• 1
  • 2
2018-12-30, 12:43
Medlem
Faktiskt så kan jag se fram emot den dagen då mitt hår är grått, tycker att det passar sig på många män. bara hoppas att man har håret kvar den dagen det sker.
Citera
2018-12-30, 22:54
Medlem
Vobblers avatar
Oftast beror det på kopparbrist. Vi får i oss alldeles för mycket zink via kosten så att kopparhalten dippar.
Glöm kopparglukonat och sulfat och sån skit som de stoppar i multitabletterna, köp kopparglycinat, finns inget bättre på marknaden.

Era gråa hår kommer att återfå normalfärgen inom två månader.
https://www.svensktkosttillskott.se/...ppar?da=14-100
Citera
2019-08-27, 17:11
Medlem
Chili-cheese19krs avatar
Tack för tipset. Tips på dosering?
Citera
2019-08-27, 18:14
Medlem
Läste i en bok om telomerer att gråa hår betyder att den delen av kroppen som skapar hår har ”nått slutet på sin ålder” typ. Vilket skulle skvallra om att resten av kroppens celler är rätt slitna, med andra ord så är gråa hår i ung ålder ett tecken på kass hälsa.

Kanske dags att fundera över livsstilen och läsa på om telomerer?
Citera
2019-08-31, 09:11
Medlem
Fick grå strån både på huvudet och i skägget redan som 18-åring. Det är inte jätteovanligt, har flera bekanta som fick sina första grå strån i tidiga 20-årsåldern.

Intressant tips med koppar ovan, inte hört talas om det förr i relation till grått hår.
Citera
2021-07-20, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Oftast beror det på kopparbrist. Vi får i oss alldeles för mycket zink via kosten så att kopparhalten dippar.
Glöm kopparglukonat och sulfat och sån skit som de stoppar i multitabletterna, köp kopparglycinat, finns inget bättre på marknaden.

Era gråa hår kommer att återfå normalfärgen inom två månader.
https://www.svensktkosttillskott.se/...ppar?da=14-100

Gråa hår kan aldrig få samma färg som innan.
Citera
2021-07-24, 17:00
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rieder
Tjenare!

Startade tråden pga. att jag har börjat få en hel del gråa hår på skallen. Vet inte hur udda det är med unga snubbar med grått hår, men jag är under 25år och har en hel del gråa hårstrån. Jag har egentligen inte några problem med det (tycker helt ärligt att det ser rätt tufft ut) ,men jag tänkte att det skulle vara intressant att se om det finns någon här på forumet som sitter i samma sits som jag?
Jag har en bekant som är runt 30 års åldern som är helt gråhårig och jag har snackat en del med honom men han bryr sig inte ett dugg om sin hårfärg därför vänder jag hitåt.

Det hade varit kul och se om det finns någon ung som också börjar bli grå, men intressant att höra om flera utav er när ni började bli gråhåriga, hur är synen idag på ''yngre'' gråhåriga män bland kvinnor (eller män)?

Det är helt normalt. Speciellt mörkhåriga killar och tjejer kan få synligt gråa strån insprängt redan runt 18-20 årsåldern.

Citat:
Ursprungligen postat av 521hej
Läste i en bok om telomerer att gråa hår betyder att den delen av kroppen som skapar hår har ”nått slutet på sin ålder” typ. Vilket skulle skvallra om att resten av kroppens celler är rätt slitna, med andra ord så är gråa hår i ung ålder ett tecken på kass hälsa.

Finns en hel rad med förklaringar, men generellt om det inte beror på någon form av kraftig stress eller trauma så försämras DNA över tid med kronologiskt åldrande. Nästan alla celler i kroppen försämras med åldern.
Senast redigerad av MrMario 2021-07-24 kl. 17:06.
Citera
2021-07-29, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 521hej

Detta har jag svårt att tro på. Jag är precis över 20 och i väldigt bra form. Tränar mycket, äter bra och super sällan. Ändå har jag fått mina första gråa hårstrån.
Så jag skulle inte rekommendera någon att välja lika tråkig livsstil som mig om man är rädd för grått hår, det får man ändå
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in