2019-08-30, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmIMrQ
Bra fråga! Istället för att betala 10 millioner till "potentiella kidnappare" hade TH kunnat lagt 5 millioner som utfästelse för viktig info. Och det kan han fortfarande göra, men uppenbarligen så vill han ju inte det.
Bare det at han ikke gjør det er mistenkelig.
Citera
2019-08-30, 01:03
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Jeg svarte vel litt langt, men jeg sier at ja en del av meg tror at det har skjedd en kidnapping og at han er uskyldig.

En annen liten del av meg tror han er uskyldig i gjerningen, men at noen kan ha gjort det for han.

Jaha. Så det är en del norrmän som tror att han kan vara oskyldig då. Inkl du. Er det det allmänna meningen? Dvs klart över 50%. GISSNINGSVIS!
Citera
2019-08-30, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Är det alltså så illa att det finns en stor? procent norrmän som tror att TH är oskyldig och att tanten blev kidnappad?
Hur stor procent kan det vara?
Det pratas i tråden som om det vore jätteintressant, om uppgifter om sko och brev och telsamtal. Etc.
Har svårt att tro att någon normalbegåvad människa kan intressera sig för detta.

Svaret jag fick på min fråga om nån! tror att han är oskyldig, var God dag yxskaft.
"Man kan inte utesluta... " ungefär. Nä, man kan inte utesluta att Gud skapa världen inkl Norge också.
Men min fråga var TROR ni på det?

För mig är detta bara ett spel för gallerierna och man är tvungen att hålla på så här från polishåll för att man inte har mer än indicier mot GM, inte bevis. Så det går en mördare lös och allt tyder på att det kommer det att göra. For ever. Ett Cold Case. Hagen har tydligen lyckats.

Jag tror att du glömmer bort norrmän är ett mycket svårt frimicklande folk, som kan jämföras med hur det var i Sverige 1850 på den punkten.

Kan man "ja vi elsker dette landet" så vet man att tokarna skrev in "Gud" i nationalsången.

Inte undra på att de inte kan förstå att TH är av samma mynt som Mats Alm i Linda Chen-fallet.
Citera
2019-08-30, 01:08
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Jag tror att du glömmer bort norrmän är ett mycket svårt frimicklande folk, som kan jämföras med hur det var i Sverige 1850 på den punkten.

Kan man "ja vi elsker dette landet" så vet man att tokarna skrev in "Gud" i nationalsången.

Inte undra på att de inte kan förstå att TH är av samma mynt som Mats Alm i Linda Chen-fallet.

Jag har ändå svårt att förstå hur man tro! att TH är oskyldig.
Det skriker ju skyldig om TH. Hans undanmanövrar är ju nästan patetiska. Inte ens min bruna höna (hon är den som har minst hönshjärna av dom) skulle gå på det han säger.

Vad sa GW om detta fall?
Senast redigerad av Jof 2019-08-30 kl. 01:11.
Citera
2019-08-30, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Jaha. Så det är en del norrmän som tror att han kan vara oskyldig då. Inkl du. Er det det allmänna meningen? Dvs klart över 50%. GISSNINGSVIS!

Jeg har ikke et bevis jeg mener fører til at han 100% skyldig eller uskyldig.
Jeg sier han kan være uskyldig, og han kan være skyldig. Det er mye som taler for og imot, og jeg er ikke hundre prosent sikker. Jeg skifter mening etter ulike bevis, og jeg tror stadig forskjellig, men jeg mener at ingen konkrete bevis peker mot det ene eller andre nok til å konkludere med hvem som er skyldig.

Det er vel ikke rart folk blir uskyldig dømt her i verden, fordi folk konkluderer og antar sterkt før konkrete bevis ligger på bordet. Hvis det er så sterke bevis at dere mener han er 100% skyldig så burde vel alle dere jobbet i politiet og fengslet han med en gang, og ført rettssak?

Spørsmål siden du mener så sterkt at han er skyldig. Hvorfor skulle han rote seg bort i brev, monero osv osv. fremfor enklere metoder som ulykker? Tror du han er skyldig i form av at han har gjort det selv, eller hjelp av tredjepart? Hvilket bevis er det som får deg til å tro 100% uten tvil at han er skyldig?
Senast redigerad av Idasma 2019-08-30 kl. 01:12.
Citera
2019-08-30, 01:10
Medlem
Niffys avatar
Problemet med å være norsk og være overbevist om at GM er TH er at vi ikke får lov til å snakke om det, annet enn her på flashback...

Det er nærmest tabu å i det hele tatt antyde det, og det har virkelig blitt til elefanten i rommet.
Citera
2019-08-30, 01:13
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Problemet med å være norsk og være overbevist om at GM er TH er at vi ikke får lov til å snakke om det, annet enn her på flashback...

Det er nærmest tabu å i det hele tatt antyde det, og det har virkelig blitt til elefanten i rommet.

Varför att det tabu?
Och er det därför jag inte får svar på min enkla fråga? Vad man TROR.

I Sverige är det tabu och elefanten i rummet att säga att många invandrare våldtar och mördar. Blir närmast komiskt när dom hela tiden gör det. Anledningen är att man inte vill att vi ska tycka illa om invandrare.
Vad är er ursäkt/förklaring för att inte få säga att ni tror TH har mördat frun. .
Senast redigerad av Jof 2019-08-30 kl. 01:17.
Citera
2019-08-30, 01:19
Medlem
"Walks like a duck, talks like a duck, swims like a duck..."

Tycker det är ställt bort allt rimligt tvivel att TH skulle åkt in på häktet ögon'a böj när man fick nys om detta.

Nu har politietbyrån snöat in på ett spår och det hela påminner om spanningsledaren Rolf Sandberg i Arvika som hittade på bevisning i slutändan för att inte tappa ansiktet.
Senast redigerad av AmIMrQ 2019-08-30 kl. 01:21. Anledning: stavfel
Citera
2019-08-30, 01:22
Medlem
Citat:
Uppenbart så är TH den skyldige, kan icke nekas till. Man borde "varetäcktefängslet" honom dag 1, men nu har man icke gjort så och måste ljuga vidare; "Kejsaren är naken!" .

Jag misstänker att han gör polisen en mycket större tjänst som frigående! Hade det stannat vid kidnappningsbrevet, eller möjligen med de första "meldingerne", hade jag nog själv inte uteslutit att det kunde röra sig om en misslyckad kidnappning där offret råkat bli dödad. Men med den senaste kommunikationen, som så lägligt inföll just i samband med att polisen "officiellt" bytte huvudhypotes, skulle jag vilja påstå att den teorin har mist all trovärdighet.

Gärningsmannen sprider elektroniska spår kring sig, och polisen behöver bara samla upp dem..!
Citera
2019-08-30, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Jag misstänker att han gör polisen en mycket större tjänst som frigående! Hade det stannat vid kidnappningsbrevet, eller möjligen med de första "meldingerne", hade jag nog själv inte uteslutit att det kunde röra sig om en misslyckad kidnappning där offret råkat bli dödad. Men med den senaste kommunikationen, som så lägligt inföll just i samband med att polisen "officiellt" bytte huvudhypotes, skulle jag vilja påstå att den teorin har mist all trovärdighet.

Gärningsmannen sprider elektroniska spår kring sig, och polisen behöver bara samla upp dem..!
Akkurat, men det kan ta lang tid for GM har garantert brukt Tor + proxy + proxy + proxy
Citera
2019-08-30, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr

Som sagt så kan vi utgå ifrån att både han och jag misstänker att hans telefon är avlyssnad, vet inte hur det hjälper polisen att ha en sån lös mer än att lagen förbjuder lyckligtvis godtyckliga investeringar. Blodfläckarna i hemmet som han försökte undanröja misslyckades han lyckligtvis med (dock väldigt svårt att få bort utan minutiöst rengörande med frätande medel, och fortfarande finns en chans att man missat ngt även då).
Senast redigerad av AmIMrQ 2019-08-30 kl. 01:29. Anledning: stavfel
Citera
2019-08-30, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Akkurat, men det kan ta lang tid for GM har garantert brukt Tor + proxy + proxy + proxy

Spelar ingen roll, på 90-talet var jump gates och SOCKS4-/5-proxies en "deal". Då kunde saker hinna preskriberas innan man kom fram till identiteten.

Idag är det internationella samarbetet mellan olika länder mkt mer utvidgat samt att man kan misstänka att exit-noder sniffar och lagras av alla säkerhetsstyrkor som har kapaciteten. Måste man ha perfect forward secracy på kryptot; men vad spelar det för roll enligt NOBUS-principen? Bara knäcka byte för byte ifrån en viss avsändare/mottagare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in