2020-07-12, 00:55
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg syns Notteliten har gitt en grei fremstilling av hvordan TH forholder seg til media.

Javel,du får jo synes akkurat det du ønsker.
Citera
2020-07-12, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Tror det at AE var urolig den siste tiden er skrevet om andre steder, jeg sitter ikke på linker så ikke spør meg om det.

Det stemmer det Gassa skriver - venner har forklart til politiet at AEH virket bekymret før forsvinningen.
- I tiden før forsvinningen merket vi at AE var bekymret. Men vi vet ikke hva konkret som var årsaken til det, sier et vennepar til Nettavisen, som også har forklart seg for politiet.
https://www.nettavisen.no/nyheter/anne-elisabeth-hagen-i-ukjent-sms-uttrykte-at-hun-var-oppgitt-over-tom-hagen-pa-bryllupsdagen-for-hu n-forsvant/3423972186.html
Senast redigerad av Jayce 2020-07-12 kl. 00:58.
Citera
2020-07-12, 00:56
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Retten sa, det er lenge siden det nå. Og politiet sier de har funnet ytterligere beviser.

Mitt inntrykk er at politiet siktet TH for å juridisk sett få tilgang til å etterforske saken mer grundig.
De må jo ha skjønt at de hadde en tynn sak, rent bevismessig sett - meningen, tror jeg, var å sikte
ham for å få bedre mulighet til å sikre beviser.

Men det virker for meg som om politiet har jobbet for sakte i starten av denne saken.
Det er kanskje en del viktig informasjon som gikk tapt det første halvåret - digitale
data som har begrensede lagringsmuligheter jfr. lov om datalagring og personvern.

Neste steg må være å lage en tiltale - gitt at de klarer å samle de nødvendige bevisene.
Jeg vet ikke hvor stor sjansen er for at de lykkes med det - og i så tilfelle tar det gjerne
tid siden det er en kompleks sak.

Uten å kjenne til politiets metoder, tenker jeg det kan være at de satser på å hale ut
saken slik at noen etterhvert sprekker, og begynner å snakke.

Jeg har tenkt at offentliggjøringen av "hettemann"-videoen kan være et ledd i en slik
taktikk - et signal om at "vi har deg på video". At de sier at personen i videoen kan
være et viktig vitne, tenker jeg muligens er en "decoy" for å rettferdiggjøre offentliggjøringen.

Mine spekulasjoner, dette altså.

Til dere som mener TH er psykopat - jeg tenker at om så er tilfelle, så kan man kanskje
betegne eventuelle medhjelpere som hans "redskaper". Dette kan muligens slå tilbake
på ham.

Ofre for psykopater har ikke nødvendigvis så stor kjærlighet til den som manipulerer
dem - underdanigheten bygger mer på frykt enn hengivenhet.

Når det er sagt - "psykopat" er vel helst et utdatert begrep, tidligere brukt om flere
typer dyssosial personlighetsforstyrrelse.
Citera
2020-07-12, 00:58
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg syns Notteliten har gitt en grei fremstilling av hvordan TH forholder seg til media.

Jeg visste i alle fall ikke hvem T Hagen var,før denne saken.Jeg er over gjennomsnittet samfunnsengasjert og følger godt med faktisk. Så han har ikke vært så frempå for å markedsføre seg da tydeligvis.
Citera
2020-07-12, 00:59
Medlem
Dere som mener at det er utenkelig at barna skal kunne være involvert, har dere fulgt andre kriminalsaker før? Det går rett mycket true crime serier om nettopp dette! Sammensvergelser om drap innad i familien. Jammen, det er jo bare TV, er et godt argument selvfølgelig. Man har også tex Google, så man kan søke opp fallet og kolla at det er ett faktisk brott och inte fiksjon. Jeg har sett flere titalls brott som kan sammenlignes med dette fallet och kan det skje i USA, kan det også skje i lille Norge?
Argumentet om at en datter er prest og derfor ikke kan være innblandet er latterlig! Bare spør alle tusenvis av barn som har blitt misbrukt av nettopp prester!
Ikke at jeg mener "barna" (de er jo voksne) være involvert, men at det skulle være utenkelig er kortslutning, det har skjedd mange ganger før, og vil dessverre skje igjen.

Litt OT, (jeg ville legge som spoiler, men vet ikke hvordan) Vi har jo fått et innblikk i andre kulturer de senere år så de fleste er klar over at det tex skjer æresdrap i den muslimske kulturen, og der er mødre, søsken, fetter, kusiner, onkler og tanter involvert i drap i nære relasjoner.

Poenget er at det skjer, og kan ikke kalles utenkelig. Tyverr.
Citera
2020-07-12, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Gammelt nytt men fortsatt gjeldende:

« I en ny beslutning fra Nedre Romerike tingrett, delvis basert på nye bevis, finner retten - igjen - at det er skjellig grunn til å mistenke Tom Hagen for drap eller medvirkning til drap»

https://www.dagbladet.no/nyheter/retten-skjellig-grunn-til-mistanke/72599816
Det gjelder ransaking som har langt lavere krav enn varetekt.
De fikk lov til å etterforske TH i hemmelighet, inkl. avlytting, før de fikk avslag på varetekt.
Citera
2020-07-12, 01:01
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Jeg visste i alle fall ikke hvem T Hagen var,før denne saken.Jeg er over gjennomsnittet samfunnsengasjert og følger godt med faktisk. Så han har ikke vært så frempå for å markedsføre seg da tydeligvis.

Ikke jeg heller, men som Notteliten påpeker så har tydeligvis ikke TH noe problem med å stille opp i media med bilder og intervjuer når det fremmer hans business og interesser.

Spørs vel litt hvilke kretser man ferdes i.
Citera
2020-07-12, 01:05
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Tror det at AE var urolig den siste tiden er skrevet om andre steder, jeg sitter ikke på linker så ikke spør meg om det.

Jeg håper du ikke mener at bevisbildet og teorier er statiske.

Vad jag menar är egentligen tråden obefintlig, vad jag påstår och framställer som om det vore sanning kan vara någonting helt annat. Men om man ska ha lite credibilitet är det ofta smart att underbygga det man påstår genom att henvisa till fakta eller vart man har hittat uppgifterna, istället för att störa discussionen med chattande och svara otrevligt.
Men nok OT nu.

Citat:
Motivet eller motivene kan være noe helt annet enn bare risikoen på å tape formuen sin.
Motivet må ha vært noe meget alvorlig som utløste fryktelige sterke følelser og frykt.

*Bedrageri * sex trafficking * pedo involvering * Alvorlig korrupsjon *horekunde i eskorte kretser
Noe AE var på vei å avsløre?

Jag har också tenkt i dom banorna, Nyvaaken. Vad med hot om att avslöja narkotikahandel, möjligtvis med Balkan inblandad? Kunde det vara ett motiv? Tror jag nävnt detta tidigare i tråden också.
Citera
2020-07-12, 01:07
Medlem
Citat:
Det har du nok rett i,dette har ingen naturlig sammenheng. Psykopater frykter ingenting,annet enn kanskje å bli avslørt.
Så da blir spørsmålet: Hva kunne AEH avsløre av "gammelt grums" under en skilsmissesak?
Citera
2020-07-12, 01:07
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Nei der har du rett,han er på mange måter en motpol til PS som du nevnte i stad, men att han er helt motstander av å vise seg i media stemmer ikke, å har han grunn god nok gjør han det gladelig..
Reagerer litt på video snutta av han som på kripos og bilder fra hjemme der når han skall gå inn i bilen å sånnt også jeg, virker jo ikke som en paranoid person som frykter å bli uskyldig dømt, heller ikke som en drapsmann som frykter korthuset skall rase...
Citera
2020-07-12, 01:12
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog

Klart, det er mulig at saken er langt mer bisarr enn det vi vet.
Jeg tenker at dette spørsmålet er noe politiet må forholde seg til - at det
fins gærninger der ute. Drapssak forkledt som kidnapping er kanskje ikke
hverdagskost for norsk politi, heller.

De har kanskje modeller for ulike typer drapssaker, og baserer utgangspunktet
for etterforskningen på disse. Denne saken har kanskje ikke passet helt inn i
de klassiske formatene.

Som en slags parallell til denne saken, har vi jo P*r V*lnes-saken fra Nord-Norge.
Politiet hadde mistenkte, de mente de hadde motivet, men det ble aldri funnet noe
lik, og bevisene holdt ikke. Det er en fare for at vi ender opp slik i denne saken også.
Citera
2020-07-12, 01:13
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Dere som mener at det er utenkelig at barna skal kunne være involvert, har dere fulgt andre kriminalsaker før? Det går rett mycket true crime serier om nettopp dette! Sammensvergelser om drap innad i familien. Jammen, det er jo bare TV, er et godt argument selvfølgelig. Man har også tex Google, så man kan søke opp fallet og kolla at det er ett faktisk brott och inte fiksjon. Jeg har sett flere titalls brott som kan sammenlignes med dette fallet och kan det skje i USA, kan det også skje i lille Norge?
Argumentet om at en datter er prest og derfor ikke kan være innblandet er latterlig! Bare spør alle tusenvis av barn som har blitt misbrukt av nettopp prester!
Ikke at jeg mener "barna" (de er jo voksne) være involvert, men at det skulle være utenkelig er kortslutning, det har skjedd mange ganger før, og vil dessverre skje igjen.

Litt OT, (jeg ville legge som spoiler, men vet ikke hvordan) Vi har jo fått et innblikk i andre kulturer de senere år så de fleste er klar over at det tex skjer æresdrap i den muslimske kulturen, og der er mødre, søsken, fetter, kusiner, onkler og tanter involvert i drap i nære relasjoner.

Endelig en til som ser lenger enn det som er «vanlig» og ikke lar seg begrense av det utenkelige. Applaus!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in