2019-01-06, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Hans problem verkar vara att det inte finns massa äganderätter han kan köpa ett gäng billigt och sedan hyra ut till folk som inte kan ta banklån.

Det är ett tomrum på bostadsmarknaden nu i Sverige, dvs finns "inga" ägarlägenheter.
hade hellre hyrt av en sån, än en lat som petar sig i näsan i Spanien, förmodligen ärvt sin fastighet med, o bryr sig noll om skötsel mm.
Citera
2019-01-07, 00:20
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Sverige sista kommunistlandet i EU, äganderätten är inskränkt vad gäller uthyrning av lägenheter i andra hand, föreningen måste ge sitt godkännande och det görs bara i undantagsfall. I kommunistiska länder fick man bara ha en lägenhet där man var folkbokförd, det samma gäller i Sverige, man kan inte äga en lägenhet i Stockholm och en i Göteborg.

Du får hitta på något annat på om du vill tjäna pengar. Parasiter ska bort.
Citera
2019-01-07, 00:35
Medlem
Ni som fantiserar om Englands bostadsmarknad borde ta en titt på Spareroom. För att ge prisexempel för ett rum i London. Ett dubbelrum i en 5-bedroom apt kostar drygt 2000 kr/veckan och 8000 kr i deposition. Det finns tre dubbelrum till uthyrning och lägenheten har två badrum.
Citera
2019-01-08, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Busnel
Ni som fantiserar om Englands bostadsmarknad borde ta en titt på Spareroom. För att ge prisexempel för ett rum i London. Ett dubbelrum i en 5-bedroom apt kostar drygt 2000 kr/veckan och 8000 kr i deposition. Det finns tre dubbelrum till uthyrning och lägenheten har två badrum.

10 000 i månaden så det är mer än okej. Jag betalar samma peng för en 2a idag.
Citera
2019-01-12, 12:12
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
10 000 i månaden så det är mer än okej. Jag betalar samma peng för en 2a idag.
Känns som att en två är bättre än att bo med sex andra personer i en 5-rummare...
Citera
2019-01-12, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Känns som att en två är bättre än att bo med sex andra personer i en 5-rummare...

Är man 2 stycken som delar på en tvåa så går det nog kvitt ut skulle jag vilja säga.
Citera
2019-01-13, 13:55
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Är man 2 stycken som delar på en tvåa så går det nog kvitt ut skulle jag vilja säga.
Att du skulle vilja säga det ger en fingervisning om hur mycket man borde lyssna på vad du har att säga.
Citera
2019-01-13, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Att du skulle vilja säga det ger en fingervisning om hur mycket man borde lyssna på vad du har att säga.

Det är ett sant påstående i fråga om arealen du kommer ha till ditt förfogande.
Citera
2019-01-13, 17:08
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Det är ett sant påstående i fråga om arealen du kommer ha till ditt förfogande.
Du har redan visat min poäng och behöver därmed inte göra det igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in