2019-01-08, 13:19
Medlem
Kaustis avatar
Efter snart 15 år på Flashback märkte jag nyligen att jag prenumererat på alla trådar som jag postat i sen jag skapade mitt konto. Det betyder att min lista på prenumerationer är drygt 500 sidor lång...
Har ändrat inställningen under mina alternativ nu så jag kommer inte längre prenumerera på allt, men det löser ju inte historiken.

Så jag skulle vilja tömma, eller i alla fall flytta, prenumerationslistan på något vis. Går det? Jag har försökt via den här sidan https://www.flashback.org/subscription.php?do=editfolders, men det verkar inte gå att ta bort mappen som heter "Prenumerationer", antagligen för att den är default eller nåt.

Måste jag göra det här manuellt för alla prenumerationer, eller finns det nåt smart sätt att lösa det här problemet på?
Citera
2019-01-08, 15:58
Medlem
RingInteSnutens avatar
Ser ut som att den enda möjligheten är att klicka i rutan bredvid premunationen och sedan välja flytta/kasta.

Annars kanske någon snäll admin kan erbjuda sig att göra detta som god kundtjänst... Du är ju trots allt en av dom älsta och fortfarande aktiva användarna
Citera
2019-01-08, 16:08
Moderator
Tinuviels avatar
Skicka ett PM till mig där du formellt begär detta så ska jag se om det går att lösa internt.
Citera
2019-01-08, 16:35
Bannlyst
Varje checkbox verkar ha ett unikt nummer i HTML-koden, som jag antar är trådens ID eller nåt. Annars hade det gått snabbt att autogenerera en query som slutar med typ "?erase1=yes&erase2=yes&erase3=yes...&erase15260=y es", eller hur många prenumerationer du har, och POST:a med lämpligt program, t.ex. wget som finns både på Linux och Windows.

Nu ser det ut som man blir tvungen automatisera hela processen, dvs låta ett program hämta och tolka varje sida med prenumerationer för att få fram numren. Det gissar jag är ett projekt på ungefär ett dygn för den som kan det, men jag är inte alls insatt i Selenium, som man automatiserar webbläsare med.

Så här ser det ut för varje prenumeration, name och value är det som skickas till servern, resten är för utseende och annat:

Kod:
<input type="checkbox" name="deletebox[4153414]" id="sub4153414" value="yes" style="margin:0" />
Citera
2019-01-08, 16:48
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Så jag skulle vilja tömma, eller i alla fall flytta, prenumerationslistan på något vis. Går det? Jag har försökt via den här sidan https://www.flashback.org/subscription.php?do=editfolders, men det verkar inte gå att ta bort mappen som heter "Prenumerationer", antagligen för att den är default eller nåt.
Kan det vara så att du måste ha minst en mapp? Skapa en ny och försök sedan ta bort "Prenumerationer". Om du inte redan försökt.

Annars går det ju att ta bort en hel sida med prenumerationer, 20 stycken, på en och samma gång.
Citera
2019-01-08, 16:51
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Kan det vara så att du måste ha minst en mapp? Skapa en ny och försök sedan ta bort "Prenumerationer". Om du inte redan försökt.

Redan försökt, gick inte :/

Citat:
Ursprungligen postat av constant
Annars går det ju att ta bort en hel sida med prenumerationer, 20 stycken, på en och samma gång.

Jo, men det är ju 500 sidor (10 000 prenumerationer) så jag hoppas slippa den lösningen
Citera
2019-01-08, 16:58
Medlem
constants avatar
Citat:
Jo, men det är ju 500 sidor (10 000 prenumerationer) så jag hoppas slippa den lösningen
Gjorde en liten test nu. Tog bort 200 prenumerationer med tidtagning... 49.82 sekunder. Du bör då kunna ta bort alla dina prenumerationer på 2491 sekunder, alltså på knappt 42 minuter.

Btw: Håller såklart med dig om att det borde finnas enklare sätt.
Citera
2019-01-08, 18:05
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Efter snart 15 år på Flashback märkte jag nyligen att jag prenumererat på alla trådar som jag postat i sen jag skapade mitt konto. Det betyder att min lista på prenumerationer är drygt 500 sidor lång...
Har ändrat inställningen under mina alternativ nu så jag kommer inte längre prenumerera på allt, men det löser ju inte historiken.

Måste jag göra det här manuellt för alla prenumerationer, eller finns det nåt smart sätt att lösa det här problemet på?

Nu var jag i ett lite annat läge än dig, men ändå i liknande situation.

Jag var helt medveten om att jag prenumererade och rensade lite då och då. Låg på knappt 2000 prenumerationer när jag beslöt mig för att det var åt helvete för myclet. Ville ändå behålla prenumerationen på valda favoriter så jag gick igenom alla en och en. Det var ett digert jobb, men nu ligger jag mellan 50 och 60 och snurrar.

Tänk på det om du rensar helt. Något guldkorn kan ju försvinna.
Citera
2019-01-09, 12:12
Medlem
Kaustis avatar
Vad i hela... nu är alla mina prenumerationslistor tömda helt plötsligt. Även den jag inte ens försökte tömma Jag är väldigt säker på att jag endast försökte ta bort mappen som heter "Prenumerationer", d.v.s. inte min andra mapp som heter "Att följa". Men båda är tomma idag.

Aja, det är som det är. Hade typ bara 10 grejer i "Att följa"-mappen så det är väl inte hela världen. Jag är verkligen väldigt säker på att jag inte raderade den andra mappen vilket är skumt, men kanske kom jag åt någonting (det har ju en tendens att vara SBS när någonting sånt här händer).

Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Skicka ett PM till mig där du formellt begär detta så ska jag se om det går att lösa internt.

Men bara för att kolla: Ni meckade inte någonting bakom kulisserna i det här ärendet tro?
Citera
2019-01-09, 13:39
Moderator
Tinuviels avatar
Jag reste frågan internt men flaggade för att jag väntade på PM från dig. Kanske har någon admin agerat ändå? Har inte möjlighet att logga in internt just nu för att kolla. Hoppas vi inte ställde till det för dig.
Citera
2019-01-09, 13:55
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag reste frågan internt men flaggade för att jag väntade på PM från dig. Kanske har någon admin agerat ändå? Har inte möjlighet att logga in internt just nu för att kolla. Hoppas vi inte ställde till det för dig.

Lugnt, ingen panik. Om det går att få tillbaka prenumerationerna i listan "Att följa" är det en bonus, annars är det lugnt

Tack för hjälpen (om det nu var ni som gjorde det )!
Citera
2019-01-10, 14:17
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Lugnt, ingen panik. Om det går att få tillbaka prenumerationerna i listan "Att följa" är det en bonus, annars är det lugnt

Tack för hjälpen (om det nu var ni som gjorde det )!
Jag har fått besked att den fråga jag ställde internt missuppfattades som att det var klart att du ville få dina prenumerationer raderade varvid de raderades. "Att följa" verkar försvinna när man raderar prenumerationerna för dessa raderades inte specifikt och kan tyvärr inte återställas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in