Citat:
Den här diskussionen har spårat ur totalt. Alienationen och problemen med massamhället hade existerat oavsett om det här folkhemmet kommit tillbaka.
Att Sverige blir sämre beror ju snarare på att vi fått in araber och somalier som inte ens kan leva i civilisation bland sig själva. Hade våra invandrare bestått av japaner, iranier och polacker hade du inte suttit och skrivit detta så jag köper inte att den här magiskt onda mångkulturen ligger bakom allt ont i världen. Det människan söker är lokal gemenskap - inte extrema ideologier som gör folk till får.
Att Sverige blir sämre beror ju snarare på att vi fått in araber och somalier som inte ens kan leva i civilisation bland sig själva. Hade våra invandrare bestått av japaner, iranier och polacker hade du inte suttit och skrivit detta så jag köper inte att den här magiskt onda mångkulturen ligger bakom allt ont i världen. Det människan söker är lokal gemenskap - inte extrema ideologier som gör folk till får.
Människa, du är redan ett får. Du vet bara inte om det, utan du tror att dina livsval är frivilliga, men de presenteras åt dig och du får välja fritt, däri tror du din frihet ligger. Och via plånboken.
Testa å slå dig fri samhället, leva på egen mat, ström, det går inte. Du får inte, lagarna och bestämmelser och inom loppet av månader har du statstjänstemän kryllandes runt dig, fastän du valt ett liv som folk levt här uppe i tusentals år. Du är inte fri. Bäääää.
Nej, för det existerade inte förr.
Fast om du byter ut en tredjedel av Sveriges befolkning idag ( invandrare d.v.s ), till japaner eller valfritt välfungerande folk, så skulle fortfarande ensamheten och utblandningen ske. För man känner sig som mest hemma, med sina snarlika folk, med snarlika värderingar och mål. Däri finns tryggheten med att man förr aldrig låste maskiner, eller dörrar. Och även om invandrarna fungerar, så kommer man ändå känna sig vilse och ensam i dess områden, då man inte tekniskt sett längre är på välbekant mark. Helt plötsligt står man i en liten kopia av Tokyo, låter ju inte så värst svenskt..
Och jo, jag skrev senast ett inlägg för ett par dagar sedan:
(FB) Om all invandring var från hög-IQ-länder så skulle jag fortfarande vara emot det.
Så du kan täppa igen kakhålet på den fronten, skrev det långt innan du ens tänkte på detta inlägg.
Citat:
En väldigt stor fördel att gå samman i massamhällen är att man kan ordna med sjukvård åt folk. Nackdelen är att vi inte längre har ”det naturliga urvalet” som förändringatryck att göra oss som art starkare. Förmodligen blir det vår undergång. Detta genom en världsepedemi där dagens moderna människa står sig slätt.
Precis, förr eller senare kommer det att smälla. Det är en tidsfråga, fan, t o m vikingarna varnade för "ragnarök", hinduismen har också "slutdatum", men livet fortsätter - det kommer det att göra, men enorma mängder folk kommer att dö, speciellt svaga och fogliga nötter som aldrig dög till något mer än att bli led.