Flashback bygger pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2020-01-05, 12:02
Medlem
Ringhals3s avatar
Kortet borde kosta 1200 kr om man jämför med vad länskort kostar i tex Göteborg, det skulle fortfarande vara billigt!

Att gnälla över priset på SL kortet är patetiskt!
Citera
2020-01-05, 13:11
Medlem
Analfababetens avatar
Införskaffa en rullator om det bara är bussåkning i Stockholm som gäller i alla fall.
Du går på gratis på bussen. Sen går väl själva rullatorn på några tusen i alla fall men en engångskostnad.
Citera
2020-01-05, 13:16
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buho
Tror ni att månadskortet kan kosta 1000 kr snart? Finns det någon gräns hyr mycket den kan höjas?

Varför säger inte politikerna:

Minst 100 kr max 10.000kr ?

Snart kostar månadskoetet som en vanligt resa med flygplan någonstans i europa( kanske även mef hotel)

Ps. Och folket vara köper i lugnt och ro utan att protestera det ser ut på att det är försen snart om några år kan priset ligga på 2 tusen och foök blev och blir vanna att köpa med "svensk stolthet"
Va? Jag är en stolt Svensk ja, och kasta inte skit på detta landet nu, invandrare i allmänhet ska veta att den frikostighet som politikerna bjudit på har fan inte jag gått med på fullt ut. Och om det försöks från någon nyanländ, (din knackiga Svenska antyder det), att pissa på mig eller Sverige då tycker jag du ska behärska dig för annars gör inte jag det.

Tack

Edit: Gå en till ABF kurs i Svenska eller vad i helvete dom heter, skattebetalarna står för notan.
Hej
Citera
2020-01-05, 22:38
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analfababeten
Införskaffa en rullator om det bara är bussåkning i Stockholm som gäller i alla fall.
Du går på gratis på bussen. Sen går väl själva rullatorn på några tusen i alla fall men en engångskostnad.

Haha. Vilken idé. Om det sprider sig så lär nog SL ändra på de reglerna...

Det finns begagnade rullatorer på Blocket för under en tusing.
Citera
2020-01-05, 22:39
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buho
världen är ej en paradis var och aldrig kommer att vara tills dagen då vi flyger över allt i universum FRI

Jag tror vi förstår varför du är arbetslös...
Citera
2020-01-05, 22:49
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Kortet borde kosta 1200 kr om man jämför med vad länskort kostar i tex Göteborg, det skulle fortfarande vara billigt!

Att gnälla över priset på SL kortet är patetiskt!

Tycker kortet borde kosta 5000 kr/mån med tanke med på vad det kostar att resa till rymden.
Citera
2020-01-05, 22:58
Medlem
Som jag antydde i ett tidigare inlägg är det tveksamt om all kollektivtrafik verkligen skall subventioneras, de vilka har liknande transportbehov som de kollektivresande, men är tvungna att företaga resorna i egen bil får inte mycket till bidrag. Orsakerna till att relativt många väljer att transportera sig med bil är som bekant allehanda, kan vara allt från att kollektivtrafiktrafik ej existerar på de platser som är önskvärda, eller att de gör det på tider som inte passar till att den egna bekvämligheten är värda rätt mycket, till den senare hör allt från att kunna ta sig hemifrån till sin arbetsplats direkt och göra detta utan väntetider till att göra det för att ha bilen tillgänglig för senare bruk under dagen.
Citera
2020-01-05, 23:02
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Tycker kortet borde kosta 5000 kr/mån med tanke med på vad det kostar att resa till rymden.

Bra analys! Fuglesang kom undan för billigt!
Citera
2020-01-09, 19:39
Medlem
Buhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Jag tror vi förstår varför du är arbetslös...

Arbetslös ser du inte ens ordet 😂
Citera
2020-01-09, 19:45
Medlem
Analfababetens avatar
Det kommer att kosta 75 miljarder fr.o.m. nästa månad har jag hört.
Det kan svida liiiiiite i plånboken men vill man komma nån vart så får man pynta.

Nämen ska man spekulera i vad taket för priset kan komma att bli så blir det sånt gissningsverk.
Det kommer nog att gå upp i pris bit för bit lite så där i duttar som det redan har gjort sen när det slår i taket inte vet jag.
Senast redigerad av Analfababeten 2020-01-09 kl. 19:47.
Citera
2020-01-10, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Som jag antydde i ett tidigare inlägg är det tveksamt om all kollektivtrafik verkligen skall subventioneras, de vilka har liknande transportbehov som de kollektivresande, men är tvungna att företaga resorna i egen bil får inte mycket till bidrag. Orsakerna till att relativt många väljer att transportera sig med bil är som bekant allehanda, kan vara allt från att kollektivtrafiktrafik ej existerar på de platser som är önskvärda, eller att de gör det på tider som inte passar till att den egna bekvämligheten är värda rätt mycket, till den senare hör allt från att kunna ta sig hemifrån till sin arbetsplats direkt och göra detta utan väntetider till att göra det för att ha bilen tillgänglig för senare bruk under dagen.

Beror på hur man ser det. Bilförare får förtur i trafiken gentemot de flesta andra trafikslag. Gångtrafikanter, cyklister och dem som bara vill slippa bilar helt och hållet subventionerar bilförarnas rätt att ta plats. Kommunala vägar betalas av kommunalskatten (ej bilskatter). Visst att andra transporter också använder vägar men utan privat bilåkande skulle vägarna se mycket annorlunda ut och kosta mindre.

Uppenbarligen betalar bilägare inte heller hela återvinningen av bilen, fortfarande är det många metaller i bilar som bara grävs ner i jorden. Detta är också en subvention.

Bilförare betalar en massa koldioxidskatter nu men frågan är om man betalar hela kostnaden för utsläppen?

En till sida av myntet är att utan kollektivtrafik så skulle ännu fler (behöva) åka bil och då blir det mer köer, mer spilld tid, mer utsläpp.
Citera
2020-01-15, 22:18
Medlem
Buhos avatar
Såg kontrollanter gå förbi zigenarna😂 dem åker fri;

No papper 😉
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto