2020-04-30, 03:08
Medlem
Spekulativt men kan TH feks beskytte sønnen ? At TH er skyldig i falsk forklaring for å beskytte sønnen ?
Citera
2020-04-30, 03:12
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Det kan gå som du skriver.
Men juridisk KAN Tom Hagen bli dømt for drap eller medvirkning uten at kroppen gjenfinnes.
Visst er det tyngre bevismessig. Men ikke umulig. Jeg holder en knapp på at han blir dømt i alle fall for medvirkning til drap, uten at hennes kropp blir funnet.

Det store spørsmålet i det foreliggende scenariet er motivet.
Vad gjetter du om det?

Når jeg ikke vet, så går jeg på det vanligste. Dvs. Han ble sint. Var kanske full. Slo henne ihjäl. Dum i huvudet alltså. Förutsatt att hans alibi inte håller.
Senast redigerad av Jof 2020-04-30 kl. 03:20.
Citera
2020-04-30, 03:21
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Vad gjetter du om det?
Når jeg ikke vet så går jeg på det vanligste. Dvs. Han ble sint. Var kanske full. Slo henne ihjäl. Dum i huvudet alltså.
Synes det er vanskelig å spekulere i detaljert hendelsesforløp som passer med politiets siktelse.

Magefølelsen er at det er mange pusselbiter som ikke passer sammen. Får ikke frem et
troverdig/sannsynlig scenarium. Noe skurrer. Det er noe viktig ikke vet.

Et tema jeg har fokusert på hele tiden er generasjonsskifte for Toms virksomheter. Da er vi over på de 3 voksne barna: Den eldste HH1 (kvinne, feltprest), HH 2 (kvinne, sprangrytter) og Trym H (mann, kunstner, musiker, skuespiller). Familiedrama.
Senast redigerad av Vossevangen 2020-04-30 kl. 03:26.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Spekulativt men kan TH feks beskytte sønnen ? At TH er skyldig i falsk forklaring for å beskytte sønnen ?
Tenker du da at TH eventuelt ikke er skyldig hverken i planleggingen eller i utførelsen av forbrytelsen?

Jeg har ikke svar på det du spør om, men det har jo hendt før at mennesker har løyet for å beskytte noen.
Citera
Medlem
Jeg har vanskelig for å tro at TH kjenner noen som er villig til å delta i et drap på hans kone, da må det i så fall ligge helt andre grunner bak drapet enn at AE ville separeres.
Citera
2020-04-30, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Jeg har vanskelig for å tro at TH kjenner noen som er villig til å delta i et drap på hans kone, da må det i så fall ligge helt andre grunner bak drapet enn at AE ville separeres.
Jeg tror ikke at hverken penger eller skilsmisseønske har noe å gjøre med motivet for denne forbrytelsen.

Du nevnte noe som du sa var spekulativt - noe med å gi falsk forklaring for å beskytte noen.

Det er også mulig å gi falsk forklaring under press fra noen. Og hvis TH er uskyldig og har avgitt falsk forklaring under press fra noen (eller av andre årsaker), så har jeg ingen ide om hvem denne noen skulle være.

Hvis det er press med i bildet, så kan det hende at sannheten aldri kommer frem.
Citera
2020-04-30, 03:41
Medlem
Jag visste att han var skyldig, det sa jag redan för 2 år sen. Oftast är det någon i familjen som gör sådana här grejor.

Synd om barnen och övriga familjen. Helt sjukt att döda någon som man har varit tillsammans med sen dom var 19 år.
Citera
2020-04-30, 03:42
Medlem
Flere har foreslått teorier om at AE ble drept på kvelden eller natt til 31.

AE hadde telefonsamtaler med et familemedlem og en regnskaps-ansatt på morgenen den 31.
Hvis AE ikke skulle ha vært i live under de telefonsamtalene, mener dere at familiemedlemmet og den regnskaps-ansatte har løyet da? Jeg har ikke noen tro på at de to har løyet.

I et nøye planlagt drap som sannsynligvis hadde vært planlagt i flere måneder, så tror jeg ikke at en GM eller en bakmann engasjerer flere mennesker til å lyve for seg. Fordi: Det er risikabelt. Noen kan sprekke i avhør eller bli avslørt på andre måter.

Det er også viktig å huske på at ingen er dømt i denne saken.
Senast redigerad av POlROT 2020-04-30 kl. 04:12.
Citera
2020-04-30, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Flere har foreslått teorier om at AE ble drept på kvelden eller natt til 31.

AE hadde telefonsamtaler med et familemedlem og en regnskaps-ansatt på morgenen den 31.
Hvis AE ikke skulle ha vært i live under de telefonsamtalene, mener dere at familiemedlemmet og den regnskaps-ansatte har løyet da? Jeg har ikke noen tro på at de to har løyet.

I et nøye planlagt drap som sannsynligvis hadde vært planlagt i flere måneder, så tror jeg ikke at en GM eller en bakmann engasjerer flere mennesker til å lyve for seg. Fordi: Det er risikabelt. Noen kan sprekke i avhør eller bli avslørt på andre måter.

Hovedsaklig teorier fra tiden før pågripelsen ja.
Citera
2020-04-30, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen

Magefølelsen er at det er mange pusselbiter som ikke passer sammen. Får ikke frem et
troverdig/sannsynlig scenarium. Noe skurrer. Det er noe viktig ikke vet.

Det är mycket vi inte vet om dagen och vad gäller motiv. Där kan man bara spekulera, och kanske bör man akta sig för det, men jag är förvånad att ingen nämnt ett möjligt motiv som stämmer både med att döda sin fru och att undanta henne från pengar om de separerar: svartsjuka.

Har man inte varit i kontakt med sjuklig svartsjuka tror man nog att svartsjuka främst handlar om möjligheten att hon varit otrogen (det har föreslagits tidigare i tråden). Men har man levt med en sjukligt svartsjuk person vet man att en sådan gör allt för att minska risken att bli lämnad. Och om man lämnar en sådan person räknar man med risken att bli dödad. Även om risken inte är stor eller ens reell, känns den påtaglig efter att man länge matats med ”träffar du någon annan så dödar jag både dig och honom”.

Denna sorts svartsjuka liknar mest ett starkt kontrollbehov taget steget längre. Och det har talats här om att hans kontrollbehov varit starkt?

Detta sagt för att visa en möjlig motivbild som även kan förklara varför man vill göra mamman till sina barn lottlös fastän man inte behöver pengarna. Om man inte vill bli lämnad vill man göra henne beroende på alla sätt och vis. Även genom att skaffa en gemensam hundvalp (tycker mig ha läst om en sådan).

Den sortens motiv stämmer även bättre med en avancerad cover-up-story, än att detta skett i stundens hetta, tänker jag. Men det är så klart bara gissningar. Vi vet inte vem som gjort vad eller varför, men med denna pusselbit verkar de olika delarna mer logiska tillsammans.
Citera
2020-04-30, 06:22
Medlem
antoneriks avatar
Hur kan man veta att AEH är mördad när man inte har hittat kroppen? Den Norska åklagaren har en svår uppgift. Även om TH frias kommer ingen att göra affärer med honom igen. Han är en persona non grata.
Citera
2020-04-30, 06:57
Medlem
"JOBBET SAMMEN I 25 ÅR: Nekter å tro at Tom Hagen (70) har kompetanse til å lure politiet"

"– Hvordan var Tom Hagens datakompetanse?
– Helt på snittet for en vanlig 70-åring. Han leste litt aviser og e-poster på PC og Ipad.
– Kan han ha klart å lage dette oppsettet med kryptovaluta og enveiskommunikasjon?
– Slik jeg kjenner Tom, så er han ikke i nærheten av å kunne noe sånt, sier Hartmann-Hansen."

https://www.tv2.no/a/11411802/

Fra intervjuet med Hartmann-Hansen:
"I februar i 2018 sluttet han å jobbe for Hagen.
– Hva var bakgrunnen for det?
– Jeg skal ikke gå i dybden på det, men jeg opplevde at vi hadde en faglig uenighet, og det ble en del endringer. Da valgte jeg å søke nye utfordringer."
Senast redigerad av POlROT 2020-04-30 kl. 07:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in