2022-12-25, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Det du skriver her beviser nettopp at politiet ikke slipper ting for å påvirke noen/begå karakterdrap. De slipper informasjon når de tror informasjonen de gir kan gi dem noe i form av noe.

På sikt er jeg trygg på at det kommer til å bli skrevet en bok om selve etterforskningen I denne saken og da kommer det nok frem litt av hvert.

Om du leser et av den kloke Nordmannens siste innlegg har han 100 % rett i hva som foregår og det hemmer ikke saken at VG ikke har noen på innsiden for øyeblikket.
Citera
2022-12-25, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
I henhold til den norske lovsamling har du lov til å tro på hva som hva som helst.

Jeg tror det for enkelte av de siktede og foreløpig ikke siktede er et dårlig tegn den stillheten man nå bevitner i saken. Ikke mer å hente der ute, betyr at man anser at man har det man trenger for å komme i mål.
Senast redigerad av Kokadu 2022-12-25 kl. 23:12. Anledning: Rette
Citera
2022-12-25, 23:14
Medlem
Citat:
På sikt er jeg trygg på at det kommer til å bli skrevet en bok om selve etterforskningen I denne saken og da kommer det nok frem litt av hvert.

Om du leser et av den kloke Nordmannens siste innlegg har han 100 % rett i hva som foregår og det hemmer ikke saken at VG ikke har noen på innsiden for øyeblikket.

De er for tiden ikke i behov av VG og deres lesere. Og det er et dårlig tegn for de som er involvert i dette.
Citera
2022-12-25, 23:14
Medlem
Citat:
Jeg tror det for enkelte av de siktede og foreløpig ikke siktede er et dårlig tegn den stillheten man nå bevitner i saken. Ikke mer å hente der ute, betyr at man anser at man har det man trenger for å komme i mål.

Da anbefaler jeg på det sterkeste at du beholder dagjobben og ikke satser på en karriere innen gambling.
Citera
2022-12-25, 23:18
Medlem
Det har vært stille om denne saken - en stund nå - har politiet gitt opp?
Citera
2022-12-25, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mephistofiles
Det har vært stille om denne saken - en stund nå - har politiet gitt opp?

Da hadde nok det vært formidlet på en eller annen måte. Sist formidlet er at de jobber med initialfasen pga opplysninger de i dag besitter som de ikke besatt tidligere. De har et videoprosjekt gående. Kjøper av Sprox sko letes det etter. Og kryptodelen i dette er vel sikkert fortsatt en aktualitet også med tanke på den siste siktede i saken. Og de har opplyst at dette vil ta tid.
Senast redigerad av Kokadu 2022-12-25 kl. 23:31. Anledning: Tillegger
Citera
2022-12-25, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Hva mener du her?? Som siktet i en sak, kan du lekke saksopplysninger så mye du vil, med loven i din hånd. Men TH er helt tyst, ingen som får ikke ett ord ut av den mannen, bortsett fra NRK som fikk ett intervju. Hvem er det som lekker som en sil i denne saken, jo det er politi og påtale. Bare spør Holden. Er det noen som sliter med troverdigheten så er det du. Det burde de fleste her inne snart forstå.

Jeg snakker om TH sin troverdighet, ikke om at han lekker informasjon. TH har blitt avhørt og uttalt seg frivillig om hva han mener har skjedd i denne saken, men han har blitt avslørt som en notorisk løgner og dikter fra dag en. Det var det jeg prøvde å få sagt i mitt siste innlegg🧐
Citera
2022-12-25, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jeg er enig. Brevet kunne vært utformet akkurat slik du har skrevet. Kort og presis. Det hadde vært bedre med påfølgende instruksjoner etter hvert som kidnappingen skred frem.

Men her var det ingen kidnapping som skulle skride frem. Det var et drap. Men uansett merkelig at noen ikke ser ut til å ha forstått at politiet ville gjennomskue dette greiene. Eller kanskje var det noen som nettopp forstod og saboterte hele opplegget for noen de ønsket å få satt fast for drapet på henne.
Citera
2022-12-25, 23:53
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Det er i og for seg riktig, men nå var det ikke direkte positive rykter for en av de siktede som ble sluppet i media så rent objektivt sett er det vanskelig å tro dette kom fra den kanten. Mystisk sett stoppet også lekkasjene opp da det ble omrokkeringer i etterforskningen og møter på teppe.

De eneste reelle "lekkasjene" var avhørsdokumenter som havnet i hendene til bl.a. to
TV2-journalister, som brukte deler av informasjonen i boka "Lørenskog-mysteriet".

Uten å spekulere for mye i hvordan disse lekkasjene var mulig, er det tydelig at
politiet ble langt mer tilkneppet da Gjermund Hanssen overtok som etterforskningsleder.

Det siste såkalt mediestrategiske utspillet fra politiet var opplysningene om avisutklippene
med uløste drapssaker, som ble sluppet rett før jul i 2020. Langt på vei det meste som siden
har kommet derfra, har vært omtale av tilbakelagte etterforskningsskritt, slik som f.eks.
"Operasjon Frank", den hemmelige overvåkningen av TH og historien om OHG. Utover dette
har det vært svært lite nytt om saken, annet enn status på siktelsene - som så langt står uendret.

Jeg har registrert at enkelte brukere her har forsøkt å gi inntrykk av at politiledelsen har
endret kurs i etterforskningen. Ut fra det som har kommet fram i media, er det lite som
tyder på at det stemmer. Konflikten dreier seg tydeligvis om ressursbruk, ikke om hypotese.
Citera
2022-12-26, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
De eneste reelle "lekkasjene" var avhørsdokumenter som havnet i hendene til bl.a. to
TV2-journalister, som brukte deler av informasjonen i boka "Lørenskog-mysteriet".

Uten å spekulere for mye i hvordan disse lekkasjene var mulig, er det tydelig at
politiet ble langt mer tilkneppet da Gjermund Hanssen overtok som etterforskningsleder.

Det siste såkalt mediestrategiske utspillet fra politiet var opplysningene om avisutklippene
med uløste drapssaker, som ble sluppet rett før jul i 2020. Langt på vei det meste som siden
har kommet derfra, har vært omtale av tilbakelagte etterforskningsskritt, slik som f.eks.
"Operasjon Frank", den hemmelige overvåkningen av TH og historien om OHG. Utover dette
har det vært svært lite nytt om saken, annet enn status på siktelsene - som så langt står uendret.

Jeg har registrert at enkelte brukere her har forsøkt å gi inntrykk av at politiledelsen har
endret kurs i etterforskningen. Ut fra det som har kommet fram i media, er det lite som
tyder på at det stemmer. Konflikten dreier seg tydeligvis om ressursbruk, ikke om hypotese.

Om PSS ikke kan knyttes mot TH, og om de heller ikke har veldig gode knyttepunkter fra de to andre siktede enn det vi vet med RU så er det klart at det er store muligheter for at deres arbeid kan ha tatt helt ny kurs, ihvertfall forgrenet seg. PSS ble vel siktet som noe av det siste den forrige ledelsen foretok seg, så skar det seg. Vi må jo også huske på at om det er slik at det er Sprox og brevark som er det hotteste de har så kan de ikke holde på i evigheter med det.

Personlig tror jeg det jobbes med hans nettverk og ting rundt ham nå. Ikke guds beste barn slik man har skjønt. Her har de jo havnet i tidsklemma mht hans lagrede fotavtrykk hva gjelder elektroniske spor m.m. Muligens kan vi feire både to og tre nyttårsfeiringer før noe mer skjer i noe rettslokaler i hvertfall. Tror jeg da!
Citera
2022-12-26, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

Du står fritt til å ha det som hypotese uten at det er mulig å vektlegge det mer verdi enn din personlige tro.
Citera
2022-12-26, 01:00
Medlem
Citat:
Men her var det ingen kidnapping som skulle skride frem. Det var et drap. Men uansett merkelig at noen ikke ser ut til å ha forstått at politiet ville gjennomskue dette greiene. Eller kanskje var det noen som nettopp forstod og saboterte hele opplegget for noen de ønsket å få satt fast for drapet på henne.

Jeg skrev bare hvordan det kunne ha blitt gjort i utgangspunktet fordi det ville være en kidnapping. Men så, ettersom tiden gikk, forsto politiet at det var et drap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in