• 2
  • 3
2024-05-01, 00:19
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majan00
Det kan jag vittna om att dom gör.. säkert 10 trådar o inlägg jag följt o skrivit i här har försvunnit spårlöst? Jag tycker det är väldigt dåligt då Flashback ska va en plats för yttrandefrihet? Ingenstans får man skriva vad man tycker längre? Aftonbladet hade ett kommentarsfält för X antal år sen där man kunde skriva under artiklar vad man tyckte, men det togs bort då man ansåg att för mycket negativitet om olika saker skrevs? I princip finns bara Flashback kvar av dessa öppna medier, o inte ens där har man rätt längre o skriva vad man vill? Dåligt, mycket dåligt, anser jag, vill man hjärntvätta alla till o bli en ja-sägande leende individ som inte får tycka o tänka vad man vill? det verkar så i alla fall? jag skrev inte ens nått provokativt här, utan förmedlade bara mina åsikter om olika saker, men det var tydligen inte passande, så man tog bort det? Jäkla sätt, förklara er Moderatorer, snart bojkottar vi även Flashback, som ni håller på? Förminskar våra åsikter?
Aftonbladet tog bort möjligheten att kommentera eftersom de blev ansvariga för det som skrevs där om det inte modererades och olagligheter plockades bort inom några timmar. Eftersom mycket av det som skrevs föll under hets mot folkgrupp och de inte hade möjlighet att moderera 24/7 valde de att ta bort möjligheten att kommentera.
Citera
2024-05-01, 12:04
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Jag kan svära på att tråden "Önskar du något? Posta dina REQUESTS här! ►►► EJ INVITES OCH STREAMING!" i fildelningsforumet bara var borta en tid Plötsligt bara dök den upp. Stämmer detta?

Det kan väl stämma. Trådar plockas ibland bort p.g.a. städning, misstag eller andra orsaker och återställs sedan.
Citera
2024-05-02, 18:21
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Jag kan svära på att tråden "Önskar du något? Posta dina REQUESTS här! ►►► EJ INVITES OCH STREAMING!" i fildelningsforumet bara var borta en tid Plötsligt bara dök den upp. Stämmer detta?

Nej, det stämmer inte.
Kollade ämneshistoriken, och den har varit tillgänglig hela tiden.
Vissa trådar syns bara för inloggade. Möjligen kan detta vara orsaken.

admin
Citera
2024-05-02, 18:32
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Aftonbladet tog bort möjligheten att kommentera eftersom de blev ansvariga för det som skrevs där om det inte modererades och olagligheter plockades bort inom några timmar. Eftersom mycket av det som skrevs föll under hets mot folkgrupp och de inte hade möjlighet att moderera 24/7 valde de att ta bort möjligheten att kommentera.

Aftonbladet valde att förhandsgranska innehållet i kommentarerna, och blev därmed juridiskt ansvariga för allt deras läsare skrev.
aftonbladet.se åtalas för hets mot folkgrupp
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-mot-folkgrupp

Kalle Jungkvist dömd för hets mot folkgrupp
https://www.resume.se/alla-nyheter/n...mot-folkgrupp/
Alternativet vore att de modererade inläggen efteråt, och raderade inlägg som innehöll hets mot folkgrupp. Men Aftonbladet ville granska alla inlägg innan de publicerades. Vilket är orsaken till att Kalle Jungkvist fälldes för hets mot folkgrupp, istället för de som postade inläggen.

Aftonbladet hade två alternativ. Att antingen erbjuda en debatt liknande den på Flashback (där inlägg som bryter mot reglerna raderas efteråt), eller att stänga ner funktionen helt. Aftonbladet valde den senare.
Debattsida stängs efter dom
https://www.svd.se/a/b10d826d-88e7-3...angs-efter-dom
admin
Citera
2024-05-02, 18:55
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Nej, det stämmer inte.
Kollade ämneshistoriken, och den har varit tillgänglig hela tiden.
Vissa trådar syns bara för inloggade. Möjligen kan detta vara orsaken.

admin

Varit inloggad. Jättekonstigt, måste varit helt blind i veckovis
Citera
2024-05-02, 22:59
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
De trådar du refererar till ovan blir oftast låsta eller flyttade till Papperskorgen.
När det gäller radering av trådar så är det oftast problem med trådstarten, och där denna innehåller sådant att en radering är att föredra framför flytt till Papperskorgen. Ifall det är bråk som uppstått senare i tråden så brukar det sällan resultera i radering av tråden, av just de orsaker som du nämner ovan.

admin

Men när man modererar dem för bråk så blir de väl osynliga under modereringen antog jag.
Citera
2024-05-03, 07:08
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Men när man modererar dem för bråk så blir de väl osynliga under modereringen antog jag.

Nej, trådarna är fortfarande kvar.
Det finns ett fåtal tillfällen när en tråd blivit tillfälligt låst, men raderad har den aldrig blivit. Det är enbart enskilda inlägg som raderas.

admin
Citera
2024-07-28, 04:02
Medlem
flashbacknunnas avatar
Därför att admin har samma kunskaper som spöken, dem kan få saker och försvinna.
Citera
2024-11-07, 13:46
Medlem
Limma skinkbits avatar
Idag försvann en tråd startade av en användare som hette något i stil med flashbackbajs (minns inte exakt namn) där han beskrev sitt (möjligen påhittade) framgångsrika liv i Ryssland.
Någon som vill förklara varför?
Citera
2024-11-07, 14:00
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Idag försvann en tråd startade av en användare som hette något i stil med flashbackbajs (minns inte exakt namn) där han beskrev sitt (möjligen påhittade) framgångsrika liv i Ryssland.
Någon som vill förklara varför?

Tråden startades av ett bannlyst troll.
Kontot är nu bannlyst och inläggen som postades är raderade.

admin
Citera
2024-12-30, 09:07
Medlem
Jordgubbes avatar
Försvann "Den officiella forumbuggtråden" i ett poff i natt? Skrev en tanke där härom dagen om hur lösa felet med "Mina citerade inlägg", som givit en felsida ett tag. Nu är det felet plötsligt också avhjälpt, det var ju trevligt, men inte ett spår om vad som hände (eller ett tack). Och behövs inte tråden vidare? Lite skumt det här med att inlägg man skrivit försvunnit, i det här fallet att hela tråden är väck. // Korr: felet kvarstår förresten, inte avhjälpt, vilket hade varit en diskussion man kunde fortsatt där.
Senast redigerad av Jordgubbe 2024-12-30 kl. 09:15.
Citera
2024-12-30, 09:34
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Försvann "Den officiella forumbuggtråden" i ett poff i natt? Skrev en tanke där härom dagen om hur lösa felet med "Mina citerade inlägg", som givit en felsida ett tag. Nu är det felet plötsligt också avhjälpt, det var ju trevligt, men inte ett spår om vad som hände (eller ett tack). Och behövs inte tråden vidare? Lite skumt det här med att inlägg man skrivit försvunnit, i det här fallet att hela tråden är väck. // Korr: felet kvarstår förresten, inte avhjälpt, vilket hade varit en diskussion man kunde fortsatt där.

Tråden är återställd och verkar varit nåt tekniskt fel som ligger bakom att den raderades.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in