2018-12-29, 17:31
Medlem
Hej alla jag slutade med cipralex, för cirka 5-6 månader sen och har enda sen dessa haft massa jobbiga neurologiska symtom som tex: brain zaps, ryckningar och dommningar i armar och ben. Har även tappat apititen och har problem med sexlusten . Är de nån som vet om allt detta kommer gå över, och isåfall hur lång tid tog de för er isåfall. Jag vore tacksam för svar, nojarr sjukt mycket.
Citera
2018-12-29, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snake09
Hej alla jag slutade med cipralex, för cirka 5-6 månader sen och har enda sen dessa haft massa jobbiga neurologiska symtom som tex: brain zaps, ryckningar och dommningar i armar och ben. Har även tappat apititen och har problem med sexlusten . Är de nån som vet om allt detta kommer gå över, och isåfall hur lång tid tog de för er isåfall. Jag vore tacksam för svar, nojarr sjukt mycket.

Vilken dos cipralex hade du och hur lång tid?
Citera
2018-12-29, 18:24
Medlem
Hej jag började lågt men kom snabbt upp i maxdos , jag käkade medicinen i cirka 1 år.
Citera
2018-12-29, 23:13
Medlem
Citat:
Hej jag började lågt men kom snabbt upp i maxdos , jag käkade medicinen i cirka 1 år.

Trappade du ut den eller slutade tvärt? Jag tycker du ska försöka få tag på en läkare! Det borde inte vara utsättningssymtom så länge!! Enligt fass ska man kontakta läkare om symtomen varat mer än 3 månader. Då kan de hända att man får börja med medicinen igen för att sedan trappa ut den väldigt sakta.
Citera
2018-12-29, 23:41
Medlem
Jag trappade inte ut jag slutade CT , ja jag har också tänkt att kanske börja käka igen och sen trappa sakta . Men men... ska vänta lite till och får hoppas att de blir bättre.
Citera
2018-12-29, 23:49
Medlem
Citat:
Jag trappade inte ut jag slutade CT , ja jag har också tänkt att kanske börja käka igen och sen trappa sakta . Men men... ska vänta lite till och får hoppas att de blir bättre.

Gör det! jag äter själv escitalopram. Och ska precis sluta för att jag fått för mycket biverkningar av den (dock kom dom inte förrän 9 månader efter behandlingsstart av någon konstig anledning?). Tycker att den fåordiga information man kan hitta på internet om ssri-preparat är högst otillräcklig.
Citera
2018-12-30, 02:54
Medlem
Jaha men vad är de du har fått för biverkningar.
Citera
2018-12-30, 16:54
Medlem
Citat:
Jaha men vad är de du har fått för biverkningar.

Illamående, hunger, förstoppning, mardrömmar, enorm trötthet, avtrubbning (aldrig någonsin glad eller eller ledsen), kunde inte bli kär, noll sexlust, svettningar, enorm törst. Jag upplever dock avtrubbningen värst.

Vilka kände du av?
Citera
2019-01-10, 22:15
Medlem
twigulzs avatar
Börja äta Cipran igen i några veckor och trappa ut låångsamt. Skulle aldrig våga gå CT från en maxdos, det måste ju varit hemskt eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in