Citat:
Ursprungligen postat av
Gassa
Retten sa, det er lenge siden det nå. Og politiet sier de har funnet ytterligere beviser.
Mitt inntrykk er at politiet siktet TH for å juridisk sett få tilgang til å etterforske saken mer grundig.
De må jo ha skjønt at de hadde en tynn sak, rent bevismessig sett - meningen, tror jeg, var å sikte
ham for å få bedre mulighet til å sikre beviser.
Men det virker for meg som om politiet har jobbet for sakte i starten av denne saken.
Det er kanskje en del viktig informasjon som gikk tapt det første halvåret - digitale
data som har begrensede lagringsmuligheter jfr. lov om datalagring og personvern.
Neste steg må være å lage en tiltale - gitt at de klarer å samle de nødvendige bevisene.
Jeg vet ikke hvor stor sjansen er for at de lykkes med det - og i så tilfelle tar det gjerne
tid siden det er en kompleks sak.
Uten å kjenne til politiets metoder, tenker jeg det kan være at de satser på å hale ut
saken slik at noen etterhvert sprekker, og begynner å snakke.
Jeg har tenkt at offentliggjøringen av "hettemann"-videoen kan være et ledd i en slik
taktikk - et signal om at "vi har deg på video". At de sier at personen i videoen kan
være et viktig vitne, tenker jeg muligens er en "decoy" for å rettferdiggjøre offentliggjøringen.
Mine spekulasjoner, dette altså.
Til dere som mener TH er psykopat - jeg tenker at om så er tilfelle, så kan man kanskje
betegne eventuelle medhjelpere som hans "redskaper". Dette kan muligens slå tilbake
på ham.
Ofre for psykopater har ikke nødvendigvis så stor kjærlighet til den som manipulerer
dem - underdanigheten bygger mer på frykt enn hengivenhet.
Når det er sagt - "psykopat" er vel helst et utdatert begrep, tidligere brukt om flere
typer dyssosial personlighetsforstyrrelse.