Citat:
Ursprungligen postat av
Sook
Bodde jag i Malmö skulle jag aldrig handla på bolaget. Då hade jag kört till Tyskland så fort behovet uppstod. Handlar nån ens på bolaget där?
Om ingen gjorde det skulle det knappast finnas 9st systembolag inom närområdet. Det inte många förstår är att Systembolaget har bra priser, stort utbud, bra kunskaper och bra service. Alla köper inte en platta Sofiero 7,2 varje helg och visst kan det vara några kronor billigare i Tyskland eller linkade länder men tar man produkter i en högre nivå så är det faktiskt inte alls dyra generellt och särskilt att de ger servicen till hela landet. Testa att åk till en mindre stad < 50k inv i polen, spaninign, Tyskland, Italien och försök att hitta en butik med lika stort utbud.
Förstår faktiskt inte allas problem med: oj är det söndag idag är systemet stängt då?
Det är klart jag har missat någon gång med systemet men då har det varit att jag vilja ha en speciell produkt som jag kanske skulle testa med några vänner men då mem kollat lite snabbt nu har kanske 20 vinflaskor, 50 olika öl, några flaskor whiskey, rom, tequila.
Så ett tips till er som inte kan hålla koll på kalendrar, röda dagar, systembolagets öppentider, vilken dag det är. Har en buffert med alkohol, räkna ut hur mycket du dricker och kolla på året den längsta tiden då det är helg. Är det fyra dagar och du dricker en platta Sofiero 7,2 varje dag. Se då till att alltid ha minst fyra plattor hemma och kanske lite extra i fall dina alkosvänner kommer över.
svårare än så är det inte.
God nykter jul.