2018-12-30, 14:17
Medlem
jattelokas avatar
Ställ in den på 165hz både i kontrollpanelen och i nvidia kontrollpanelen. Båda kommer du åt via skrivbordet. Du ska märka en mycket märkbar skillnad när du har så hög Hz.
Citera
2018-12-30, 16:04
Medlem
Notera även att det kan bugga ur ibland om du har 2st skätmar med olika frekvenser.
Typ har jag en video på min 75hz skärm så låser min 144hz skärm till 75hz också, även vissa program gör att det buggar ur.

Lösning :
Använd 1 skärm, avaktivera drm andra.
Minimera alla program som är aktiva på allt annat än skärm 1, även typ Windows aero.

Skulle dock testa att bara köra enbart med 165hz skärmen, se km det fungerar.
Har du bara en skärm? Isåfall... hur många fps har du? (otroligt många har fin hardvara sen sitter dom utan drivrutiner och har fps från 2012).
Citera
2018-12-30, 16:24
Medlem
Andy.Solas19s avatar
Har du kopplat in med DVI-kabeln?
Citera
2018-12-30, 16:34
Medlem
JohnJensens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy.Solas19
Har du kopplat in med DVI-kabeln?

Förmodligen DP kabeln som följer med. Dvi anslutning finns inte på skärmen.

Till TS, tryck upp menyn på skärmen, där kan du ställa in och visa hertzen som kommer infrån datorn. så kan du lätt se om det är rätt Hz.
kör du 1440 eller 1080?
Citera
2018-12-30, 18:13
Medlem
Måste blivit något fel, har 144hz och det är sån klar skillnad. Min skärm blir för övrigt mörkare om jag drar ner hz, du som nämnde något om det.

Men sen har jag inte gsync iof 🤔 lycka till
Citera
2018-12-30, 19:01
Medlem
Hatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Librarian
Skaffat en extra skärm med 165hz (ASUS PG279Q). Märker ingen som helst skillnad mot min föregående 4k 60hz (BenQ som används mest för redigering) skärm förutom att det inte är lika skarpt längre.

Har ett Geforce 1080ti så jag har aktiverat Gsync. Nu är t.ex. Witcher 3 ospelbart.

I övrigt så märker jag inte av någon skillnad alls med den nya skärmen. Den har lägre upplösning men snabbare hz? Jag fick det berättat för mig att jag skulle märka av en stor skillnad och överlägset uppskatta den nya skärmen trots att den inte är 4k.

Vad är grejen egentligen? Varför är det en sån grej med hög uppdateringsfrekvens när det inte ens märks av?

Människan har en viss uppdateringsfrekvens
Allt är väl dokumenterat så informationen finns tillgänglig online.
Citera
2018-12-30, 21:25
Medlem
TokyoBarns avatar
Du bör märka tydlig skillnad, störst är ifall du spelar FPS spel såsom CS, Overwatch etc.

In i Nvidias fula kontrollpanel och kolla så det är rätt Hz inställt, och även att G-sync är aktiverad i både "Fullscreen" och utan samtidigt. (den brukar ändra tillbaka sig själv ibland efter update nämligen)

I spelet så ändra till "No max limit" elr liknande under FPS settings, vanligen är den på Auto.

Du bör ligga på 140+ , annars är det något som slukar kraft i bakgrunden, dra en virusscan.

och dom tidigare sagt, av med V-sync i alla spel med. bör lösa det.

mvh
Senast redigerad av TokyoBarn 2018-12-30 kl. 21:28.
Citera
2018-12-30, 21:58
Medlem
BestCoast.s avatar
Har du ändrat hz i windows?
Citera
2018-12-31, 00:38
Medlem
Kalkon77s avatar
Jag kan iaf säga att jag ser direkt om det är 60Hz eller 165 Hz. T.ex när man har flyttat datorn och kopplat in skärmen i ett annat DP uttag så känner jag direkt när jag flyttar muspekaren på skrivbordet att det har ändrats till 60Hz.
Citera
2018-12-31, 02:22
Medlem
ekmannens avatar
Kolla även inställningar på skärmen. Inte bara i datorn. så var det för mig. Överallt i datorn stog de 144 men skärmen var låst på 60. Borde finnas några knappar på skärmen där du kan leta. märker du inte någon skillnad så är det definitivt något fel
Citera
2018-12-31, 02:46
Medlem
Permafloxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekmannen
Kolla även inställningar på skärmen. Inte bara i datorn. så var det för mig. Överallt i datorn stog de 144 men skärmen var låst på 60. Borde finnas några knappar på skärmen där du kan leta. märker du inte någon skillnad så är det definitivt något fel

Det här Garanterat din lösning
Citera
2018-12-31, 03:14
Medlem
Nimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Librarian
Det kan funka bättre än 165? Ska undersökas

Nej det funkar inte bättre men du måste gå in i nvidia kontrollpanelen - ändra upplösning och där ställa in din Hz.
Vid 165hz måste du förmodligen även ändra inställningar i din skärm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in