2019-07-25, 11:33
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Har två connections till GZ utan att någonsin träffat honom. Farsgubben säljare inom golf bl a - GZ "lånade" klubbor som aldrig kom tillbaka... ...bra promotion antar jag likväl. Syrran var hemsamarit och tog hand om hans fruga mot slutet.

Enl båda är GZ ytterst sympatisk och trevlig att ha att göra med.

(sorry för lågkaratskvaller.... )
Citera
2019-07-25, 14:39
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
Läste i stämningsansökan.

Göran Zachrisson har kört personbil efter att ha druckit alkoholhaltiga drycker i sådan mängd att alkoholkoncentrationen i hans utandningsluft under eller efter färden uppgick till 0,66 milligram per liter.

Det hände den 4 december 2018 vid Coop Konsum Djursholm, Vendevägen, Danderyds kommun. Brottet bör bedömas som grovt eftersom alkoholkoncentrationen uppgick till minst 0,50 mg/l i utandningsluften.
1.32 promille m a o?
Citera
2019-07-25, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Har två connections till GZ utan att någonsin träffat honom. Farsgubben säljare inom golf bl a - GZ "lånade" klubbor som aldrig kom tillbaka... ...bra promotion antar jag likväl. Syrran var hemsamarit och tog hand om hans fruga mot slutet.

Enl båda är GZ ytterst sympatisk och trevlig att ha att göra med.

(sorry för lågkaratskvaller.... )
Förstår inte riktigt kontexten. Hade din far en golfaffär som GZ lyckades låna från eller hade han någon kringresande verksamhet med golfklubbor använda vid tävling? Alltså att tävlingsmännen fick använda golfklubbor gratis och på så sätt exponerade vissa märken för allmänheten.
Citera
2019-07-25, 15:20
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Förstår inte riktigt kontexten. Hade din far en golfaffär som GZ lyckades låna från eller hade han någon kringresande verksamhet med golfklubbor använda vid tävling? Alltså att tävlingsmännen fick använda golfklubbor gratis och på så sätt exponerade vissa märken för allmänheten.

Han var i golfbranschen - som säljare/lagersnubbe.
OJ!!!! Ännu "värre" inom bowling!

Men GZ hade en förmåga att "låna" men sedan sågs aldrig prylarna. However - a great guy though!
Citera
2019-07-25, 17:04
Medlem
Grillalites avatar
Synd att en sån legend ska sluta på det här sättet. Satt och kollade highlights när Stenson vann the Open 2016, vilka sköna kommentarer. Sen började han gråta i slutet.

Göran är en kommentator av stora mått, hans rattfylla var ren otur. Alla har väl kört på lyset nångång.
Citera
2019-07-25, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grillalite
Synd att en sån legend ska sluta på det här sättet. Satt och kollade highlights när Stenson vann the Open 2016, vilka sköna kommentarer. Sen började han gråta i slutet.

Göran är en kommentator av stora mått, hans rattfylla var ren otur. Alla har väl kört på lyset nångång.
Hans rattfylla hade kanske varit oturlig om han kört på en skogsväg i Jämtland och stött på patrull. Nu körde han ju hejvilt i Stockholm, klart människor som betraktar händelsen reagerar och ringer polisen. Och nej, hans rattfylla kan inte försvaras med att han är känd, gammal, har förlorat nära släktingar, eller att det bara är alkoholens fel.
Citera
2019-09-19, 16:31
Medlem
Jofs avatar
Åklagaren Johanna Strid säger till SportExpressen att hon ännu inte bestämt vilket straff hon tänker yrka på.
Expressen verkar fiska i om han kan slippa fängelse, vilket han är mycket orolig för.

Men åklagaren har ju bara att förhålla sig till regelverket. Inte alla som fattar det. Hur gärna hon än skulle vilja se att han slapp fängelse. Men det är klart hon kan LETA efter förmildrande omständigheter som gör att hon slipper skicka honom i buren.
F.ö. skulle det kanske göra Göran gott med en månad på landet i lugn öppen anstalt, där han fick kratta löv. Kanske spela golf också?

Ser att jag redan gjort inlägg här (#28) att jag suttit bredvid honom i flyg från Paris till Stockholm och pratat lite med honom. Mest med anledning av att vi båda varit i Paris för att se en tennismatch på Roland Garros. Finalen. Vi var båda ensamna och jag hade hoppats på lite diskussion/samtal, eftersom det var en dramatisk match, men han var rätt kortfattad så jag förstod det som att han inte var intresserad. Så det blev kort samtal.
Inte mycket skvaller att komma med.
Senast redigerad av Jof 2019-09-19 kl. 16:49.
Citera
2019-09-19, 16:47
Medlem
Jofs avatar
När han beskriver sin oro för ev fängelsevistelse får jag intryck av att han börjar bli dement. Han hänvisar till sin advokat och vän som om och omigen säger åt honom att ta det lugnt. Tydligen utan att det lyckas. Det är väl skammen mer än en konkret fängelsevistelse som upprör honom. En månad på anstalt gör ju i sig ingen större skada. Sen går han VARJE DAG till alkholterapeut. Lite överdrivet.

Vilket inte hindrar att han säger så här, enl Expressen:
Jag måste sluta att dricka. Jag vill bli frisk och förstår vad som gäller. Jag lider av det som hänt och jag jobbar för att bli frisk.

Vilket väl innebär att han fortsätter att dricka.
Citera
2019-09-19, 16:52
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
När han beskriver sin oro för ev fängelsevistelse får jag intryck av att han börjar bli dement. Han hänvisar till sin advokat och vän som om och omigen säger åt honom att ta det lugnt. Tydligen utan att det lyckas. Det är väl skammen mer än en konkret fängelsevistelse som upprör honom. En månad på anstalt gör ju i sig ingen större skada. Sen går han VARJE DAG till alkholterapeut. Lite överdrivet.

Vilket inte hindrar att han säger så här, enl Expressen:
Jag måste sluta att dricka. Jag vill bli frisk och förstår vad som gäller. Jag lider av det som hänt och jag jobbar för att bli frisk.

Vilket väl innebär att han fortsätter att dricka.
Terapeutbesöken är kanske det pris han betalar för att fortsätta dricka. Liknande att köpa utsläppsrätter.
Citera
2019-09-19, 17:00
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Terapeutbesöken är kanske det pris han betalar för att fortsätta dricka. Liknande att köpa utsläppsrätter.
Då säger jag FY SKÄMS till honom. Hoppas för hans skull att åklagaren INTE läser Expressen. För det är ingen förmildrande omständighet, att han fortsätter att dricka. Och kanske i värsta fall fortsätter att köra bil.
Göran borde inte ha talat om detta för kvällspressen, tätt innan förhandlingen. OM det är så att han fortätter att dricka, trots att han inte "vill".
Citera
2019-09-19, 17:16
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Då säger jag FY SKÄMS till honom. Hoppas för hans skull att åklagaren INTE läser Expressen. För det är ingen förmildrande omständighet, att han fortsätter att dricka. Och kanske i värsta fall fortsätter att köra bil.
Göran borde inte ha talat om detta för kvällspressen, tätt innan förhandlingen. OM det är så att han fortätter att dricka, trots att han inte "vill".
Det är i så fall riktigt otaktskt, jo. Fotboja är inte lagligen och praktiskt förenligt med fylla, i fängelse löser sig den problematiken av sig själv. Det kan ju också vara så att han mestadels lyckas hålla sig nykter med stöd av terapeuten. Annars går väl sådana här svårigheter med överdriven törst att lösa kemiskt nuförtiden. Förutom Antabus finns medicin mot alkoholsug, har jag förstått.

Men den gamle kanske är ensam och vill prata.
Citera
2019-09-19, 20:39
Medlem
sqrt25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Han var i golfbranschen - som säljare/lagersnubbe.
OJ!!!! Ännu "värre" inom bowling!

Men GZ hade en förmåga att "låna" men sedan sågs aldrig prylarna. However - a great guy though!
Låna men inte lämna tillbaka = NOT a great guy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in