Citat:
Ursprungligen postat av
Karin.C.
Ingen slipper undan den så kallade existentiella ensamheten. Det gäller att göra den till sin vän. Då kan ensamheten bli en tillgång i stället för ens värsta fiende.
Mja, jag har varit okej med det förr. Det var inte bra, jag undviker det gärna. När man mår dåligt så tror jag att man bör förändra vad som gör att man mår dåligt, inte nöja sig med det.
Citat:
Ursprungligen postat av
shivashambo
Du skriver fint och välkommen till verkligheten där vi alla är ensamma om vi är ärliga. Du behöver inte göra någonting utan bara vänj dej med faktumet och inte tro att något är fel med dej. Kommer den tanken-som bara är en tanke-ta ett djupare andetag, släpp iväg tanken och säg "hej då".
Som du märkt kommer tankar för att gå och inte för att stanna! Hej då...
Hmm. Jag tror att jag förstår vad du menar. Det är ett sätt att släppa irrationella negativa tankar. Kanske är vad jag behöver göra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Drdeoo
Känner samma, har många vänner o familj
Men för mig handlar det främst om att det tog slut mellan mig o tjejen för ett år sedan, och det tomrummet är för mig, grymt svårt att fylla
Mm, jag har nog några tomrum. Att jag och partnern gjorde slut var en liten grej, men sedan så dog min bästa vän, och strax därpå en till vän. Jag har kämpat med att gå vidare från det. Men det är kanske inte helt orimligt att detta har en inverkan... Saknar ju dem. Men jag förstår inte varför det skulle göra att jag inte litar på när någon säger positiva saker