2019-09-20, 19:16
Medlem
Jofs avatar
Lugn, bara lugn. Han får böter och får bo kvar hemma och titta på golf.
Citera
2019-09-20, 20:53
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sqrt25
Låna men inte lämna tillbaka = NOT a great guy.

Tror farsgubben tog det med ro... GZ då som nu ganska stort namn i golfsvängen, så det fanns ett element av "sponsring" i det hela, även om GZ utryckte det som typ "..kan väl få låna det där nya setet..."
Citera
2019-09-20, 20:58
Medlem
Om han åker in kanske han blir en fena på pingis?
Citera
2019-09-20, 21:41
Medlem
MassiveBs avatar
Haha! Snyftartiklarna om stackars Göran Zachrisson som råkat köra rattfull, han är ju ett offer! Vad är det med kvällspressen och sådant?
Citera
2019-09-20, 22:53
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MassiveB
Haha! Snyftartiklarna om stackars Göran Zachrisson som råkat köra rattfull, han är ju ett offer! Vad är det med kvällspressen och sådant?

Dom gillar snyft. Kommer säkert att vara med på förhandlingen snart. Kommer att ta 20 minuter max.
Senast redigerad av Jof 2019-09-20 kl. 23:26.
Citera
2019-09-27, 11:38
Medlem
Citat:

Patetiskt så det skriker om det.
Undrar om tongångarna hade varit desamma om han hade kört in i en barnvagn och dödat en bebis på fyllan istället för en bil.

Att hans hälsa "skulle försämras" i ett fängelse är helt ointressant för oss andra.
Citera
2019-09-27, 11:40
Medlem
Jofs avatar
Åklagaren vill ha en månads fängelse.
När kommer domen?
Som sagt. Tro han kommer att få villkorligt. Tidigare ostraffad, ålder, etc.
Men åklagaren måste säkerligen ändå yrka på fängelse.
Citera
2019-09-27, 12:01
Medlem
Fortran77s avatar
Om Lundell kunde slippa fängelse så ska väl GZ också slippa!
Träffade honom på flygplatsen i Liverpool för ett antal år sedan, jag och en polare som terroriserade honom om vilka banor vi borde spela. Inte bara så ställde han upp och tipsade utförligt om olika banor utan gjorde det på ett varmt och trevligt sätt och intresserade sig också för vilka klubbar vi med på etc. En sann gentleman, och vid detta tillfälle, om inte helt nykter så ändå mkt nyktrare än vi var (som ju inte var stupfulla på ngt vis utan snarare lite salongs som man kan, eller kunde, bli på en lagom flygning.)
Citera
2019-09-27, 13:20
Medlem
Citat:

Jag tycker otroligt synd om Göran med tanke på att han har förlorat BÅDE fru och son inom loppet av något år (cancer).

Hade det hänt mig hade jag kanske också blivit tagen för grov rattfylla.

Jag blir lite illamående av alla kommentarer här inne, alla älskar att döma men ingen förmår sig att sätta sig in i Görans perspektiv.

Jag håller med om att han har utfört en brottslig handling (det har han även erkänt) men snälla ni, se människoödet.

Han ÄR ett offer. Inte när det kommer till rattfyllan i sig, men sett ur livsödet.
Citera
2019-09-27, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Åklagaren vill ha en månads fängelse.
När kommer domen?
Som sagt. Tro han kommer att få villkorligt. Tidigare ostraffad, ålder, etc.
Men åklagaren måste säkerligen ändå yrka på fängelse.
Ja åklagaren måste yrka på fängelse då grovt rattfylleri är ett artbrott.
Citera
2019-09-27, 15:16
Medlem
Ingen aning om vad det här är för gubbe men är det ett rattfyllo så SKA han ha fotbojja eller hårdare straff och behandling för sitt missbruk. Inte komma undan. (OT: Jag jobbade med en person förut vars hustru satt i rullstol pga ett jävla rattfyllo som hon varit ihop med. När hon låg på sjukhus efter olyckan kom han dit och hälsade på i sällskap med sin nya flickvän.)
Citera
2019-09-27, 16:35
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skumjaevel
Ja åklagaren måste yrka på fängelse då grovt rattfylleri är ett artbrott.

Nej hen Måste inte alls.
Åklagaren har val att göra.

Men jag säger i dessa tider, då bomber och granater smäller i snart sagt varenda gathörn.
Där människor med vapen och knepiga tankar runt sin kultur, vilket dag och natt leder till skottlossningar mot godtyckligt vem som helst. Eller hur tänker man när man skjuter in genom fönster? När man låter automatvapen brinna av på gator, torg, på krogar, ja precis var som helst. Dag som natt. Mot män och mot kvinnor.
När landet som är mitt land har kapats.
Döm då förhelvete inte tidigare ostraffade Göran Zackrisson 81, för ett för honom själv skamligt och oförlåtligt brott som han aldrig kommer upprepa. Nåd före rätt.
Villkorligt.
Om inte.
Det skulle sända mig de värsta av signaler.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in