Citat:
Ursprungligen postat av
Skattebrott
Den psykiska ohälsan är stor bland feminister. Här handlar det uppenbart om projektion då det ju är de själva som känner sig kränkta av ords tonalitet.
Vet du, det är något som jag reflekterat över MÅNGA gånger! Jag en del perifirära kontakter i sociala medier som identfierar sig själv som "feminister" och med detta ska det så utläsas "radikalfeminister". De använder ALLTID det allra mest vulgära språk du kan tänka dig, samtidigt som de slänger med kvasi-interllektuella uttryck som "Intersektionalism", "TERF" etc. samt namnen på tusen olika "feminist" författare, allt för att ge intrycket av att de är "bildade". Vart och varannat inlägg handlar dock om att de får mental härdsmälta över att världen och deras egna tillvaro inte är exakt så som de vill att de ska vara, och att det, ve och fasa, finns folk i världen som inte delar deras åsikter till punkt och pricka! De attackerar ofta och gärna sina egna supportrar, känner framförallt till ett exemplar som använder fula okvädningsord och attacker mot deras egna som försöker hjälpa dem. Ofta kan svaret bli något i still med "Fuck off, jag behöver inte hjälp/råd/tips/förslag" strax efter att man ondgjort sig över hur hemskt allting är och att det finns något som får en att må extra dåligt. Och sedan gnäller hon över att ingen vill vara vän med henne! Jo tjena!
Men det får mig lite osökt att tänka på artikeln i trådstarten. Om feminister vill rättfärdiga användandet av fult språk mot "patriarkalet", varför använder man det även mot sina egna?
En sak till, den här mentala instabiliteten, är det mentalt svaga människor som annamar denna "ideologi", eller är det milt sårbara människor som börjar, men som får sitt tillstånd förvärrat av ideologin just pga. att SJW-filosofin är funtad så pass att man ska se spöken och troll i precis allt och alla, alltifrån mjölk till "hudfärgade" plåster mm. att man till slut förgås av den egna idiotin?