• 1
  • 2
2018-12-27, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
[/b]
Jag har full förståelse för malmöpolisen att de inte prioriterar laserkontroller på motorvägarna, 😁😁😁😁😁.
De har nog fullt upp så det räcker ändå, 😁😂.
Jag tycker man får ha fan själv i bagaget så länge man håller hastigheten och blinkar i rondellen
Citera
2018-12-27, 08:45
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Kul att alla skriver att det är en han
Otypiskt flashback

Kan ju vara en hen eller kanske en hund vad vet vi.
Citera
2018-12-27, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Kan ju vara en hen eller kanske en hund vad vet vi.
Börja med att läsa artikeln
Man ser nästan på videon också
Citera
2018-12-27, 09:49
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Det tror jag inte. Kört på många vägar i norrland som varit 100 som varit som vilken väg som helst. Tror till och med att det kan vara 110 ibland men det kanske jag bara minns fel. Kör så sällan däruppe.

Det var 110 på många vägar förr men sen började de med att ha olika hastighetsgränser på sommar/vinterhalvåret. Dvs 110 som blev 90 på vintern men sen när trafikverket/transportstyrelsen kom med nya hastighetsgränser så blev de flesta 110 vägarna 100 och de som hade 90 blev 80.

Sen kan vissa vägar som ha varit 110 blivit 80 och det beror mest på bristfällig skötsel och reparationer och det är billigare att ändra hastigheten än att sköta om vägarna.
Citera
2018-12-27, 10:35
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Mellan Sundsvall och Bispgården är det 100 eller tillochmed 110 väg utan mitträcken och man bör samtidigt ha ett extra njurbälte då vägen är härligt norrlandsgropig. Tror inte det fanns någon skylt om gropig väg ens.
Detta var ett antal år sen ska tilläggas så det kan ha förändrats.

I Stockholm hade det varit så många ”gropig väg” märken att trafikverket hållit på minst två år med bara den monteringen.
Citera
2018-12-31, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Mellan Sundsvall och Bispgården är det 100 eller tillochmed 110 väg utan mitträcken och man bör samtidigt ha ett extra njurbälte då vägen är härligt norrlandsgropig. Tror inte det fanns någon skylt om gropig väg ens.
Detta var ett antal år sen ska tilläggas så det kan ha förändrats.

I Stockholm hade det varit så många ”gropig väg” märken att trafikverket hållit på minst två år med bara den monteringen.
Haha i mina trakter sätter de upp en vanlig skylt för vägbula/farthinder tills vägverket får ny budget
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in