2018-12-30, 18:15
Medlem
jontebojs avatar
Finns inte så mycket att skriva här egentligen, som rubriken lyder

Kan jag ta 2st sånna där munsmältande Alvedon på 1 gång eller måste jag vänta emellanåt?

Det är så att jag har pga massa hälsoångest tillsammans med panikångest fått spända bröstmuskler vilket gör det svårare än vanligt att andas, och när jag tar / trycker på bröstet så ömmar det och Alvedon ska ju vara "smärtstillande" som jag fattat det
Citera
2018-12-30, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonteboj

Kan jag ta 2st sånna där munsmältande Alvedon på 1 gång eller måste jag vänta emellanåt?

Det är så att jag har pga massa hälsoångest tillsammans med panikångest fått spända bröstmuskler vilket gör det svårare än vanligt att andas, och när jag tar / trycker på bröstet så ömmar det och Alvedon ska ju vara "smärtstillande" som jag fattat det

Ja, du kan ta två Alvedon på samma gång.
Citera
2018-12-30, 18:24
Medlem
warfighters avatar
Det beror på vilken styrka du har på tabletterna, du kan ta max 1000mg, vilket i regel motsvarar 2 st. Men det existerar starkare, så läs på förpackningen.

Att ta mer än maxdos ger inte bättre resultat utan ökar enbart risken för biverkningar. Så gör inte det.
Citera
2018-12-30, 18:25
Medlem
jontebojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warfighter
Det beror på vilken styrka du har på tabletterna, du kan ta max 1000mg, vilket i regel motsvarar 2 st. Men det existerar starkare, så läs på förpackningen.

Att ta mer än maxdos ger inte bättre resultat utan ökar enbart risken för biverkningar. Så gör inte det.
Det är receptfria som jag köpt på ICA och det står att varje tablett innehåller 500g paracetamol, så jag borde väl vara safe då?
Citera
2018-12-30, 18:30
Medlem
warfighters avatar
Citat:
Det är receptfria som jag köpt på ICA och det står att varje tablett innehåller 500g paracetamol, så jag borde väl vara safe då?

Ja, då är det safe att ta två.
Citera
2018-12-30, 18:37
Medlem
jontebojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warfighter
Ja, då är det safe att ta två.
Jag tycker nämligen att 1 tablett har för svag effekt haha
Citera
2018-12-31, 02:11
Medlem
revodnebs avatar
2 alvedon är lugna gatan - ge fan i spriten under tiden.
Citera
2018-12-31, 04:27
Medlem
F.B.Dases avatar
Citat:

Hur smart är det att när man har ångest ta tabletter som inte har någon som helst verkan mot ångest men istället ger dig mer ångest eftersom du oroar dig för eventuella bliverkningar?
Citera
2018-12-31, 04:29
Bannlyst
Inga problem, ta bara inte dagligen for da blir kroppen beroende av det och du far rebound headaches med mera.
Citera
2018-12-31, 04:33
Medlem
F.B.Dases avatar
Är du vuxen kan du ta 1000 mg = två tabletter då de brukar vara på 500 mg. Max fyra ggr per dygn, jämnt utspridda. Max en vecka annars bör du gå till doktorn.
Men din smärta verkar vara av ett annat slag. Tror inte att Alvedon gör så mycket nytta.
Citera
2018-12-31, 05:53
Medlem
Är det inte enklare att bara läsa på förpackningen istället för att starta en tråd här?
Alt gå in på fass.se?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in