2019-01-04, 16:53
Medlem
WordWarriors avatar
Finns bevis på detta? Or I call bullshit!
Senast redigerad av WordWarrior 2019-01-04 kl. 17:04.
2019-01-04, 17:07
Medlem
Ni som tror att ni är anonyma på FB har fel. Allt går som sagt att spåra. Vad gäller Ip adresser så har moderatorerna tillgång till dessa och kan när helst de vill gola till polisen. Det har hänt tidigare och det kan hända igen. Jag har absolut noll förtroende för flashbacks så kallade "anonymitet". Allt de vill är att få så många besök och träffar som möjligt, de skiter totalt i användarna.
2019-01-04, 17:10
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarthMaul2000
Ni som tror att ni är anonyma på FB har fel. Allt går som sagt att spåra. Vad gäller Ip adresser så har moderatorerna tillgång till dessa och kan när helst de vill gola till polisen. Det har hänt tidigare och det kan hända igen. Jag har absolut noll förtroende för flashbacks så kallade "anonymitet". Allt de vill är att få så många besök och träffar som möjligt, de skiter totalt i användarna.
Sluta nu mata rädslan hos alla idioter som tror på dina jävla fantasier. Flashback är anonymt o kommer alltid vara för alla. Tråden är precis som alla tidigare försök o smutskasta forumet bullshit o falska rykten.
2019-01-04, 17:10
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Det verkar vara det fetade i nedan citerat inlägg som fått tankarna att skena i denna tråd.

Nichole Lagerkrants borde rimligen ha kopior av domarna i sin besittning och kan med fördel ange målnummer på dem.

GDPR har bara varit i kraft i sju månader. Det tar längre än så att få till stånd en anmälan, förundersökning och fällande dom. De tilltalade ska dessutom ges tid att konsultera sina försvarsadvokater. Eftersom lagstiftning inte får tillämpas retroaktivt, så måste brottet ha skett efter lagens införande, om det nu är GDPR som BO påstår sig ha använt sig av.

Det mesta talar för att det är ett försök till skrämskott. Det backas inte heller upp av substansiella fakta, utan är bara ett påstående. Det köper jag inte.
Senast redigerad av WordWarrior 2019-01-04 kl. 17:17.
2019-01-04, 17:16
Medlem
Min analys: de har outat sig själva - via det de skriver i den specifika tråden. (som verkar vara en mode tråd med få människor som vet vad en dator är) -

Det räcker med att man skriver : "jag bor i Arboga" så börjar identifierings robotarna (kommunisterna ledda av Robert Ascberg) att dra slutsatser....
2019-01-04, 17:17
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
GDPR har bara varit i kraft i sju månader. Det tar längre än så att få till stånd en anmälan, förundersökning och fällande dom. De tilltalade ska dessutom ges tid att konsultera sina försvarsadvokater. Eftersom lagstiftning inte får tillämpas retroaktivt, så måste brottet ha skett efter lagens införande, om det nu är GDPR som BO påstår sig ha använt sig av.
GDPR har inget med saken att göra. Lagen berör inte straffrätt överhuvudtaget. Punkt slut.

Läs mitt tidigare inlägg.

Lås tråden.
2019-01-04, 17:18
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garnityr
GDPR har inget med saken att göra. Lagen berör inte straffrätt överhuvudtaget. Punkt slut.

Läs mitt tidigare inlägg.

Lås tråden.

Nej, du har rätt, GDPR är civilmål, precis som brott mot upphovsrätten. Förtal är dock kopplat till straffrätten. Mitt resonemang angående frånvaron av retroaktivitet är fortfarande aktuellt i civilmål. Men det påstådda BO säger själv att hon använt sig av GDPR i den länkade tråden. Sannolikt bullshit.
Senast redigerad av WordWarrior 2019-01-04 kl. 17:23.
2019-01-04, 17:25
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alltidantidig
Finns en väldigt anonym grupp som spårar Flashback användare. De har utgivningsbevis samt någon typ av GDPR blabla rätt att inneha databas med personuppgifter. De har även fått tag på dumpen från Flashback-läckan. På deras hemsida uppdaterar de frekvent med stora uthängningar med namn de har lyckats koppla till flashback-nicks, senaste uppdateringen var igår. Enligt de själva har de kontakt med SÄPO och medier.

Min gissning är att det är Robert Aschberg och actapublica alternativt Expo som är i farten och läcker uppgifter.

Är det inte skelettekvinnans farsa som är ute och trollar?
2019-01-04, 17:27
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Sluta nu mata rädslan hos alla idioter som tror på dina jävla fantasier. Flashback är anonymt o kommer alltid vara för alla. Tråden är precis som alla tidigare försök o smutskasta forumet bullshit o falska rykten.

Håller med till 100%, de som blir uthängda har gjort bort sig själva genom att lägga ut små brödsmulor som går att lägga ihop till en hel macka!
2019-01-04, 17:28
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Håller med till 100%, de som blir uthängda har gjort bort sig själva genom att lägga ut små brödsmulor som går att lägga ihop till en hel macka!

Det finns inte ens några bevis på att det som påstås överhuvudtaget har hänt.
2019-01-04, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alltidantidig
Finns en väldigt anonym grupp som spårar Flashback användare. De har utgivningsbevis samt någon typ av GDPR blabla rätt att inneha databas med personuppgifter. De har även fått tag på dumpen från Flashback-läckan. På deras hemsida uppdaterar de frekvent med stora uthängningar med namn de har lyckats koppla till flashback-nicks, senaste uppdateringen var igår. Enligt de själva har de kontakt med SÄPO och medier.

Min gissning är att det är Robert Aschberg och actapublica alternativt Expo som är i farten och läcker uppgifter.
Det är lika bra att du är tydlig med vad det är för sida du åsyftar. Det finns mycket hittepåhackers där ute också, jag är själv uthängd på en riktig muppsida men med tanke på att mitt nick påstås tillhöra någon helt annan och, utanför flashback, för mig helt okänd person så skulle jag nog säga att oron för många av dessa krigare är starkt överdriven.
2019-01-04, 17:35
Medlem
najass avatar
Jösses, nån gök skriver i en tråd att han/hon fått folk på Flashback fällda, och folk går i taket och tror på skiten? Och med hänvisning till GDPR dessutom...

Som admin sagt vid upprepade tillfällen; forumet har aldrig lämnat ut uppgifter till polis eller andra.

Att folk är korkade nog att skriva saker som gör att de går att identifiera för vem som helst som läser tråden är en annan sak, det är inget Flashback kan göra något åt.

Denna låser vi

/mod
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in