Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-28, 00:06
  #1
Medlem
Såg precis en film med en man som hamnade i fängelse för 20 år och han började bruka kokain för att fördriva tid. Tänkte att det både blir dyrt och meningslöst om man ska hålla på under en längre tid. Blev då lite nyfiken på vilka droger som hade varit mer lämpliga, rent hypotetiskt. Opiater kommer man väl hinna dö av. Benso hade kanske fungerat, men toleransen blir väl för hög med tanke på den långa tiden. Viss centralstimulantia hade kanske fungerat, men hälsan hade kanske tagit för mycket stryk. Hallucinogener hade potentiellt fungerat, men långvarigt bruk kanske är psykosframkallande, själv är jag inte så kunnig. Dagligt cannabisbruk hade nog fungerat bra för att "förbättra" tillvaron. Eller kanske bara snus och cigaretter.

Så om ni skulle sitta instängda under en lång period, 20 år, vilka droger skulle ni vilja ta med om man bortser från ekonomi och andra förhinder för att fördriva tid?
Citera
2018-12-28, 00:17
  #2
Medlem
Kronartskockas avatar
Definitivt psykedeliska droger. Är väl egentligen det enda inom drogvärlden som känns spännande på något vis. Att börja röka (cigaretter) skulle man väl kunna göra, men lär ju suga rätt hårt om man får lungcancer eller kol och får dö en lång och smärtsam död.
Citera
2018-12-28, 00:22
  #3
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweGustaf
Såg precis en film med en man som hamnade i fängelse för 20 år och han började bruka kokain för att fördriva tid. Tänkte att det både blir dyrt och meningslöst om man ska hålla på under en längre tid. Blev då lite nyfiken på vilka droger som hade varit mer lämpliga, rent hypotetiskt. Opiater kommer man väl hinna dö av. Benso hade kanske fungerat, men toleransen blir väl för hög med tanke på den långa tiden. Viss centralstimulantia hade kanske fungerat, men hälsan hade kanske tagit för mycket stryk. Hallucinogener hade potentiellt fungerat, men långvarigt bruk kanske är psykosframkallande, själv är jag inte så kunnig. Dagligt cannabisbruk hade nog fungerat bra för att "förbättra" tillvaron. Eller kanske bara snus och cigaretter.

Så om ni skulle sitta instängda under en lång period, 20 år, vilka droger skulle ni vilja ta med om man bortser från ekonomi och andra förhinder för att fördriva tid?

Opiater hör till de säkrare drogerna förutsatt att de är konsekventa i styrka och inte bankade med skit, så "hinna dö" av dem är en sanning med modifikation. Det finns läkare som varit morfinberoende i decennier och blivit jäkligt gamla. Däremot är det inte precis underhållande. Det är inte heller benzo, det är en totalt onödig drog.

Amfetamin hade varit en större psykosrisk än hallucinogener, speciellt i en liten låda utan grejer att skruva sönder. Kokain förändrar hjärnan för mycket och måste återdoseras för ofta.
Alkohol har jag själv roat mig med när jag haft tråkigt, men det är nog störst risk att man dör av vid långvarigt bruk.
Jag hade nog kört cannabis och hallucinogener.
Citera
2018-12-28, 00:36
  #4
Medlem
Det skulle vara den drogen som passar dina intressen mest, ska du va kreativ kanske ganja ska du va uppe hela natten vaket? Ska dy flyga iväg med själen in i en annan dimension dmt eh vet inte individuellt
Citera
2018-12-28, 02:31
  #5
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Opiater, helt klart, alltid!
Citera
2018-12-28, 10:29
  #6
Medlem
En röst till på Cannabis och Hallucinogener - speciellt svamp och LSD eller analoger. Svamp passar enligt mig bäst när man är ensam och LSD funkar bra i grupp (så länge alla deltar).
Citera
2019-01-01, 23:26
  #7
Medlem
Svamp och cannabis, men inte röka gräset utan laga mat med den.
Då slipper du få rök i lungorna samt du kan odla både gräset och svampen själv så du har full kontroll på allt du får i dig.
Citera
2019-01-02, 22:54
  #8
Medlem
rydizs avatar
Håller med om att olika typer av psykedeliskt o lite röka på det nog är det som funkar över en lång tid! hehe optater, tjena mors, ingen bra idé över tid!
Citera
2019-01-02, 23:28
  #9
Medlem
Amfetamin helt klart den bästa varje dag drogen.
Finns inget som kan mäta sig med det.
Har slutat nu pga medicering men stimulantia går att bruka hela tiden.
Men självklart blir ju ruset mindre påtagligt efter ett tag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback