2019-01-02, 22:07
Medlem
Pirreboys avatar
Hej!

Har haft magproblem under cirka 2 års tid. De startade vagt med förstoppning och gaser när jag var nervös. Men efteråt har jag behandlat kroppen rätt illa med mycket jobb och energidrycker och stress

Nu till saken. Jag är orolig för att jag har tarmcancer. För under revbenet somnsitter längst ner på vänster sida så känner jag ett obehag. De är som en känsla av att något ligger och spänner där. Typ som gaser som sitter fast där.

Man kan till och med se att revbenet buktar ut mer än de andra.

Bild: http://sv.tinypic.com/r/ml6nbl/9

Är det någon som kan veta vad detta kan vara? Gjorde en röntgen innan jul och hon ringde o sa att jag får på resultatet men att hon hittade en knöl. Men kunde vara vad som helst sa honom.

Jag har fortfarande inte fått de riktiga resultatet ifrån röntgen

Jag drog då direkt till sjukhuset o träffade läkaren i korridoren på sjukan o sa att jag ville prata med henne. O ja frågade henne i princip om jag hade cancer. Vilket hon log o svarade att de inte var cancer.

Kan ja ens lita på de. Hon var inte svensk och kunde knappt svenska. O de kändes inte heller så betryggande.

Är det någon av er som har erfarenhet av vad detta kan va?

Min avföring är helt normal. De ända jag vet är att jag har mer gaser nuförtiden tiden och att revbenet buktar ut och att jag känner en obehagskänsla just där.

Orkar inte googla cancer i tjocktarmen mer.
Citera
2019-01-02, 22:10
Medlem
gregersnegrers avatar
Blev du inte remitterad till vidare tester? Gjorde dom bara röntgen och sa att "det kan vara var som helst" och that's it?!
Citera
2019-01-02, 22:19
Medlem
Pirreboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gregersnegrer
Blev du inte remitterad till vidare tester? Gjorde dom bara röntgen och sa att "det kan vara var som helst" och that's it?!

Har inte hört ett ord från dom sen innan jul
Citera
2019-01-02, 22:51
Bannlyst
Ärligt talat så syns det inte så mycket på bilden.

Jag tror du överdriver en smula!
Citera
2019-01-02, 23:34
Medlem
Gå till vårdcentral och be om remiss till röntgen, alternativt bekosta den själv, magnetröntgen, bevis på sekunden! Jag bor nära norska gränsen, jag for till oslo, gjorde en magnetröntgen, win, win, win!
Kostade typ 2500 kronor. Det var det värt kan jag säga.
Citera
2019-01-02, 23:45
Medlem
Sheen999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirreboy

Kan ja ens lita på de. Hon var inte svensk och kunde knappt svenska. O de kändes inte heller så betryggande.
Ja, din förbannade rasist.

Testa banka in skiten med en hammare vetja och sluta gnälla som ett labilt fruntimmer.
Citera
2019-01-03, 00:24
Medlem
Svantevits avatar
Citat:
Gjorde en röntgen innan jul och hon ringde o sa att jag får på resultatet men att hon hittade en knöl. Men kunde vara vad som helst sa honom.
Jag förstår inget av detta. Vad fick du? Var det en han eller en hon som ringde?

Allt är nog bara språkförbistring eftersom ni båda verkar ha problem med svenska språket.

Sa läkaren även vid ert andra samtal att det kan vara "vad som helst"?
Citera
2019-01-03, 00:55
Medlem
Pirreboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheen999
Ja, din förbannade rasist.

Testa banka in skiten med en hammare vetja och sluta gnälla som ett labilt fruntimmer.

Absolut ingen rasist. Men tycker iallafall att personen man pratar med på sjukhuset ska kunna prata svenska i Sverige. Men de kanske bara är jag.

Om de är superviktigt att veta om läkaren var en kille eller tjej så kan jag meddela att de var en tjej. Autokorrekt på telefonen har en tendens att skriva fel.
Citera
2019-01-03, 00:56
Medlem
Pirreboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Gå till vårdcentral och be om remiss till röntgen, alternativt bekosta den själv, magnetröntgen, bevis på sekunden! Jag bor nära norska gränsen, jag for till oslo, gjorde en magnetröntgen, win, win, win!
Kostade typ 2500 kronor. Det var det värt kan jag säga.

Ja de förstår jag. Sjukvården här e ju helt värdelös
Citera
2019-01-03, 00:58
Medlem
Pirreboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkiv
Ärligt talat så syns det inte så mycket på bilden.

Jag tror du överdriver en smula!

Visst. Kanske bara nojar. Hade dock varit skönt och ha möjligheten och utesluta de värsta.

Och därefter tänka på annat. Såsom kost osv
Citera
2019-01-03, 06:05
Bannlyst
Hej killen.

Låt mig säga att bara om det sticker ut från en sida så behöver det inte vara några problem.

Tro inte det. Jag faktiskt tror du töntar dig lite! Ärligt talat!

Ojämna revben? Kom igen för fan!

Citat:
Visst. Kanske bara nojar. Hade dock varit skönt och ha möjligheten och utesluta de värsta.

Och därefter tänka på annat. Såsom kost osv
Citera
2019-01-03, 07:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkiv
Hej killen.

Låt mig säga att bara om det sticker ut från en sida så behöver det inte vara några problem.

Tro inte det. Jag faktiskt tror du töntar dig lite! Ärligt talat!

Ojämna revben? Kom igen för fan!

Lite ojämna revben kan man väl få ha!

Så illa är det väl inte?

Du tycks som en bra kille, men lite ojämna revben är väl inte så värst märkligt?
Senast redigerad av Pinkiv 2019-01-03 kl. 08:02.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in