2022-12-26, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jeg skrev bare hvordan det kunne ha blitt gjort i utgangspunktet fordi det ville være en kidnapping. Men så, ettersom tiden gikk, forsto politiet at det var et drap.

Klart de forstod det. Og de forstod det sikkert tidlig. Det er ikke lagt til rette for kommunikasjon. Ingen reelle kidnappere ville laget et slikt rigg som ikke muliggjør det. Livsbevis ville selvfølgelig blitt krevd for å betale slike spinnville summer.
Men kanskje de fordi de drepte henne visste at en slik kommunikasjon med slike krav ikke ville kunne innfris og at de derfor valgte den løsningen de gjorde. I så tilfelle kan vi konkludere med at det er noen skikkelig dumskaller som står bak drapet på Fru Hagen.
Citera
2022-12-26, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Eller kanskje var det noen som nettopp forstod og saboterte hele opplegget for noen de ønsket å få satt fast for drapet på henne.

Lurer på hvem det kunne ha vært månetro? Kan det kanskje ha vært personen det refereres til i krimpodcast nr. 2?
Citera
2022-12-26, 01:21
Medlem
Citat:
Lurer på hvem det kunne ha vært månetro? Kan det kanskje ha vært personen det refereres til i krimpodcast nr. 2?

Hvem refereres det til?
Citera
2022-12-26, 01:25
Medlem
Citat:
Hvem refereres det til?

En eldre mann.
Citera
2022-12-26, 01:27
Medlem
Citat:
En eldre mann.

Ok. Jeg er sikker på at dersom noen saboterte så bærer personen/e etternavnet Hagen.
Citera
2022-12-26, 01:32
Medlem
Citat:
Ok. Jeg er sikker på at dersom noen saboterte så bærer personen/e etternavnet Hagen.

Hm, ikke jeg.
Citera
2022-12-26, 02:21
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Om PSS ikke kan knyttes mot TH, og om de heller ikke har veldig gode knyttepunkter fra de to andre siktede enn det vi vet med RU så er det klart at det er store muligheter for at deres arbeid kan ha tatt helt ny kurs, ihvertfall forgrenet seg. PSS ble vel siktet som noe av det siste den forrige ledelsen foretok seg, så skar det seg. Vi må jo også huske på at om det er slik at det er Sprox og brevark som er det hotteste de har så kan de ikke holde på i evigheter med det.

Personlig tror jeg det jobbes med hans nettverk og ting rundt ham nå. Ikke guds beste barn slik man har skjønt. Her har de jo havnet i tidsklemma mht hans lagrede fotavtrykk hva gjelder elektroniske spor m.m. Muligens kan vi feire både to og tre nyttårsfeiringer før noe mer skjer i noe rettslokaler i hvertfall. Tror jeg da!

Det har jo blitt påstått her i tråden at PSS har en kobling til MWL, som i sin tur er god venn
av driftssjefen på Futurum. Uten at jeg nødvendigvis tar den påstanden for god fisk.

Det jeg imidlertid vet, er at det via et mellomledd fins en mulig kobling mellom PSS og RU.

Så spørs det jo da hvordan politiet har fått PSS i kikkerten, og om de har nøstet i den
ovennevnte koblingen. Ikke godt å si. Vi vet at PSS har hatt befatning med OHG-passet.
Men vi vet ikke om han var på blokka før de fant ut av det.
Senast redigerad av Svartediket 2022-12-26 kl. 02:25.
Citera
2022-12-26, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Jeg minner om at den saken det vises til er mer enn 20 år gammel, og at det faktisk er skjedd en del viktige endringer i politiets og påtalemyndighetens rutiner siden den gang. En av de viktigste er fjerningen av jurysystemet. Når det gjelder din påstand om troverdigheten til politi og statsmakt, er denne helt absurd. Du burde heller vurdere troverdigheten til den hovedsiktede TH i saken, den lekker nemlig som en sil🧐

Den siste setningen din avslører mest om hvorfor det er umulig å diskutere med deg;

«Du burde heller vurdere troverdigheten til den siktede, den lekker som en sil.»

1. Allerede i første ledd av setningen avslører du at du ikke har forstått hvordan en rettsstat er ment å fungere. Enkelt forklart er det denne regelen som gjelder: Under hele saken, fra etterforskningen starter til dom faller, har du krav på å bli sett på som uskyldig.

2. Politiet har plikt til å klarlegge både det som taler mot TH og det som taler til fordel for TH.

3. TH har ingen plikt til å føre bevis for sin uskyld, og unnlatelsen av å gjøre dette kan aldri bli brukt mot TH som et bevis for skyld.

Da er vi ferdig med det innledende, og det står seg fortsatt; din «prosedering» mot TH er, så langt jeg har lest deg, ene og alene basert på dette: Se! Den mistenkte oppfører seg mistenkelig.

Dette er HELDIGVIS ikke verdt noe som helst i en rettferdig rettssak.

Her kommer det første spørsmålet:

Er du enig i at TH er uskyldig?

Så til siste ledd av din setning.

Der skriver du at «den lekker som en sil».

Hvis du la merke til kommentarene etter ditt innlegg, så du at alle er basert på misforståelser knyttet til hvem «den» peker på.

Mange tror at «den» peker på politiet.

Det endte i en lang debatt om når og hvor mye politiet lekker.

Du har prøvd å oppklare at du mente at «den» pekte på THs troverdighet.

For meg var dette opplagt.

Det er bare å lese setningen to ganger, så forstår man det: «Du burde heller vurdere troverdigheten til den siktede, den lekker som en sil.»

I sisteleddet peker «den» på «troverdigheten», og her kommer sannheten om deg. Dette er problemet ditt. Du er ikke smart nok.

1. Kan troverdighet «lekke som en sil»?

Svaret er selvfølgelig: Nei.

Du tenker uklart, Troverdig.

Derfor er det umulig å diskutere med deg. La meg sitere min navnebror, Aksel Sandemose: «Ingen har noensinne vunnet en diskusjon med dumheten.»

Mange i dette forumet husker da du entret scenen og sa du visste mer enn alle andre.

Nå vet alle at du vet like lite som resten av oss.

I tillegg vet vi at du til og med kan være litt dummere enn resten av oss.

Det er helt OK, ingenting å skamme seg for.

Det jeg prøver å redde deg fra er din innbitte tro på politi og påtalemakt.

Jeg har aldri sagt at politiet er fullt av onde mennesker. Når jeg kaller dem Idiotiet, så er det ikke fordi jeg mener at alle er dumme.

Problemet for politiet er at de har for få smarte mennesker.

Det som driver dem, som mange andre, er at de vil vise at de er flinke, og selve beviset på at de er flinke er at de oppklarer saker. Dette leder til justismord etter justismord.

Hvis vi som befinner oss på sidelinjen i stedet for å heie på politiet, hadde heiet på mistenkte og siktede, ville verden blitt et bedre og mye tryggere sted.

Og helt til sist; hvis vi heretter kunne slippe å se innlegg med denne logikken: «TH er skyldig fordi politi og påtalemakt tror han er skyldig», så ville til og med FB blitt et bedre sted.
Senast redigerad av Sandemose 2022-12-26 kl. 08:59.
Citera
2022-12-26, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det har jo blitt påstått her i tråden at PSS har en kobling til MWL, som i sin tur er god venn
av driftssjefen på Futurum. Uten at jeg nødvendigvis tar den påstanden for god fisk.

Det jeg imidlertid vet, er at det via et mellomledd fins en mulig kobling mellom PSS og RU.

Så spørs det jo da hvordan politiet har fått PSS i kikkerten, og om de har nøstet i den
ovennevnte koblingen. Ikke godt å si. Vi vet at PSS har hatt befatning med OHG-passet.
Men vi vet ikke om han var på blokka før de fant ut av det.
Måten han har hatt befatning med passet på gjør meg ikke trygg på at han er involverte. Det blir litt for "overtydelig".
Citera
2022-12-26, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Måten han har hatt befatning med passet på gjør meg ikke trygg på at han er involverte. Det blir litt for "overtydelig".

Trusselbrevet i seg selv er litt for "overtydelig", men forstår ditt poeng her.
Imidlertid er det ikke første gang at kriminelle lekker eller får litt overmot.
Citera
2022-12-26, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Den siste setningen din avslører mest om hvorfor det er umulig å diskutere med deg;

«Du burde heller vurdere troverdigheten til den siktede, den lekker som en sil.»

1. Allerede i første ledd av setningen avslører du at du ikke har forstått hvordan en rettsstat er ment å fungere. Enkelt forklart er det denne regelen som gjelder: Under hele saken, fra etterforskningen starter til dom faller, har du krav på å bli sett på som uskyldig.

2. Politiet har plikt til å klarlegge både det som taler mot TH og det som taler til fordel for TH.

3. TH har ingen plikt til å føre bevis for sin uskyld, og unnlatelsen av å gjøre dette kan aldri bli brukt mot TH som et bevis for skyld.

Da er vi ferdig med det innledende, og det står seg fortsatt; din «prosedering» mot TH er, så langt jeg har lest deg, ene og alene basert på dette: Se! Den mistenkte oppfører seg mistenkelig.

Dette er HELDIGVIS ikke verdt noe som helst i en rettferdig rettssak.

Her kommer det første spørsmålet:

Er du enig i at TH er uskyldig?

Så til siste ledd av din setning.

Der skriver du at «den lekker som en sil».

Hvis du la merke til kommentarene etter ditt innlegg, så du at alle er basert på misforståelser knyttet til hvem «den» peker på.

Mange tror at «den» peker på politiet.

Det endte i en lang debatt om når og hvor mye politiet lekker.

Du har prøvd å oppklare at du mente at «den» pekte på THs troverdighet.

For meg var dette opplagt.

Det er bare å lese setningen to ganger, så forstår man det: «Du burde heller vurdere troverdigheten til den siktede, den lekker som en sil.»

I sisteleddet peker «den» på «troverdigheten», og her kommer sannheten om deg. Dette er problemet ditt. Du er ikke smart nok.

1. Kan troverdighet «lekke som en sil»?

Svaret er selvfølgelig: Nei.

Du tenker uklart, Troverdig.

Derfor er det umulig å diskutere med deg. La meg sitere min navnebror, Aksel Sandemose: «Ingen har noensinne vunnet en diskusjon med dumheten.»

Mange i dette forumet husker da du entret scenen og sa du visste mer enn alle andre.

Nå vet alle at du vet like lite som resten av oss.

I tillegg vet vi at du til og med kan være litt dummere enn resten av oss.

Det er helt OK, ingenting å skamme seg for.

Det jeg prøver å redde deg fra er din innbitte tro på politi og påtalemakt.

Jeg har aldri sagt at politiet er fullt av onde mennesker. Når jeg kaller dem Idiotiet, så er det ikke fordi jeg mener at alle er dumme.

Problemet for politiet er at de har for få smarte mennesker.

Det som driver dem, som mange andre, er at de vil vise at de er flinke, og selve beviset på at de er flinke er at de oppklarer saker. Dette leder til justismord etter justismord.

Hvis vi som befinner oss på sidelinjen i stedet for å heie på politiet, hadde heiet på mistenkte og siktede, ville verden blitt et bedre og mye tryggere sted.

Og helt til sist; hvis vi heretter kunne slippe å se innlegg med denne logikken: «TH er skyldig fordi politi og påtalemakt tror han er skyldig», så ville til og med FB blitt et bedre sted.

Ingen mennesker har noensinne vært smarte, de er i hovedsak styrt av enkle behov for å overleve, på samme måte som dyrene. Problemet er at noen mennesker i tillegg til dette har utviklet egenskaper som grådighet, maktmisbruk, sykelig sjalusi og hat, og de tyr til overgrep og drap for å nå sine mål. Noen benytter seg av disse grepene i nære relasjoner, andre for å styre store nasjoner. Vi kan lese om det i pressen hver dag, så det overrasker oss ikke lenger. Når det gjelder ditt spørsmål om jeg tror TH er uskyldig, så er svaret selvsagt et klart NEI! Min bakgrunn for å være så bastant er mangfoldig og personlig, og har ikke noe med etterforskningen, pressen eller politiet å gjøre. Jeg vet! Hadde jeg vært TH, og uskyldig, så hadde jeg stått frem i pressen, skrevet brev om hvorfor jeg var uskyldig, samarbeidet med politiet og pressen, skaffet meg en talsmann og fått med meg hele familien på laget for å bevise min uskyld. Han har valgt den stikk motsatte taktikken, noe som underbygger min overbevisning om at TH er skyldig, og det må du bare godta. Du opphøyer deg selv til å være selve intelligentsiaen her på forumet, men for meg så er det du som fremstår som den uvitende, og ikke politiet. Saken vil bli løst, og som TH selv avsluttet sitt siste og eneste intervju på NRK TV: Rettferdigheten vil seire til slutt✌️🧐
Senast redigerad av Troverdig 2022-12-26 kl. 11:08.
Citera
2022-12-26, 11:10
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81

Siktelsen av PSS må dreie seg om noe mer enn at han har hatt befatning med passet, for det er det jo flere som har hatt uten at de har blitt siktet i denne saken.

Foreløpig er det ikke klart hva det kan være, men vi får forhåpentligvis svarene etterhvert...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in