2019-01-01, 10:23
Bannlyst
Hej skapade nytt konto då jag glömt passwordet till mit gamla konto. Jag kan dock använda gamla kontot på en gammal mobil där jag e inloggad. Nu min fråga. Kan jag skriva i gamla trådar jag skapat eller kommenterat i med
Mit gamla konto? Det e ju mot reglerna med dubbla konton?
Citera
2019-01-01, 10:25
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Det e ju mot reglerna med dubbla konton?
Nej, det är det inte.
Citat:
Vad regelns första mening förbjuder är missbruk. Detta kan ske på flera sätt, men det vanligaste är att samma användare postar inlägg med flera olika konton - vilka stöder varandras åsikter - och på så sätt ger användaren ett övertag i en diskussion. Detta behöver inte ske i samma tråd, utan kan också ske på andra sätt. Det är som utgångspunkt därför förbjudet att posta med olika konton i samma tråd, men det finns även fall där vi har överseende, när vi inte anser att det handlar om något missbruk.
https://www.flashback.org/regler
Senast redigerad av constant 2019-01-01 kl. 10:28.
Citera
2019-01-01, 10:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Nej, det är det inte.
https://www.flashback.org/regler
Det e ju ytterst godtyckligt denna regel
Citera
2019-01-01, 10:43
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Hej skapade nytt konto då jag glömt passwordet till mit gamla konto. Jag kan dock använda gamla kontot på en gammal mobil där jag e inloggad. Nu min fråga. Kan jag skriva i gamla trådar jag skapat eller kommenterat i med
Mit gamla konto? Det e ju mot reglerna med dubbla konton?

Nej, det är inte emot reglerna med dubbla konton.
Citera
2019-01-01, 10:45
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Vad är godtyckligt?

Skriv inte i samma tråd med två olika konton.
Citera
2019-01-01, 10:45
Medlem
najass avatar
Citat:

Det är inte så godtyckligt. Vill du undvika alla problem så skriver du i din signatur att det är samma konto
Citera
2019-01-01, 10:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Det är inte så godtyckligt. Vill du undvika alla problem så skriver du i din signatur att det är samma konto
Ok tack för tipset
Citera
2019-01-01, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas

Men man får ju inte koppla samman olika konton med varandra.?
Citera
2019-01-01, 11:09
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaPartiet
Jo, sina egna.
Citera
2019-01-01, 11:09
Medlem
CreepyCrawls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaPartiet

Dina egna jo, lika väl som att du får outa dig själv hur mycket som helst.
Citera
2019-01-01, 12:26
Bannlyst
Såhär ligger det till, jag skriver detta så att tråden inte blir för lång som den egentligen redan är...

Du får ha flera konton på Flashback och du får posta från allihopa. Det finns dock regler! Du får inte posta KFK, d.v.s. kvantité före kvalité då det kan räknas som 1.07 (ni har spammat "i samverkan"). Du får inte på något sätt ge dina andra konton "medhåll" och på så sätt få större "makt" i en tråd, och som någon redan skrivit så är det säkrast att bara hålla sig borta från trådar som man vet att man skrivit i innan. Du får självklart "outa" dina egna konton, men även om folk vet att du har flera konton så får du fortfarande inte posta med flera i samma tråd.

1. Skapa flera konton.
2. Använd allihopa.
3. Koppla inte samman kontona på något sätt.
4. Räkna med att regelbrott från flera konton kan leda till 1.07.
Citera
2019-01-01, 12:34
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simkortet
Såhär ligger det till, jag skriver detta så att tråden inte blir för lång som den egentligen redan är...

Du får ha flera konton på Flashback och du får posta från allihopa. Det finns dock regler! Du får inte posta KFK, d.v.s. kvantité före kvalité då det kan räknas som 1.07 (ni har spammat "i samverkan"). Du får inte på något sätt ge dina andra konton "medhåll" och på så sätt få större "makt" i en tråd, och som någon redan skrivit så är det säkrast att bara hålla sig borta från trådar som man vet att man skrivit i innan. Du får självklart "outa" dina egna konton, men även om folk vet att du har flera konton så får du fortfarande inte posta med flera i samma tråd.

1. Skapa flera konton.
2. Använd allihopa.
3. Koppla inte samman kontona på något sätt.
4. Räkna med att regelbrott från flera konton kan leda till 1.07.

Det var inte mycket rätt där.

KFK och 1.07 är inte kopplat på något sätt.
Går man tydligt ut med att det är samma person bakom kontona får man posta i samma tråd
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in