2018-12-24, 12:40
Medlem
Har under ett par års tid använt mitt Coop Med Mera, där jag haft en kreditlimit på 50k, för att tjäna ihop bonuspoäng på följande sätt:

Genom att sätta in 50 000 på Bet365, låta dem ligga där ett par dagar och sedan göra ett uttag. Uttaget hamnade på mitt bankkonto och sedan betalade jag in dem till MedMera.

Rinse and repeat.

Efter 60 000 SEK insatta så har jag växlat in dem till 6000 Eurobonuspoäng.

Nu så säger Bet365 att uttaget kommer att betalas till kortet igen. Min fråga är nu om det finns andra sätt att få denna insättning utbetald till ett bankkonto och inte tillbaka till kortet igen?
Citera
2018-12-24, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runtomkring
Har under ett par års tid använt mitt Coop Med Mera, där jag haft en kreditlimit på 50k, för att tjäna ihop bonuspoäng på följande sätt:

Genom att sätta in 50 000 på Bet365, låta dem ligga där ett par dagar och sedan göra ett uttag. Uttaget hamnade på mitt bankkonto och sedan betalade jag in dem till MedMera.

Rinse and repeat.

Efter 60 000 SEK insatta så har jag växlat in dem till 6000 Eurobonuspoäng.

Nu så säger Bet365 att uttaget kommer att betalas till kortet igen. Min fråga är nu om det finns andra sätt att få denna insättning utbetald till ett bankkonto och inte tillbaka till kortet igen?

Jag måste säga att du kommit på ett jäkligt bra sätt att runda systemet. Jag kanske följer till exempel, lätt sätt att tjäna in gratis flygbiljetter via SAS Mastercard
Citera
2018-12-24, 14:37
Medlem
meganegerdases avatar
Systembolaget kan du handla med kreditkort och sedan returnera till valfritt kort eller få kontanter.

Bra sätt att ta ut kontanter om man har kreditkort, då det normalt inte är så fördelaktigt att göra med kreditkort.
Citera
2018-12-24, 23:12
Medlem
Imnshos avatar
Jag har i julfyllan lite svårt att greppa frågan. Dock kan jag säga att jag löst in SAS Eurobonus på Coop, och det har inte riktigt dragits av på SAS om jag säger så. Med andra ord, jag har upptäckt perpetuum mobile i denna process. Gratis mat helt enkelt.
Citera
2018-12-25, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runtomkring

Uttag ska göras med samma metod som insättning, sedan så kräver de väl att du omsätter pengarna en gång innan uttag.
Citera
2018-12-25, 12:32
Medlem
trattfans avatar
Du behöver göra uttag till samma metod som du gjort insättningen med.

Detta bör alltså betyda att du är back över 50.000kr+ på Bet365.

Bra jobbat!
Citera
2018-12-25, 13:53
Medlem
Jag körde själv med detta system ett tag. Lag in pengar på unibet med coop kortet. Fick bonusen och tog ut pengarna från unibet till bank kontot. Men sen något år tillbaka sänkte dom bonus systemet på coop kortet (handlade inte så värst mycket på det) så då slutade jag. Men det var ett mycket bra sett att få värdekupong 500kr på coop med.
Citera
2018-12-25, 13:55
Medlem
Och till er som inte förstår, sätts pengarna tillbaka på kortet försvinner bonusen.
Citera
2018-12-26, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Du behöver göra uttag till samma metod som du gjort insättningen med.

Detta bör alltså betyda att du är back över 50.000kr+ på Bet365.

Bra jobbat!

Kanske var otydligt. När jag tidigare gjorde uttaget så betalade Bet365 ut pengar som jag satte in med Med Mera-kortet till mitt bankkonto. Inte till kortet. Därav gick det att runda systemet.

Fr.o.m. 2019 så görs uttaget till kortet istället och det är anledningen till att jag ställde frågan.

Om du inte förstod den så kan jag försöka förklara mer utförligt. Om du bara vill vara en idiot så finns det säkert andra trådar du kan skriva i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in