2023-02-21, 13:41
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollapinsvin
Wiborg saken egner seg best for gravejournalister, men nå er saken gammel og glemt og det er rendt mye chablis i elva siden det. Man kan tenke sitt, og fortsette sitt liv. Jeg anbefaler heller en Wiborg tråd.

Tviler på noen koblinger mellom forsvinningen og Wiborgsaken.

Hvis det var om å gjøre å stilne folk som kunne avsløre noe om den, er det
mange kandidater som nok hadde røket først uansett. Det virker absurd at
AE skulle hatt noe inkriminerende beviser i den saken.
Citera
2023-02-21, 14:19
Medlem
BlueMixRocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Hvis du reagerer så veldig på at tråden oversvømmes av talspersoner for ville teorier og kidnappingshypotesen, så blir det jo ganske underlig at du er så opptatt av å føre en dialog med nettopp den fremste talspersonen for fantasifulle innlegg, faktisk side opp og side ned døgnet rundt...

Takk for at du kommer ut av skapet som mindre verdt å tillegge noe som helst kredibilitet.

Erindrer jeg ikke feil, assosierer jeg ditt Nick med daglig innskutte villspor, som om de tildelte fra andre hold en her, ikke var nok.

Igjen takk
Citera
2023-02-21, 15:13
Medlem
BlueMixRocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Tviler på noen koblinger mellom forsvinningen og Wiborgsaken.

Hvis det var om å gjøre å stilne folk som kunne avsløre noe om den, er det
mange kandidater som nok hadde røket først uansett. Det virker absurd at
AE skulle hatt noe inkriminerende beviser i den saken.

Så du anbefaler å avskrive tanker og teorier som du selv kategoriserer og døper absurde?

Og samtidig, hendig nok, avskjærer og frikobler det totalt fra nettopp det som man over tid her har observert, nemlig en påfallende synlig og standhaftig gruppe selgere og"advokater" for den absurde falske Kidnappings teorien.

Forklaringer eller diskusjon om hvorfor politiet kom så feil ut i denne sak, er uten interesse.

De sto kansje kollektivt opp med feil fot for alt vi lissom vet. Var helt tilfeldig. Trenger ikke ettergås.
Citera
2023-02-21, 15:33
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMixRoc
Så du anbefaler å avskrive tanker og teorier som du selv kategoriserer og døper absurde?

Fremmer kun mitt eget synspunkt. Jeg har selvsagt ingen fasit.

Citat:
Forklaringer eller diskusjon om hvorfor politiet kom så feil ut i denne sak, er uten interesse.

Politiets feil i startfasen er behørig diskutert i tråden. Du må gjerne ta opp igjen emnet dersom du har noe nytt eller interessant å komme med, men det meste som er verd å si om saken ble vel strengt tatt skrevet i løpet av trådens første år. Du er med andre ord litt sent ute.
Citera
2023-02-21, 16:08
Medlem
BlueMixRocs avatar
Citat:
Fremmer kun mitt eget synspunkt. Jeg har selvsagt ingen fasit.

Politiets feil i startfasen er behørig diskutert i tråden. Du må gjerne ta opp igjen emnet dersom du har noe nytt eller interessant å komme med, men det meste som er verd å si om saken ble vel strengt tatt skrevet i løpet av trådens første år. Du er med andre ord litt sent ute.

Du fremstiller det som om det at noe er diskutert her tidligere, gjør at ALLE må anse dette som faglig vurdert til å være uten interesse.

I den ene forumtråden på norsk(og svenska) om DENNE saken, som IKKE er gjennomsyret av "politisk kontroll og sensur".

Kan de særs standhaftige selgeren av Kidnappings teorien, skiftet ham til sensur medarbeidere?

Det er en påfallende motvilje til at folk skal få puste fritt, løfte blikket fra det definerte område fokuset er satt på.

Uendelig frem og tilbake med hva som i lys av ettertid kan se ut som et særdeles kløktig konstruert endeløst blindspor.

Teoretisk skulle denne forumtråden vært avgrenset tema messig til KIDNAPPINGEN av AEH, jf tittelen på tråden.

Det er altså definert avgrensning.

Men når røyken har lagt seg og alt kom til alt, viser det seg at trådens tittel er misvisende. Den konstruerte og fremlagte konspirasjons teori om kidnapping, må man vel kunne legge død i 2023.

Jeg spør meg om hvor det ble av alle de som nærmest hysterisk fremmet denne.

Er de under andre navn gått mere over i skadebegrensning? Påse at tråden i alle fall ikke omhandler noe som kan belyse annet en konemord med eller uten ekstern hjelp?

Jeg spør(ikke deg Svar***iket) om hvordan det kan ha seg at innsatsen til enkelte, og ikke få, tok seg tid til å kjempe en kamp for det falsum fremlagt, og presiserer at det er nettopp det som knytter tråden til saken.

Den overdrevne overselgingen som man ser både i tråden og i saken slikt forsøkt solgt inn innledningsvis, og den påfallende motviljen til å etter 4 år faktisk løfte blikket litt opp og reflektere ikke minst om hva man har sett og opplevd her.

Som om ikke aktivitet også ETTER er uforklarlig hendelse er av interesse
Citera
2023-02-21, 17:13
Medlem
Bollapinsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMixRoc
Du fremstiller det som om det at noe er diskutert her tidligere, gjør at ALLE må anse dette som faglig vurdert til å være uten interesse.

I den ene forumtråden på norsk(og svenska) om DENNE saken, som IKKE er gjennomsyret av "politisk kontroll og sensur".

Kan de særs standhaftige selgeren av Kidnappings teorien, skiftet ham til sensur medarbeidere?

Det er en påfallende motvilje til at folk skal få puste fritt, løfte blikket fra det definerte område fokuset er satt på.

Uendelig frem og tilbake med hva som i lys av ettertid kan se ut som et særdeles kløktig konstruert endeløst blindspor.

Teoretisk skulle denne forumtråden vært avgrenset tema messig til KIDNAPPINGEN av AEH, jf tittelen på tråden.

Det er altså definert avgrensning.

Men når røyken har lagt seg og alt kom til alt, viser det seg at trådens tittel er misvisende. Den konstruerte og fremlagte konspirasjons teori om kidnapping, må man vel kunne legge død i 2023.

Jeg spør meg om hvor det ble av alle de som nærmest hysterisk fremmet denne.

Er de under andre navn gått mere over i skadebegrensning? Påse at tråden i alle fall ikke omhandler noe som kan belyse annet en konemord med eller uten ekstern hjelp?

Jeg spør(ikke deg Svar***iket) om hvordan det kan ha seg at innsatsen til enkelte, og ikke få, tok seg tid til å kjempe en kamp for det falsum fremlagt, og presiserer at det er nettopp det som knytter tråden til saken.

Den overdrevne overselgingen som man ser både i tråden og i saken slikt forsøkt solgt inn innledningsvis, og den påfallende motviljen til å etter 4 år faktisk løfte blikket litt opp og reflektere ikke minst om hva man har sett og opplevd her.

Som om ikke aktivitet også ETTER er uforklarlig hendelse er av interesse
Det er trådstarter som døpte tråden dens navn, den gang alt var i det blå.
Ikke få grå hår i hodet av det.
Det er tross alt bare en tråd.
Citera
2023-02-21, 18:24
Medlem
RU har kommet med en klar melding på Facebook. Tolk det som du vil:
- Kanskje krypto ikke er så dumt?
Spesielt når man klarer å ta dem som har gjort den kriminelle handlingen...

RU 15. februar 2023
Citera
2023-02-21, 18:41
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
RU har kommet med en klar melding på Facebook. Tolk det som du vil:
- Kanskje krypto ikke er så dumt?
Spesielt når man klarer å ta dem som har gjort den kriminelle handlingen...

RU 15. februar 2023

Jeg fikk med meg den, ja. Men også den siste setningen han skrev:
BTC er og vil alltid være transparent!
Hva det eventuelt sier om hans egen tilknytning til etterforskningen av forsvinningen, er vanskelig å si.
Citera
2023-02-21, 18:43
Medlem
Hva i salte... 🤔

Bitcoin er vel ikke akkurat transparent, selv om transaksjoner vises overflatisk på blokk-kjeden. Man kan tydeligvis maskere mye, ref. denne saken. Monero nevner han heller ikke.
Senast redigerad av StonesThrow81 2023-02-21 kl. 18:45.
Citera
2023-02-21, 18:50
Medlem
Citat:
Jeg fikk med meg den, ja. Men også den siste setningen han skrev:
BTC er og vil alltid være transparent!
Hva det eventuelt sier om hans egen tilknytning til etterforskningen av forsvinningen, er vanskelig å si.

Det er ikke alltid man kan si ting direkte. Noen ganger kan man løse det med hentydninger, andre ganger med dobbeltkommunisering.

Men det blir selvfølgelig bare en tolkning. RU har i alle fall et budskap han ønsker å ha ut, men er kanskje litt bundet.
Citera
2023-02-21, 18:58
Medlem
Citat:
Her sparker du inn åpne dører på nytt. Det virker ikke som du er helt oppdatert.

Tråden har i flere år allerede diskutert og vurdert hva som skjedde kvelden før.
En del av oss har også vært åpen på at den reelle tidslinjen kan være en annen.

Dette med tidslinjen er noe av det jeg har blitt kritisert for, bl.a. av de du omfavner.
Denne saken er langt mer kompleks enn den svart-hvitt diskusjonen du innbyr til.

Nemlig, det er TT som har vedtatt at tidslinjen er reell, og at alt annet er plantet.
Citera
2023-02-21, 19:02
Medlem
Kryptisk fra RU der. Ser ikke bort fra at siktelsen mot han snart frafalles.

Denne står også litt ut om man skal relatere hans utsagn til å gjelde akkurat denne saken.

Spesielt når man klarer å ta dem som har gjort den kriminelle handlingen…

Høres ut som om han spår tiltaler i nær fremtid med visshet om ett eller annet som vil føre til dem. Humrer ved tanken på hva det kan bety. Får litt payback is vibber av hele greiene.
Senast redigerad av Kokadu 2023-02-21 kl. 19:24. Anledning: Rette
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in