Citat:
Ursprungligen postat av
SvartaBjorn
Även jag uppskattar om så många som möjligt rapporteras av ovan angivna skäl.
Vill även tillägga att när det rör sig om rapporter för 0.04 (korspostning) så underlättar det mycket om ni kan länka till det andra inlägget det rör sig om i rapporten. Dessutom en liten kommentar när det inte framkommer solklart vilket regelbrott det är sitter inte heller fel.
Tack på förhand till alla seriösa rapportörer.

Detta går faktiskt åt båda hållen måste jag påpeka.
Jag själv brukar, i de fall regelbrotten inte är solklara, ofta skriva i kommentarsrutan vad vad jag anser vara regelbrott.
Ofta brukar jag fylla i ifall det är långa OT-diskussioner i samma tråd istället för att rapportera varje enskilt inlägg.
även så länkar jag adress till aktuell tråd ifall det handlar om korspostning.
Men det är svårt att veta ifall ens rapporteringar gett resultat, jag lurkar inte i en och samma tråd särskilt länge och jag kollar nästan aldrig ifall inlägg blivit borttagna, men även om jag hade det så vet jag ju inte ifall det blivit åtgärd i form av varning eller bara raderat så det är rätt svårt att veta hur ni tolkar regelverket och kanske framförallt svårt att veta om man själv tolkat regelverket rätt.
Förut var det en period där jag ofta fick feedback på rapporter, men det är ändå kanske max 5-10% av alla rapporter som får feedback.
Ni mods hävdar ofta att ni gör detta gratis, på eran fritid, att ni drivs av ideologiska skäl osv.
Om ni vill få ut samma sak av användarna, och öka rapporteringen så skulle det hjälpa om ni blev bättre på att ge feedback. Eller kanske inte bättre men oftare, det krävs egentligen inte mer än ett standardmeddelande för att man ska känna att ens rapporter faktiskt har gjort skillnad.