2022-12-07, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Tja. Men denne sikkerhetsoffiseren burde ha en god forklaring på hva hva han/hun baserte rådet sitt på / og hvilket tidspunkt rådet ble gitt. Burde være en enkeltsak å kryssjekke for politet - så merkelig at ingen barn er siktet

Politiet trodde nok på dette tidspunktet at de stod ovenfor en reell kidnapping og med det gikk nok mye tapt i de innledende rundene fordi fokuset var nettopp på det. Initialfasen som nå har deres fulle fokus.

De gjennomskuet TH og hans forsøk på manipulasjon/villedning, de kan ha gått glipp av prestedatterens eventuelle forsøk på akkurat det samme.

I realiteten kan TH og prestedatteren ha hatt en avtale om at hun skulle ringe hjem for eksempel 13.45 og at ingen av de snakker sant om innholdet i den samtalen kl. 14.01.
Citera
2022-12-07, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
At TH manipulerer folk tyder på at han vet hva som har skjedd med AEH, det vil si at han selv står bak AEHs drap på en eller annen måte.

Alle hans av politiet betraktet som forsøk på villedning tyder på akkurat det samme.
Senast redigerad av Kokadu 2022-12-07 kl. 20:49. Anledning: Rettet
Citera
2022-12-07, 21:06
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Politiet trodde nok på dette tidspunktet at de stod ovenfor en reell kidnapping og med det gikk nok mye tapt i de innledende rundene fordi fokuset var nettopp på det. Initialfasen som nå har deres fulle fokus.

De gjennomskuet TH og hans forsøk på manipulasjon/villedning, de kan ha gått glipp av prestedatterens eventuelle forsøk på akkurat det samme.

I realiteten kan TH og prestedatteren ha hatt en avtale om at hun skulle ringe hjem for eksempel 13.45 og at ingen av de snakker sant om innholdet i den samtalen kl. 14.01.
Jada, men hvis HHB1 har noe med saken å gjøre passer brikkene i saken svært godt inn med at hun hjalp AEH å flykte. Kan faktisk forklare hva plottet gikk ut på og hva SMS om hytteturen førte til - i tillegg til alt det andre som telefonen på bordet og hva som skjedde rett i forkant av plottet - også at forsvinningen skjedde på Halloween. Men hvis AEH befinner seg på den andre siden av joden nå så håper jeg nesten at hun ikke blir avslørt
Citera
2022-12-07, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Jag har funderat, Om de fann släpspår,/Buntband i huset har de ens lyst med luminol? Har de undersökt marken? Har de tömt telefon masterna? Har de undersökt hans kameror? Han hade övervakningskameror lite var stans den tiden hon försvann efter media varit där var de mystiskt borta, Märkligt är det jag tror dock hon inte kommer hittas. Tråkigt.

Vad jag har läst har de inte lyst med luminol. Marken kunde de inte undersöka eftersom fallet inte var offentliggjort. Så det är många skoavtryck som har gätt till spillo. Vad jag har läst har de kontroll på telefonerna som tillhör både AEH och TH.
Larmet till huset var avstängt ett år innan AEH försvann.
Övervakningskamerorna som försvann efter media varit där tillhörde polisen.

Jag tror inte heller hon kommer att hittas. Ett mycket hemskt öde.
Citera
2022-12-07, 21:12
Medlem
Citat:
Jada, men hvis HHB1 har noe med saken å gjøre passer brikkene i saken svært godt inn med at hun hjalp AEH å flykte. Kan faktisk forklare hva plottet gikk ut på og hva SMS om hytteturen førte til - i tillegg til alt det andre som telefonen på bordet og hva som skjedde rett i forkant av plottet - også at forsvinningen skjedde på Halloween. Men hvis AEH befinner seg på den andre siden av joden nå så håper jeg nesten at hun ikke blir avslørt

Hvis noen har tenkt at dette skulle fremstå som et alternativ tanke hos politiet dersom man ikke lykkes med sin fingerte kidnapping så sørget TH for at ingen noensinne kommer til å kjøpe den muligheten for.
Citera
2022-12-07, 21:25
Medlem
Citat:
Hvis noen har tenkt at dette skulle fremstå som et alternativ tanke hos politiet dersom man ikke lykkes med sin fingerte kidnapping så sørget TH for at ingen noensinne kommer til å kjøpe den muligheten for.

TH gjorde nok det han mente var best for å bli kvitt AEH. Og det var å fingere en kidnapping for å dekke over et drap. Man sier vanligvis at sannheten alltid kommer til deg før eller siden.
Citera
2022-12-07, 21:29
Medlem
Citat:
TH gjorde nok det han mente var best for å bli kvitt AEH. Og det var å fingere en kidnapping for å dekke over et drap. Man sier vanligvis at sannheten alltid kommer til deg før eller siden.

Rettferdigheten seirer til slutt, men det kan ta litt tid.
Citera
2022-12-07, 21:41
Medlem
Citat:
Rettferdigheten seirer til slutt, men det kan ta litt tid.

Hvem er det som skulle ha rettferdighet, ikke TH vel?
Citera
2022-12-07, 21:49
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ok, men tror du jeg har en gjennomtenkt teori basert på brikkene eller ikke?
Citera
2022-12-07, 21:54
Medlem
Legokatts avatar
Teori om SMS kl 09.10:

Fordi HHB1 hjalp AEH å flykte måtte denne SMS’en være skriftlig. Planen var å planlegge en hyttetur slik at TH måtte bryte sin rutine og ringe hjem den dagen. Fordi SMS’en gav inntrykk av at TH hadde utsatt hytteturen tyder planen på at noen ville sette TH’S forklaring om denne hytteturen i søkelyset - noe de også klarte fordi han ble mistenkeliggjort.

At SMS ble skriftlig kan ha en god forklaring i at planen var at HHB1 ikke skulle ta telefonen kl 09.06 slik at det måtte sendes en SMS. Skriftlig SMS er sterkere «bevis»enn en muntlig forklaring
Citera
2022-12-07, 22:16
Medlem
Citat:
Hvem er det som skulle ha rettferdighet, ikke TH vel?

Jeg trodde mye av det jeg skriver gjorde at det er enkelt å oppfatte hvem jeg ønsker rettferdighet for i dette. Svaret er Fru Hagen.
Citera
2022-12-07, 22:32
Medlem
Citat:
Ok, men tror du jeg har en gjennomtenkt teori basert på brikkene eller ikke?

Jeg tror ikke du er i behov av min vurdering av hvorvidt teorien din er gjennomtenkt eller ikke.

Tenker mer det er et bekreftelsesbehov som lurer i kulissene her. Etter du er gitt den, ber du meg om min teori vurdert på alle brikkene. Deretter kan du fortelle meg om hvilke svakheter min har og med det få din til å fremstå som suverent bedre fordi du har alle brikkene i din. Dette selv om ingenting tilsier at alle brikker hører hjemme i denne historien. Og slik går dagene, ukene og årene faktisk.

Her kommer allikevel min vurdering som ikke kommer til å bli fulgt opp med min teori. Gjennomtenkt er den sikkert, overtenkt til og med. Men den har store svakheter.
Senast redigerad av Kokadu 2022-12-07 kl. 22:35. Anledning: Rette
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in