Citat:
Ursprungligen postat av
Scalibur
Jadu, det finns ju en anledning till varför det går att välja master maskininlärning från indek, eller hur? Jag frågar ju vilken utbildning som är bra om man vill arbeta inom AI och jag såg att indek, som är en bra utbildning i sig, har en maskininlärningsmaster. Det är ju inte för tomma intet de har det. Anledningen till att jag sa indek är för att både kurserna inom indek, och ämnet maskininlärning intresserar mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Scalibur
Den delgren som behandlar självkörande bilar, bokföringsprogram och liknande. Egentligen är jag inte så värst intresserad att hårdkoda programmen, utan vill hellre vara projektledare inom AI eller liknande.
Ind ek är nog mer lämplig om du tänker dig en framtid som säljare av AI-produkter.
För att fungera som projektledare så behöver du begripa vad som skall göras. För det behöver du jobba några år innan du får förtroende att driva något på lägsta nivå.
Givet vad du skriver är det nog datateknik som är den lämpligaste utbildningen. Men det lär fungera med F, E och Y också.
Ang självkörande bilar handlar det mycket om att förstå komponenterna och hur dessa fungerar och programmeras. Det är realtidsnära programmering. Sedan är det mycket integration. Man köper HW och SW komponenter och integrerar dessa.
Verkligheten är något gråare än fantasierna.