Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-24, 23:12
  #1
Medlem
Lavas avatar
En gång i tiden var kryssningar till Helsingfors, Kiel och Tallinn ett ok nöje med hyfsat städat sällskap.
Nu har jag hört att kryssningar blivit omöjliga och att de rent av kallas flyktingbåtar pga resenärerna.

Så, finns det någon kryss som fortfarande fungerar eller är det bara att lägga ned
om man inte vill riskera hjärnblödning?
Citera
2018-12-24, 23:35
  #2
Medlem
Tycker Helsinforskryssning fortfarande är ett trevligt nöje.
Se till att boka ensamhytt, kostar väl en hundralapp extra.
Kan hända konstiga grejer på båten. Senast kom en ung tjej, kanske 18 år eller nåt, jag kunde vara hennes farsa, och ville att jag bjuder henne på en drink. Väldigt klängig. Jag var helt paff. Tackade nej men ångrade efteråt. Lammkött och jag hade hytten ensam.
__________________
Senast redigerad av SlowCooker 2018-12-24 kl. 23:38.
Citera
2018-12-25, 11:45
  #3
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlowCooker
Tycker Helsinforskryssning fortfarande är ett trevligt nöje.
Se till att boka ensamhytt, kostar väl en hundralapp extra.
Kan hända konstiga grejer på båten. Senast kom en ung tjej, kanske 18 år eller nåt, jag kunde vara hennes farsa, och ville att jag bjuder henne på en drink. Väldigt klängig. Jag var helt paff. Tackade nej men ångrade efteråt. Lammkött och jag hade hytten ensam.

Tack för input SlowCooker
Citera
2018-12-25, 11:48
  #4
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Så, finns det någon kryss som fortfarande fungerar eller är det bara att lägga ned om man inte vill riskera hjärnblödning?
Min moster och jag åkte Hurtigrutten mellan Bergen och Kirkenes förra året. Priset (då, på vårkanten) var ~3.000 kr/dygn och person.

Rätt dyrt.
Men värt det, om man råkar ha pengarna.
Citera
2018-12-25, 12:09
  #5
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Min moster och jag åkte Hurtigrutten mellan Bergen och Kirkenes förra året. Priset (då, på vårkanten) var ~3.000 kr/dygn och person.

Rätt dyrt.
Men värt det, om man råkar ha pengarna.


Jag har kollat in Hurtigrutten, verkar fantastiskt!
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3004626

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback