2018-12-23, 23:01
Medlem
vanartads avatar
EU:s handelskommissionär Cecilia Malmström (L) lämnar politiken när uppdraget i Europa är över, säger hon till Svenska Dagbladet.
Hon kommer därmed inte att utmana Jan Björklund om partiledarposten.
– Jag är väldigt tacksam för allt jag fått chansen att göra, men nu är det dags att göra något annat och dra en gräns, säger hon till tidningen.

https://www.expressen.se/nyheter/malmstroms-besked-jag-ar-fardig-med-politiken/

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Xwkm5W/malmstrom-jag-ar-fardig-med-politiken

Att diskutera:
Är detta ett tecken på att råttorna håller på att lämna det sjunkande skeppet?
Just hur sannolikt är det att Malmström skulle få förnyat förtroende i EU-valet?
Kommer Liberalerna få några som helst mandat i EU-valet?
Senast redigerad av vanartad 2018-12-23 kl. 23:20.
Citera
2018-12-23, 23:07
Medlem
Hon är färdig med politiken - men är politiken och makthavarna i världen färdiga med henne?

Jag tror makten har uppnått ett visst mål och hon känner nog nu att hon lägga politiken på sidan och koppla av.
Citera
2018-12-23, 23:08
Medlem
vanartads avatar
Just hur mycket får en fd EU-kommisionär i pension efter 9 år i Bryssel?
Finns det överhuvudtaget någon anledning för Cecillia Malmström att inte gå i pension, i synnerhet efter att ha blivit befordrad långt över sin kompetensnivå?
Just vilket jobb skulle hon kunna tänka sig att ta med tanke på hennes nuvarande lönenivå?
Citera
2018-12-23, 23:09
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
EU:s handelskommissionär Cecilia Malmström (L) lämnar politiken när uppdraget i Europa är över, säger hon till Svenska Dagbladet.
Hon kommer därmed inte att utmana Jan Björklund om partiledarposten.
– Jag är väldigt tacksam för allt jag fått chansen att göra, men nu är det dags att göra något annat och dra en gräns, säger hon till tidningen.

https://www.expressen.se/nyheter/malmstroms-besked-jag-ar-fardig-med-politiken/

Att diskutera:
Är detta ett tecken på att råttorna håller på att lämna det sjunkande skeppet?
Just hur sannolikt är det att Malmström skulle få förnyat förtroende i EU-valet?
Kommer Liberalerna få några som helst mandat i EU-valet?

Får hon fet pension resten av livet eller har hon inte suttit tillräckligt?
Citera
2018-12-23, 23:10
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Hon är färdig med politiken - men är politiken och makthavarna i världen färdiga med henne?

Jag tror makten har uppnått ett visst mål och hon känner nog nu att hon lägga politiken på sidan och koppla av.

Är det inte högst sannolikt att hon kommer få mycket mer i pension än hon skulle kunna få i lön för de jobb som hon möjligtvis skulle kunna tänkas landa?
Citera
2018-12-23, 23:11
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Får hon fet pension resten av livet eller har hon inte suttit tillräckligt?
Jag vet inte…
Därav mina funderingar. Jag hade hoppats att någon av er kände till reglerna.
Citera
2018-12-23, 23:11
Medlem
Errolflynn1s avatar
Hon kanske har hävt upp fingret i luften och på folkpartistiskt vis känt hur vinden blåser...
Det verkar inte som "liberalerna " skönjar nån strålande framtid?!
Tufft att representera något som fullständigt har tjänat ut sin roll i politiken. Hon lär tyvärr inte gå lottlös i alla fall...
Citera
2018-12-23, 23:16
Bannlyst
En rejäl jävla råtta.
Hoppa in, sug och svälj sen hoppa ut.
Likt en hora som hoppar runt på en massa kukar.
Som en jävla transformer....först en vanlig bil sen transformeras ludret till en jävla robot....
Nu har hon tömt skiten och ska dra och sprida sin cancer vidare i en annan bransch...

Det var inte speciellt svårt att bygga en karriär inom politiken...som flugor till koskit...rånat och plundrat skattebetalarna låtsas som att hon har tjänat sitt land...

Vilken jävla hora..

Hade man bott i ett normalt samhälle hade hon redan varit under förhör..

Men i en sjuk värld där gott är ont och ont är gott så härjar kriminella fritt...
Citera
2018-12-23, 23:18
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Errolflynn1
Hon kanske har hävt upp fingret i luften och på folkpartistiskt vis känt hur vinden blåser...
Tufft att representera något som fullständigt har tjänat ut sin roll i politiken. Hon lär tyvärr inte gå lottlös i alla fall...

Jag inbillar mig att nivån på hennes icke-lottlöshet kommer vara något utöver det normala, med tanke på det groteska löneförmåner som 'vanliga' EU-politiker har.
Malmström borde rimligtvis befinna sig i den högre echelon, vad det nu kan översättas till i form av pensionsersättning.
Citera
2018-12-23, 23:25
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Errolflynn1

Blir nog toppjobb i Bryssel eller fin position i en Sorosorganisation. Hon kommer bara byta upp sig i sin globalistiska karriär.
Citera
2018-12-23, 23:30
Medlem
321js avatar
http://www.dagensps.se/nyheter/malmstroms-sanslosa-lon-far-40-miljoner-pa-fem-ar/

Malmströms sanslösa lön – får 40 miljoner på fem år

EU:s generösa pensionsersättningar på 33.000 kronor i månaden efter skatt, som kan tas ut från 65 års ålder livet ut, motsvarar en svensk pension på 21,6 miljoner kronor före skatt.
Citera
2018-12-23, 23:35
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
http://www.dagensps.se/nyheter/malmstroms-sanslosa-lon-far-40-miljoner-pa-fem-ar/

Malmströms sanslösa lön – får 40 miljoner på fem år

EU:s generösa pensionsersättningar på 33.000 kronor i månaden efter skatt, som kan tas ut från 65 års ålder livet ut, motsvarar en svensk pension på 21,6 miljoner kronor före skatt.

Herre.
Gud.

Undergräver detta inte förtroendet för politikerskrået?
Väljer man politiken pga av att man brinner för vissa hjärtefrågor eller för att få en lön som man aldrig skulle kunna få på den fria marknaden?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in