Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-02-21, 01:12
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haecceity
Mja, full kvalite, nu tycker jag du trampar lite snett. Beror förvisso på vad man anser vara kvalite, men personligen tycker jag det är inåthelvete för mycket trams som inte tillför något -> inlägget ska inte räknas. Enkelt o grejt.

Klart det finns vissa "nyttiga" trådar där med, men lite för mycket kiss och bajs tycker jag nog att det är. Dvs sånt som normalbegåvade 5-7åringar tycker är roligt, och inte normalbegåvade 18+... Eller?
Jag tycker att mycket i Loungen är intressanta inlägg som visserligen alltid inte tillför så mycket debattämne, men det är ändock läsvärda inlägg. Evighetsdiskussionerna är en fråga för sig - de började bra, men nu är det mest 'skriv vadhelst du känner så diskuterar vi det'. Därför skall allt sådant, Loungen, ED och Länktips, redovisas separat från den officiella postcounten, precis så som jag skrev i början av tråden. Jag tycker absolut inte att dessa skall läggas på den officiella. Kan det inte vara intressant att se hur mycket en användare tillför till Loungen och forumet i övrigt, utan tidsödande sökningar? Vissa kanske inte vill skylta med hur mycket tid de lägger ner i Loungen, och det har jag förståelse för, men faktum kvarstår; jag, och säkerligen många andra, finner det intressefullt att se.

Man kan visst tycka att trams och icke-debatterande är roligt om man är 18+!
Bara för att man blir vuxen växer man inte ifrån kiss och bajshumorn, lika lite harmlöst tramsande.
Citera
2006-02-21, 01:24
Medlem
Haecceitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Jag tycker att mycket i Loungen är intressanta inlägg som visserligen alltid inte tillför så mycket debattämne, men det är ändock läsvärda inlägg. Evighetsdiskussionerna är en fråga för sig - de började bra, men nu är det mest 'skriv vadhelst du känner så diskuterar vi det'. Därför skall allt sådant, Loungen, ED och Länktips, redovisas separat från den officiella postcounten, precis så som jag skrev i början av tråden. Jag tycker absolut inte att dessa skall läggas på den officiella. Kan det inte vara intressant att se hur mycket en användare tillför till Loungen och forumet i övrigt, utan tidsödande sökningar? Vissa kanske inte vill skylta med hur mycket tid de lägger ner i Loungen, och det har jag förståelse för, men faktum kvarstår; jag, och säkerligen många andra, finner det intressefullt att se.

Man kan visst tycka att trams och icke-debatterande är roligt om man är 18+!
Bara för att man blir vuxen växer man inte ifrån kiss och bajshumorn, lika lite harmlöst tramsande.

Där går alltså våra åsikter isär. Det kan jag leva med. Jag tror nog merparten av den vuxna befolkningen tycker kiss och bajshumor hör barndomen till. Nu tror(hoppas) jag förvisso att ditt förslag åker i papperskorgen, eftersom jag anser att det redan nu är för mycket posthoreri i de delar där det räknas. Man behöver ju inte ha en åsikt om PRECIS allt, eller hur? (Detta är inte riktat till dig, Micaele, bara dig jag quotade)

Du kan ju alltid ta din favorittramsare och kolla hur många inlägg just den gjort i loungen, bli inte förvånad över att du bara får se de första 500 inläggen...
Citera
2006-02-21, 10:34
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
Det går inte att länka till en sökning.

Jo det går men tydlingen bara en tid.
Jag kollade in länken igår och då såg jag resultatet av sökningen men inte nu.
Citera
2006-02-21, 11:07
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Visst, man kan söka sig till antal meddelanden man har gjort i Loungen, inget nytt där.
Men jag är ändock av den uppfattningen att det skall stå i profilen invid den officiella postcounten. Inte pga lathet, utan för att även det är intressant information som folk borde kunna ta del av utan att behöva ställa upp en 'Avancerad sökning' för den medlemmen man söker vetskap om.

nu förstår jag inte, vad är detta om inte lathet? informationen är öppen, det är bara att söka, ingenting mörkläggs så "information wants to be free" eller vad ni svammlade om håller alltså inte.
Citera
2006-02-21, 11:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
nu förstår jag inte, vad är detta om inte lathet? informationen är öppen, det är bara att söka, ingenting mörkläggs så "information wants to be free" eller vad ni svammlade om håller alltså inte.
Det är din tolkning. Alla behöver inte se det ur ditt perspektiv, så du kan nu hålla tyst.

Att datat finns där hjälper inte, hur informationen presenteras är lika viktigt som hur tillgängligt datat är.
Citera
2006-02-27, 22:29
Medlem
micaeles avatar
Bumpar den här tråden så admin/2 ser den och kan ge ett svar, om han har tid.
Alltid skönt att få saker utredda och inte låta dem falla i glömska...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in