2022-08-09, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Men lille venn, vitnet skrev straks ned det hun hadde sett. Detaljene hun eventuelt har glemt, og rekkefølgen det skjedde, er derfor helt forståelig, så lenge etterpå. Det skriftlige notatet og samtalene hun hadde på arbeidsplassen, og med ektefellen samme dag, styrker vitnes troverdighet.
dette må dokumenteres nærmere. Kun en påstand og...fantasien spinner for de med agenda og som tror men ikke vet.
Citera
2022-08-09, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Hvorfor må TH ha sendt disse mailene selv? Kan ikke en eventuelt medvirker ha bidratt og sendt dem?
Dette er mulig. En tett på th. Vi vet at ru kunne sendt men også en annen om det var tilrettelagt på forhånd med script el. mailer kan dog være en improvisasjon da th ble mistenkt. Ikke sikkert behovet for mail var forutsatt gitt kodene i brevet. Politiet bet ikke på agnet med kodene og mer troverdig kommunikasjon måtte til.
Citera
2022-08-09, 09:31
Medlem
Citat:
Særeie ja, men der er ikke det som diskuteres.

Her påstås det at AEH og TH hadde inngått forsørgingsavtale mens paret er gift, og det faller på sin egen urimelighet. TH hadde selvsagt forsørgeransvaret for AEH når hun ikke var i arbeid, så lenge de var gift. Det er ikke en frivillig sak, og er fullstendig unødvendig å kontraktfeste.
Punktet; “Ekteparet avtalte også at Tom Hagen skulle dekke utgiftene til parets felles barn frem til de var fylt 18 år, og at Anne-Elisabeth skulle dekke utgifter «til eget underhold» av sin egen lønnsinntekt. Det var også avtalt at Tom Hagen skulle dekke Anne-Elisabeths egne utgifter i de periodene hun var hjemmeværende husmor.“, er ført opp i rekkefølge med andre punkt I ektepakten.

Slutt å kverulere 🍏
underholdsplikt ja.
Citera
2022-08-09, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Hvorfor ikke? Hva om AE hadde vært i live på det tidspunktet? TH (hvis han er uskyldig) kunne ikke vite om AE levde eller var død på det tidspunktet.
Jeg tenker at de fleste i en slik situasjon ville ha betalt for å få livsbevis i håp om at BO lever og blir sluppet fri og får komme hjem.

Man brukar få ett livsbevis vid en kidnappning redan efter en vecka, men så vart det inte i detta fallet. Varför vänta i åtta månader och sedan påstå att AEH lever?
Citera
2022-08-09, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Det tror jeg THs testamente kanskje kommer til å fremstå som for enkelte også.
og dermed kontrollerer barna, særlig sønnen.
Citera
2022-08-09, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
7000 kroner til sønnen.
11.000 til yngstedattera.
130.000 til eldstedattera, pluss alle aksjene, men at de er fastlåst på et vis fram til at hun er 67 år.

TH kommer kanskje til å gi alt til eldstedattera rett før han dør, og på den måten slipper han at sønnen får pliktarv på en million.
den er økt men dog. Liten skjerv for th
Citera
2022-08-09, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Jeg har penger så jeg klarer meg.
mange tror penger er veien til velstand og lykke men tro meg. Den virkelige verden er ikke slik. Selv drømmen om rikdom kan ødelegge livskvaliteten og overskygge det viktige i livet.
Citera
2022-08-09, 09:48
Medlem
Citat:
Nei, først kom kidnapper(ne) med et livsbevis-tilbud, så betalte TH for livsbevis, men siden AEH mest sannsynlig var allerede død, kunne ikke kidnapper(ne) sende beviset. Det var heller ingen grunn til å tro at det var mulig å fake et sådan, "ikke verd for oss" var vel filosofien. Tipper GM er 1 stk filosofisk kidnapper (les: sadist med fiskestang, med mange personligheter).
hvorfor er ikke livsbevis inntatt i kodene i brevet.
Citera
2022-08-09, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Begge "kidnapperne" er siktet, og minst én av dem vil bli tiltalt.
Så der tar du nok feil.
må være en eller begge pga uttalelsen om monero. Th likte monero og kidnapping før aeh ble kidnappet med løsepenger i monero. Litt av et sammentreff. Fryktet skilsmisse.
Citera
2022-08-09, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Tingretten = en dommer som alene, av etterforsknings grunner, skrev en kjennelse som sa at politiet kunne undersøke huset og begrunnet det derfor med at TH er skjellig mistenkt. Å sette det opp i mot Eidsivating lagmannsrett og Norges høyesteretts kjennelser som er skrevet av en rekke dommere, blir molbo.
hr tok ikke stilling til realiteten.
Citera
2022-08-09, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Så da mener du TH bak alt? Drapet, forberedelsene med krypto, bortkjøring av liket. vask av åsted osv.. Du mener han har handlet alene?

Jeg mener han har, EN eller maks TO hjelpere.. Men i tilegg til de "maks to", så er det nok flere i kretsen rundt TH som har lagt sammen 2 og 2, og helt sikkert tenker sitt.

Vi må også huske at verken Ås bilen eller Futurum mennene ikke passer helt inn her.
enig. Må være 1 til 2 medhjelpere. Ås og futurum passer dårlig inn i tidslinjen.
Citera
2022-08-09, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
mange tror penger er veien til velstand og lykke men tro meg. Den virkelige verden er ikke slik. Selv drømmen om rikdom kan ødelegge livskvaliteten og overskygge det viktige i livet.

Eller på svensk: pengar är inte allt i livet.

Helt riktigt. Sånn er virkeligheten.
Senast redigerad av Braskamin58 2022-08-09 kl. 10:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in