2018-12-28, 12:07
Medlem
Har växelkontor mynträknare så dom kan växla mynt eller måste dom sitta och räkna om det ska växlas mynt. Har säkert en tusing i mynt som jag vill ha till Euro.
Citera
2018-12-28, 12:15
Medlem
maniacs avatar
Det finns väl inget växlingskontor som hanterar mynt öht?
Citera
2018-12-28, 12:16
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crew009
Har växelkontor mynträknare så dom kan växla mynt eller måste dom sitta och räkna om det ska växlas mynt. Har säkert en tusing i mynt som jag vill ha till Euro.

Räkna med 15-20% avgift på över en handfull mynt dock. Vissa kontor tar väl inte ens emot mynt?
Citera
2018-12-28, 12:18
Medlem
maniacs avatar
Hittade ett ställe som hanterar mynt

http://myntsedel.se/ovriga-valutor/
Citera
2018-12-28, 12:39
Medlem
Expohunters avatar
Ytterst få kontor tar emot mynt. Jag har letat som en galning i Stockholm, då jag har runt 8k SEK i mynt från halva världen.
Citera
2018-12-28, 14:24
Medlem
jattelokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maniac
Det finns väl inget växlingskontor som hanterar mynt öht?

Forex?
Citera
2018-12-28, 15:07
Medlem
maniacs avatar
Nope. Inte enligt dem själva iaf.

"Växlar ni utländska mynt till svenska kronor?
Sedan den 1 juni 2016 har vi ingen möjlighet att hjälpa våra kunder att växla utländska mynt till svenska kronor.

I våra bankbutiker har vi istället Rädda Barnen-bössor där du kan skänka dina mynt, oavsett vilken valuta du har."

https://kundo.se/org/forex-bank/d/va...venska-kronor/
Citera
2018-12-28, 15:46
Medlem
Pudersockers avatar
Hade det problemet för några år sen, gjorde papprör med 10 st i varje å så gick jag å handlade för dem som hundralappar, många affärer har såna där maskiner men det tar inte så lång tid stoppa ner några tiotal mynt, affärerna gillar få mynt dessutom. Efter en vecka var rörena slut. Snart får jag nog göra om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in