2018-12-24, 05:12
Medlem
Jellohs avatar
Jag dricker inte längre, men av princip vill jag tamejfan ha möjligheten om jag vill utan att staten skall hålla på och förmynda. Jävla skitsamhälle med monopol. Jag hade egentligen inte tänkt knarka heller, men nu skall jag göra det i protest samt köpa en smuggelvodka att ge bort. För att jävlas.
(Nu bor jag i Finland och alko stänger 12:00 på julafton, men man blir ju förbannad att staten behandlar en som ett jävla barn för det. Vad fan är det ens för mening med att sluta dricka om det är svårt att få tag på sprit, då är det ju ingen konst. )
2018-12-24, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BurtSugarmanShow
Men för helvete, BARA bög-öl och priser runt 70 spänn flaskan? Du använder garanterat skäggolja.

Finns det ingen bärs-till-brevlådan med normala grejer som Tuborg t.ex?
Du vill... köpa Tuborg med expressbud? Ganska självklart att onlineshoppar inte säljer fucking Carlsberg och Pripps Blå, eller hur? Spring iväg till närmaste julöppna ICA och kirra ett sexpack folkisar du. För er som klagar på Systemet är det åtminstone inte olagligt i Sverige att sälja alkohol under julen som i vissa länder.
2018-12-24, 06:37
Medlem
De som inte klarar att lägga upp ett lager av alkohol så man klarar sig i fyra ynka dygn har problem. Inte svårare än så. Ett bra tillfälle att tänka över sitt drickande och kanske bestämma sig inför det nya året att lägga in vita veckor här och var? Bra för hälsan och plånboken.
2018-12-24, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Helt jävla sjukt, bar hem så mycket jag orkade men det kommer naturligtvis inte räcka.

Nu undrar ni om jag är klen eller dricker för mycket? Kanske båda!

Omöjligt att säga utan att veta volymprocenten på det du kånkade. Om det var starksprit så kanske lite på gränsen, annars är det lungt.
2018-12-24, 07:25
Medlem
Germanofils avatar
Ogillar bolaget då jag tycker det är fel att inte alkohol får säljas där mat säljs. Däremot ser jag inget konstigt i att de som jobbar där ska kunna få ha ledigt över jul. Sverige är ju överlag ganska extremt vad gäller öppettider på livsmedelsaffärer. Ica har ju t.o.m. öppet några timmar på juldagen och på annandagen är det full rulle igen. I andra europeiska länder har mataffärerna stängt dessa två dagar.

Köpte två backar öl i mitten av december så mig går det ingen nöd på.
2018-12-24, 08:24
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Ogillar bolaget då jag tycker det är fel att inte alkohol får säljas där mat säljs. Däremot ser jag inget konstigt i att de som jobbar där ska kunna få ha ledigt över jul. Sverige är ju överlag ganska extremt vad gäller öppettider på livsmedelsaffärer. Ica har ju t.o.m. öppet några timmar på juldagen och på annandagen är det full rulle igen. I andra europeiska länder har mataffärerna stängt dessa två dagar.

Köpte två backar öl i mitten av december så mig går det ingen nöd på.

Fast det finns en massa människor som gärna jobbar lit extra under röda dagar för att tjäna lite extra pengar, inte minst invandrare med bakgrund i länder där man inte firar jul, och de är ju ganska många.

Visst är bolagtes öppettider jobbiga, att man jämt ska planera sitt drickande gör del hela lite stelare och tråkigare, vilket så klart är meningen också. Man får helt enkelt bunkra upp hemma så att man har alkohol för spontandrickande.

Jag köpte min julalkohol i god tid så där är det inga problem för mig, men jag är lite orolig att saker som jag har beställt i deras beställningssortiment inte ska hinna komma fram innan nyår...
2018-12-24, 09:13
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dredden
Kom det som en chock nu innan jul att systembolaget är stängt röda dagar???!!

Handlar du bara på systemet för dagsbehovet och inte kan bunkra ett par dagar eller är du bara efterbliven?

Det var inte så värst många år sedan systemet var stängt på Lördagar, och några år innan dess var INGA affärer öppna på söndagar, hur klara folk det då?

Jag tycker att det är en chock att systemet är stängd på julafton när det är att behandla som en lördag. Systemet är öppet på lördagar numera går själv aldrig på systemet. Dricker bara 2,8,or billigare och mer lättilgängligt och ja man blir full av det.
2018-12-24, 09:30
Medlem
Dom får gärna hålla stängt hela 2019 för min del, och resten av 2000-talet oxå.
2018-12-24, 09:35
Medlem
rovmuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurtSugarmanShow
Men för helvete, BARA bög-öl och priser runt 70 spänn flaskan? Du använder garanterat skäggolja.

Finns det ingen bärs-till-brevlådan med normala grejer som Tuborg t.ex?

Du kan ju inte räkna med att det kommer vara billigt, när man själv har gjort bort dig.

Här har du en riktigt manlig öl som du kan sitta och dricka på en parkbänk.
https://www.hopt.se/bottled-beer/159-lapin-kulta.html
Då du verkar sakna kunskaper om Google.

God nykter jul.
2018-12-24, 09:44
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av home-sapiens
Dom får gärna hålla stängt hela 2019 för min del, och resten av 2000-talet oxå.
...Så därför ska alla gå efter din måttstock menar du?
2018-12-24, 09:57
Medlem
rovmuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Bodde jag i Malmö skulle jag aldrig handla på bolaget. Då hade jag kört till Tyskland så fort behovet uppstod. Handlar nån ens på bolaget där?

Om ingen gjorde det skulle det knappast finnas 9st systembolag inom närområdet. Det inte många förstår är att Systembolaget har bra priser, stort utbud, bra kunskaper och bra service. Alla köper inte en platta Sofiero 7,2 varje helg och visst kan det vara några kronor billigare i Tyskland eller linkade länder men tar man produkter i en högre nivå så är det faktiskt inte alls dyra generellt och särskilt att de ger servicen till hela landet. Testa att åk till en mindre stad < 50k inv i polen, spaninign, Tyskland, Italien och försök att hitta en butik med lika stort utbud.

Förstår faktiskt inte allas problem med: oj är det söndag idag är systemet stängt då?
Det är klart jag har missat någon gång med systemet men då har det varit att jag vilja ha en speciell produkt som jag kanske skulle testa med några vänner men då mem kollat lite snabbt nu har kanske 20 vinflaskor, 50 olika öl, några flaskor whiskey, rom, tequila.

Så ett tips till er som inte kan hålla koll på kalendrar, röda dagar, systembolagets öppentider, vilken dag det är. Har en buffert med alkohol, räkna ut hur mycket du dricker och kolla på året den längsta tiden då det är helg. Är det fyra dagar och du dricker en platta Sofiero 7,2 varje dag. Se då till att alltid ha minst fyra plattor hemma och kanske lite extra i fall dina alkosvänner kommer över.

svårare än så är det inte.

God nykter jul.
2018-12-24, 10:04
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Hav förtröstan kompis, polackerna har alltid öppet (eller vad du har för lokal leverantör på din ort). Det där med service är inte statens starka sida. Ge folket, vad folket vill ha!

Känner tyvärr inga polacker - har ingen insyn i vart man kan köpa "under disk" heller. Fattigt värre. Jag delar din åsikt kring staten. Jävla överförmynderi. Skulle det vara SÅ farligt om man kunde få köpa sig ett par starköl eller en bag in box hos sin lokala konsumhandlare?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in