Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solvius
Jeg forstår ikke helt hva du mener med det siste der...

"Og også det at det finnes levninger, da for enkelte." (???)

Du får gjøre deg opp noen tanker rundt enkeltes behov for å ha den kontrollen som ligger i det og det den kan gi i ulike sammenhenger.
Citera
2025-12-31, 00:23
Medlem
Solviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Du får gjøre deg opp noen tanker rundt enkeltes behov for å ha den kontrollen som ligger i det og det den kan gi i ulike sammenhenger.

Dette ble forvirrende.

Innenfor det spekteret av scenarioer og aktører...

Hvem tenker du skulle ha en slags kontroll over hva og i hvilke sammenhenger?

Husk gjerne at utgangspunktet for dette vi nå snakker om er at du er sikker på at liket ligger ganske nære åstedet og nedgravd. Og at jeg ikke kan fatte hva som er fordel for noen om liket kan finnes.

Her må det trekkes opp noen caser som underbygger dine tanker.
Citera
2025-12-31, 12:18
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Lever hon?
Citera
2025-12-31, 12:51
Medlem
Solviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Lever hon?

Vel...

Jeg er en av de få som ikke ser bort i fra at hun faktisk lever, men du skal få slippe å høre en utredelse om hvorfor, da dette er svært kontroversiellt og snur opp ned på alt. Å frata et land en nasjonal teoretisk illusjon er mye å bære.

Det er ikke funnet noe lik og ingen har tilstått drap. Det er funnet noen spor av kroppsvæsker på det antatte gjerningsted som like gjerne kan komme fra en levende.

Sjansen for at hun lever er vel marginal, men den er der og det er ingen som konkret kan si det motsatte som vil stå frem med det.

At politiet og stat erklærer henne død, er en papirsak og ikke et bevis.

Saken er jo konstruert så spektakulær og "publikums vennlig" at det nesten ikke kan være sant og da er det ofte nettopp det det ikke er.

De siste informasjoner fremkommet her inne, om sanne, er at TH har vært en rekke ganger i Moskva og det peker i rettning av en TH som kan ha tilknyttning til "Norsk" (CIA, MI6 og Mossad) etterrettning.

Det kan igjen peke mot en sak som er enten utnyttet eller simpelt hen skapt med andre mål i tankene en det man ved første øyekast kan se, hvilke jeg har holdt en knapp på ganske så alene, helt siden det gikk opp for meg at selve kidnappingen var en ellevillt scriptet bløff.
Citera
2025-12-31, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Lever hon?

Det tror jag inte att hon gör.
Citera
2026-01-01, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det tror jag inte att hon gör.

I følge politiet ble hun fraktet vekk død fra sin bolig mellom kl 10.07 og 11.12 31.10.2018. Man må anta at de sitter på noe som støtter opp om dette når de velger lansere både denne nye tidslinjen og fortsatt holder fast ved at dette endte i døden for henne i hennes hjem.
Senast redigerad av Kokadu 2026-01-01 kl. 15:27. Anledning: Tillegg
Citera
2026-01-01, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solvius
Dette ble forvirrende.

Innenfor det spekteret av scenarioer og aktører...

Hvem tenker du skulle ha en slags kontroll over hva og i hvilke sammenhenger?

Husk gjerne at utgangspunktet for dette vi nå snakker om er at du er sikker på at liket ligger ganske nære åstedet og nedgravd. Og at jeg ikke kan fatte hva som er fordel for noen om liket kan finnes.

Her må det trekkes opp noen caser som underbygger dine tanker.

Vidt og bredt. Høyt og lavt. Men allikevel ingen tanker om hvorfor noen kunne nyte godt av og ved ulike scenarioer kunne dra fordel av kontrollen det gir å kjenne til hvor lik/levninger er å finne.

Det forekommer i denne saken, slik jeg vurderer det, flere ting som kan peke i retning av en eller fleres manglende evne til å stole på og behovet for nettopp kontroll som følge av dette gjennom deres ulike handlinger forut for, under og også etter drapet.
Senast redigerad av Kokadu 2026-01-01 kl. 14:50.
Citera
2026-01-01, 16:11
Medlem
Solviuss avatar
Citat:
I følge politiet ble hun fraktet vekk død fra sin bolig mellom kl 10.07 og 11.12 31.10.2018. Man må anta at de sitter på noe som støtter opp om dette når de velger lansere både denne nye tidslinjen og fortsatt holder fast ved at dette endte i døden for henne i hennes hjem.

Det støttes opp av primært tre ting som alle kan være fake og det er vitner, som foruten en anonym taxisjåfør er venner av TH, en teoretisk arrangert sesjon med "siste livstegn" og at drama ble satt i gang den dagen.

Viss man legger til grunne at "siste livstegn" var fake, ser man på en ganske genial måte å avspore politiet på uavhengig av om den fake kidnappingen sto til prøvelse eller ei. Så har man forflyttet dødstidspunktet og dermed gjort en etterforskning langt mere vrien.

Politiet baserer seg på siste livstegn som et faktum og det er trist at de ikke ser forbi dette.
Citera
2026-01-01, 16:12
Medlem
Solviuss avatar
Citat:
Vidt og bredt. Høyt og lavt. Men allikevel ingen tanker om hvorfor noen kunne nyte godt av og ved ulike scenarioer kunne dra fordel av kontrollen det gir å kjenne til hvor lik/levninger er å finne.

Det forekommer i denne saken, slik jeg vurderer det, flere ting som kan peke i retning av en eller fleres manglende evne til å stole på og behovet for nettopp kontroll som følge av dette gjennom deres ulike handlinger forut for, under og også etter drapet.

Du ror godt her nå og kommer med masse kryptiske settninger og ingen konkret årsak som skal underbygge påstanden din om at liket er like ved huset, dvs et par kilometer unna og dermed kan finnes.

Kan du konkret si hvilke fordeler TH eventuellt måtte ha av et lik som kan finnes?
Citera
2026-01-01, 19:11
Medlem
Jeg tror neppe vi kommer til å se en endring i politiets nye tidslinje noensinne med tanke på det de sitter på som ledet til denne:
Fraktet vekk sten død mellom kl 10.07-11.12 31.10.2018.
Senast redigerad av Kokadu 2026-01-01 kl. 19:24. Anledning: Tillegg
Citera
2026-01-02, 13:51
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Jeg tror neppe vi kommer til å se en endring i politiets nye tidslinje noensinne med tanke på det de sitter på som ledet til denne:
Fraktet vekk sten død mellom kl 10.07-11.12 31.10.2018.

Hvorfor skriver du "sten død"? Hva er det du prøver å oppnå? Får litt assosiasjoner til tidligere Legokatt som skreiv om Gone Girl i 2-3 år før hun gav seg. "sten død" bruker man gjerne helst om dyr kanskje? "Fuglen traff frontruta, og spratt til side sten død', eller at man fikk et perfekt skudd på en elg, og den falt om sten død. Tror du har skrevet dette flere titalls ganger nå, så hva er greia?
Citera
2026-01-03, 11:01
Medlem
Solviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Hvorfor skriver du "sten død"? Hva er det du prøver å oppnå? Får litt assosiasjoner til tidligere Legokatt som skreiv om Gone Girl i 2-3 år før hun gav seg. "sten død" bruker man gjerne helst om dyr kanskje? "Fuglen traff frontruta, og spratt til side sten død', eller at man fikk et perfekt skudd på en elg, og den falt om sten død. Tror du har skrevet dette flere titalls ganger nå, så hva er greia?

Jeg har nevnt før at for de som driver "lobbyvirksomhet" på vegne av TH, så er det å forsøke å holde liv i kidnappingen prioritet en og så er dette med å holde dødsfallet innenfor "reglene satt av" det påståtte "siste livstegn" nest viktigst.

Husk det vil være et prestisjefall uten like for politiet om de ikke bare lot seg lure en stund med tanke på kidnappingen, men dersom de også i syv år har latt seg narre av tidslinjen så blir det hele en skandale som vil vekke oppmerksomhet utover landets grenser.

Derfor vil politiet heller sitte med uløst sak en å åpne for at de også lot seg lure av siste livstegn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in