2023-02-28, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonsLarsen123
Skutt under bilen? Altså skrått ned i bakken slik at kulene "spratt" under? Prøver å finne noen bilder med skuddmerker i teslan samt bakken, men finner ingenting som kan samsvare med et så kraftig prosjektil som det angivelig er skutt med.
Det er det jeg tror, at nedslagene befinner seg under bilen siden vi ikke ser hull i bilen.
Han har jo truffet dekkene og bena på BO med rikosjetter.
Citera
2023-02-28, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Det er det jeg tror, at nedslagene befinner seg under bilen siden vi ikke ser hull i bilen.
Han har jo truffet dekkene og bena på BO med rikosjetter.
Burde vell isåfall ha sett nedslag fra kulene i asfalten rett ved kanalen til teslan? Evnt så har han lagt geværet i 90' ned mot bakken å avfyrt. fyren er 2meter høy, så tviler på at det siste der er reelt. Prøver å saumfare de bildene som finnes fra parkeringsplassen for å se etter merker i bakken, men vrient..
Citera
2023-03-01, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Fordi TH visste hva han hadde gjort og han ville ikke at det skulle komme ut hvem som hadde hjulpet ham med å ta AEH bort fra sitt eget hjem og deretter drepe henne.
Det er noen alibi som må falle om alt ble utført av th. Må i alle fall ha et vitne som lyger. Teh hadde store problemer med forklaringen og noen ringte/sms fra aehs tlf. Hvorfor kun utgående. Hun besvarte ikke inngående samtaler verken fra elmann og teh i antatt aktuelt tidsrom. Oppringet til hhb1 i 3 sek med påfølgende sms samt hukommelsessvikten til teh er et lite rødt flagg. Hvordan forklare at th angivelig ikke visste at hyttetur var utsatt. Tilsynelatende indikerer dette at aeh var i live hvis th opplyste at den var utsatt før han dro. Dette bekrefter ikke th, tvertimot. Tidspkt skulle avklares etter en time. Antatt ringepåskudd, men utsettelsen og en uvitende th er genialt om hensikten er en bekreftelse på at aeh levde. Kamerainnstallasjon på ft og hilsing på trofaste ansatte det samme. Litt for rigget både alibiet og antatt drapstidspkt med tlfbevegelse og tlf ligger på fast bord klar for politiets undersøkelser. Fremstår planmessig ut, men politiet er mer i retning av at th ventet på en medhjelper. Bilbytteteori er risky pga kamera, men th nekter å oppgi reiseruten.
Citera
2023-03-01, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
MWL trodde kuler borret seg ned i asfalten eller? Jeg har heller ikke vært i militæret...
Det trodde han nok ikke, men å skyte lavt indikerer at drap ikke var planen. Kommer nok unna tiltale for drapsforsøk men almennpreventive hensyn tilsier en streng reaksjon. Farlig våpen på ikea av alle steder.
Citera
2023-03-01, 07:35
Medlem
Kan det være at TH har prøvd å frame RU evnt omvendt? Tenker hvertfall RU blei ganske deppa når TH blankt avslo visjonen hans. Han virker også som ganske amatør innen det meste. Så enten RU som hevn eller TH som så sitt snitt til å prøve å få dette til å slå tilbake på RU. Regner med at disse teoriene har blitt flittig diskutert før da.
Citera
2023-03-01, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonsLarsen123
Kan det være at TH har prøvd å frame RU evnt omvendt? Tenker hvertfall RU blei ganske deppa når TH blankt avslo visjonen hans. Han virker også som ganske amatør innen det meste. Så enten RU som hevn eller TH som så sitt snitt til å prøve å få dette til å slå tilbake på RU. Regner med at disse teoriene har blitt flittig diskutert før da.

RU kan ha blitt blitt brukt til en mindre rolle, og i så fall er han delaktig i en alvorlig kriminell handling, og kan heller ikke si for mye uten å avsløre dette med påfølgende straff. Han virket i alle fall oppriktig redd for noen bakmenn. TH? MWL?

Men at RU har gjennomført dette som hevn har jeg lite tro på. Ikke kapabel til det, og tror heller ikke han er den hevngjerrige typen
Citera
2023-03-01, 10:04
Medlem
Har ligget litt i sivet og fulgt denne tråden en stund. Jeg har noen spørsmål da det er noen løse tråder jeg ikke klarer å nøste opp i.

- Hvilken forbindelse er det mellom MWL/PSS og MZ/RU?
- MoNa (MN) er omtalt flere ganger, men jeg kan ikke finne ut mer hvem dette er? (MoNe er kjent)
- Ifm. IKEA skytingen (21.02.2023) var det flerer til stede og 2 fornærmede. AK og en til. Vet vi noe mer om hvem den 2. fornærmede er? Vet vi noe mer hvilket nettverk dette er? Er det knytninger til PSS?
- Ifm. IKEA skytingen (21.02.2023) er det også en sort Tesla Model 3 omtalt og avbildet med punkterte dekk. Dette er slik jeg ser det en 2020 modell eller eldre (kromlister). Har vi noe ID på denne bilen, og vet vi om det var flere biler involvert forruten MWL sin MB?

Mulig dette er kjent men Wibe & Co AS har eierinteresser (50%) i Rowi AS sammen med
MALMO INVEST AS. Malmo Invest AS eies av M*rtin M*lmo (MM). Rowi AS ble stiftet i 2017 av MM (styreleder) hvor også St*g *tle J*hnsen (SAJ) var styremedlem helt frem til 2020.
Citera
2023-03-01, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skyggekaster
...- MoNa (MN) er omtalt flere ganger, men jeg kan ikke finne ut mer hvem dette er? (MoNe er kjent)
...
Se her:
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Nei nei nei…
Uff dette ble feil 😂 Det har blitt diskutert 2 med initialer MN i denne tråden. En tidligere torpedo og en elkraftsjeft 😂

Den MN jeg antok det var snakk om her er den som har vært forsøkt linket til HHB2.

Jeg forstår nå, my bad, at det var N*rby og IKKE N*rverud som ble omtalt her.

Igjen. My bad

Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Mange initialer å forholde seg til i denne tråden. I dette tilfellet kunne det kanskje
vært greit å bruke MaNe og MoNa for å unngå ytterligere misforståelser.

Sistnevnte har ihvertfall dukket opp i periferien på flere punkter, bl.a. som
tidligere (kortvarig) kjæreste av HHB2, samt koblinger til de dømte i den
såkalte Pareto-saken, bl.a. som vitne i en rettssak om innsidehandel.

TH pekte på Pareto-toppene som mulige GM, uten at det nødvendigvis impliserte MoNa.

Citat:
Dette kjenner jeg igjen ja. At TH kom med teorier om folk tilknyttet Pareto. Når det gjelder initialer så begynte jo TB som T*mmy Br*ske og endte opp i en helt annen leir. Greit å holde tunga rett i munnen.

Når det gjelder MoNa, så møttes HHB2 og han gjennom FS, altså F. Sn*ve. og ikke FS som noen bruker i tide og utide om meg. MoNa var i alle fall vertskap for den fatale festen jeg nevnte tidligere. Kunne aldri sett for meg at TH hadde turt å peke i hans retning. Fikk heller ikke det til å stemme med det jeg selv har lest i boken til TV2-journalistene.
Citera
2023-03-01, 12:16
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Har ligget litt i sivet og fulgt denne tråden en stund. Jeg har noen spørsmål da det er noen løse tråder jeg ikke klarer å nøste opp i.

Dette er litt uklart, det fins flere mulige koblinger. Av åpenbare grunner vil jeg
ikke skrive navn på de personene det gjelder, da disse ikke har noen kjent rolle - ennå.
Grad av kobling er også diskutabelt, da dette stort sett er basert på hvem som er venner
med hvem på facebook. Men PSS dukker opp på vennelisten hos flere av MZ sine venner.
Men så har også MZ en ganske "pompøs" venneliste, det skal han ha.

Citat:
- MoNa (MN) er omtalt flere ganger, men jeg kan ikke finne ut mer hvem dette er? (MoNe er kjent)

Legg til 'rten' til 'Mo' og 'rverud' til 'Na'. Merk at det fins flere med samme navn, og dem du
finner gjennom google er ikke 'vår mann'. Han befinner seg visstnok sør i Europa for tiden.
Han var i sin tid i et kortvarig forhold med TH og AEs yngste datter. Han er/var i et kriminelt
miljø med koblinger til MWL, har vært torpedo, dørvakt, og forsøkt seg i investorbransjen.
Har også hatt forbindelser til noen av dem som ble tiltalt i den såkalte Pareto-saken.

Citat:
- Ifm. IKEA skytingen (21.02.2023) var det flerer til stede og 2 fornærmede. AK og en til. Vet vi noe mer om hvem den 2. fornærmede er? Vet vi noe mer hvilket nettverk dette er? Er det knytninger til PSS?
- Ifm. IKEA skytingen (21.02.2023) er det også en sort Tesla Model 3 omtalt og avbildet med punkterte dekk. Dette er slik jeg ser det en 2020 modell eller eldre (kromlister). Har vi noe ID på denne bilen, og vet vi om det var flere biler involvert forruten MWL sin MB?

Mulig dette er kjent men Wibe & Co AS har eierinteresser (50%) i Rowi AS sammen med
MALMO INVEST AS. Malmo Invest AS eies av M*rtin M*lmo (MM). Rowi AS ble stiftet i 2017 av MM (styreleder) hvor også St*g *tle J*hnsen (SAJ) var styremedlem helt frem til 2020.

Hvem er AK? Har ikke sett navn på noen av de IKEA-beskutte.

Kjenner ikke bakgrunnen til MM.
Men er man i firma med MWL, kan man vel også omtales som "interessant", tenker jeg.
SAJ er vel hockeymann og konkursrytter, med adresse et steinkast unna S4, i Mar*cus Thra*nes vei 100.
Senast redigerad av Svartediket 2023-03-01 kl. 12:38.
Citera
2023-03-01, 12:17
Medlem
Citat:

Dette lukter lettsindig journalistsnok.
Citera
2023-03-01, 14:36
Medlem
Takk for informasjon.

Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hvem er AK? Har ikke sett navn på noen av de IKEA-beskutte.

Mulig jeg har misforstått når first.spring skriver "Skuddofferet AK..."

Citat:
Leser man dommene til PSS og MWL så kommer det tydelig frem navnet på den MWL nå har vært i konflikt med. Skuddofferet AK (no pun intended) er en bekjent av MZ.

Videre når det kommer til mulig link mellom MZ og MWL. Fornærmet (IKEA skytingen) er omtalt i saken hvor MWL/PSS er involvert (hvitvaskingssaken), og at fornærmet er barndomsvenn med MZ. At MZ også har drevet med håndsprit knytter de også noe sammen, hvertfall mtp hva de har drevet med?
Citera
2023-03-01, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsvogeren
Dette lukter lettsindig journalistsnok.

Hadde jeg vært "lettsindig" journalistsnok hadde jeg nok hatt det kildegrunlaget og informasjonen jeg trengte noe lettere tilgjengelig når det kommer til nevnte persongalleri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in