Citat:
Ursprungligen postat av
amado88
Enig i mye av det du og @kornblomst skriver.
Det kommer i det minste ikke tydelig frem at det er grunnet uenighet om man skal etterforske TH videre eller ikke, selv om jeg synes jeg leser et hint mellom linjene hos VG. Det er ressursspørsmålet som er den påberopte grunnen.
Blir spennende å se om det kommer oppfølging fra VG, NRK, DB osv på akkurat dette - om det også er uenighet om strategi. Det er jo en sak som det første halvannet året etter at den sprakk har blitt lukket som en sil, mens det åpenbart har blitt strammet inn etter det - heldigvis for etterforskningens del. Det er jo alvorlig å lekke til media at det er uenighet internt om hvorvidt siktelsene skal henlegges.
Vel, hvis ressursbruk var det eneste spørsmålet, burde jo politiledelsen vært redelig og
sagt dette offentlig, og altså innrømmet at de nedskalerer. Når det gjelder dette med
strid om hypoteser, så har jeg ikke inntrykk av at det er tilfelle. Ikke er det særlig logisk
heller, all den tid etterforskerne har fått fortsatt klarsignal for å jobbe videre i disse årene.
Men jeg har ikke innsyn i dette, så det kan være grunner til konflikten vi ikke vet om.
Full skjæring kan bety mer enn bare rent faglig uenighet.
Forøvrig ser det ikke ut til at dagens sak er nevnt på NRK.