tro. Om det var TH som tok telefonen, og at Anne allerede var død. Kanskje er det TH som har instruert MB til å ringe. Er det ikke den 12 som er vanlige lønningsdatoer? Og så er det jo rart å ringe til noens mor og snakke om lønning. TEH er jo en voksen mann, og MB har jo dessuten hans telefonnummer. Det nummeret som Anne hadde fungere også som THs jobbnummer. Det var vel en av klausulene for å få den Iphonen, at hun måtte svare oppringningene til han, mener jeg at noen sa det sto i boken. Nummeret til Anne dukker også opp på kontaktlistene til skyteklubben "Magnumklubben", der TH sto oppført som instruktør.

Kan godt hende at hun ble truet med oppsigelse, det er ikke godt å si. Hun ville jo hatt en del å tape. Stallen, som heter Stall-BDS Blaker, er et felleseie mellom Bye, Døhlen og en som heter Kjell.
Ved en skillsmisse, så vil jo hennes store hobby ryke.
Datteren driver jo også stort der.

Slik du summerer opp saken øverst her, så er det bare syyykt. Det som har skjedd.

Ser at Jayce skriver at AE overtok iPhone fra TH i 2018.

Nylig skjedd altså, at Anne-Elisabeth hadde fått en mobiltelefon hun kunne ha med seg rundt omkring. I 2018. Like før hun ble drept.

Jayce sin oppsummering er også veldig bra.

Forberedelsene har vært mange flere, enn de vi har kjent til og listet opp tidligere.

Som utkobling av alarm i S4 før jul 2017. Installering av kamera på Futurum, ukjent dato. Kryptokontoer opprettet juni 2018.

Jeg tror politiet vil ende opp med en imponerende lang liste med beviser og indisier.

Det er bare å se frem til rettssaken som vil komme. Og oppklaringen som vil få alle brikker og detaljer i planlegging og gjennomføring, til å falle inn i sin rette sammenheng.
Citera
2023-10-29, 17:47
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Slik du summerer opp saken øverst her, så er det bare syyykt. Det som har skjedd.

Ser at Jayce skriver at AE overtok iPhone fra TH i 2018.

Nylig skjedd altså, at Anne-Elisabeth hadde fått en mobiltelefon hun kunne ha med seg rundt omkring. I 2018. Like før hun ble drept.

Jayce sin oppsummering er også veldig bra.

Forberedelsene har vært mange flere, enn de vi har kjent til og listet opp tidligere.

Som utkobling av alarm i S4 før jul 2017. Installering av kamera på Futurum, ukjent dato. Kryptokontoer opprettet juni 2018.

Jeg tror politiet vil ende opp med en imponerende lang liste med beviser og indisier.

Det er bare å se frem til rettssaken som vil komme. Og oppklaringen som vil få alle brikker og detaljer i planlegging og gjennomføring, til å falle inn i sin rette sammenheng.

Det kan virke som at det er en god del forberedelser, og nok flere enn de vi kjenner til.
Men i tillegg tror jeg det hele er krydret med en rekke villedninger.
TH er en manipulator av dimensjoner, men når man først har knekt psykopat-koden hans, så kan man også forutse hans forskjellige trekk. Det er derfor jeg er så forhatt blant TT, fordi jeg var den som avslørte at han er psykopat.
Montering av kameraer på Futurum var i 2017 mener jeg, ihvertfall driver de å monterer dette sikkerhetsgjerdet på dette tidspunktet. Kameraene var kanskje en del av sikkerhetspakken til Datafarm, datalagringsfirma. De hadde blant annet en svær 16 sylindret generator som sto å gikk kontinuerlig, i tillegg til at lokalet var beskyttet mot gamma/røntgen-stråling fra solstormer.

TH har nok planlagt mye, men jeg tror kanskje ikke at han planla hvordan han kom til å reagere under det enorme presset fra politiet. Dermed pratet og pratet han som en foss, og kom med selvmotsigelser.
Han sa at han følte at det hadde vært folk på plenen, og mystiske biler, men til tross for dette så kobles altså alarmen ut. En rekke sånne ting.
Citera
2023-10-29, 17:57
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Bodde ikke MB på Blaker? I så fall så ser det ut til at hun har endret etternavnet eller at jeg husker feil.

Edit: Tror det er skrivefeil av Gule sider.

Sjekket skattelistene for 2021, og det fulle navnet der er M@rit Kristin Br3kke Bye, så av en eller annen grunn skriver 1881 og gulesider Brekkebye. Usikker på om det er navneendring eller en feil.
Senast redigerad av Skaanseth 2023-10-29 kl. 18:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in