2018-12-23, 01:32
Medlem
Baptisten555s avatar
Varför är det så tyst om detta i media? För att det inte är PK när det är svarta som dödar vita?
De kommer att ta över de vitas mark!? Troligen och vad kommer att hända med Afrikas mest utvecklade
land!? KAOS är vad jag tror, svarta vill inte arbeta, vad ska de göra med dessa farmer?

Om ni som många andra är okunniga om detta så se dessa videos!

https://www.youtube.com/watch?v=mF7SE18rOTA
https://www.youtube.com/watch?v=TcNtdHOPfMM
https://www.youtube.com/watch?v=NRnGU5M0fAo
https://www.youtube.com/watch?v=3T8575ePRNA
https://www.liveleak.com/view?t=094_1509806817
Vad tror ni händer med Sydafrika?
Senast redigerad av Baptisten555 2018-12-23 kl. 01:45.
Citera
2018-12-23, 01:53
Medlem
Vita förslavar och kolonialiserar svarta för ett ganska bra tag sen, då tycker de vita i andra länder att det är rättvist när afrikanerna ger tillbaks.

Det enda problemet är att de vita nuförtiden är oskyldiga. De var ju deras förfäder som var elaka, inte de vita nuförtiden. Så det är orättvist att ge sig på vita, för de är helt oskyldiga nuförtiden.

Det är som att jag mördar någon, sen mördar hans son, min son. Min son är ju helt oskyldig och har liksom inget ansvar för att jag är dum i huvudet.

Men vanligt folk tänker väl bara; rätt åt de vita , de gjorde ju så mot de svarta
och sen tänker de inte mer på det
Citera
2018-12-23, 01:56
Medlem
Baptisten555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afs123
Vita förslavar och kolonialiserar svarta för ett ganska bra tag sen, då tycker de vita i andra länder att det är rättvist när afrikanerna ger tillbaks.

Det enda problemet är att de vita nuförtiden är oskyldiga. De var ju deras förfäder som var elaka, inte de vita nuförtiden. Så det är orättvist att ge sig på vita, för de är helt oskyldiga nuförtiden.

Det är som att jag mördar någon, sen mördar hans son, min son. Min son är ju helt oskyldig och har liksom inget ansvar för att jag är dum i huvudet.

Men vanligt folk tänker väl bara; rätt åt de vita , de gjorde ju så mot de svarta
Exakt! Men det brutala i dessa dåd är ju vansinnigt, och sedan ska dessa svarta ta över dessa farmar, vad kan gå fel?? SA kommer att gå åt helvete precist som övriga Afrikanska länder!
Citera
2018-12-23, 02:18
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baptisten555
Exakt! Men det brutala i dessa dåd är ju vansinnigt, och sedan ska dessa svarta ta över dessa farmar, vad kan gå fel?? SA kommer att gå åt helvete precist som övriga Afrikanska länder!

Precis! Det finns väl ett femtiotal Afrikaländer och ingen av dom har lyckats skapa en fridfull demokrati på en miljon år. Å ingen av dessa länder har lyckats gjort, skapat något som fört mänskligheten bort från grottstadiet.

Nu ska väl SA bli ännu en retarderad bananrepublik i mängden,, så ett grattis till alla negerkungar! det här är precis vad mänskligheten behövde.
Citera
2018-12-23, 03:55
Medlem
SneakyBastard82s avatar
Citat:

Nu var det ju främst judar som drev den transatlantiska slavhandeln.

Och den delen av Sydafrika var obebodd när de vita kom dit, så man kan inte påstå att de vita har stulit negrernas land heller.

Anyway, landet kommer att kollapsa när de vita inte finns kvar, det är helt klart, negrer kan ingenting och kommer aldrig att kunna någonting.
Citera
2018-12-23, 04:05
Medlem
Baptisten555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SneakyBastard82
Nu var det ju främst judar som drev den transatlantiska slavhandeln.

Och den delen av Sydafrika var obebodd när de vita kom dit, så man kan inte påstå att de vita har stulit negrernas land heller.

Anyway, landet kommer att kollapsa när de vita inte finns kvar, det är helt klart, negrer kan ingenting och kommer aldrig att kunna någonting.
Exakt, när de nu får ta över de vitas farmar, så kommer de inte vara intresserade av det... Och vad händer.... Total jävla kollaps
Citera
2018-12-23, 04:31
Medlem
Citat:

Det är ju lite väl förenklad bild detta. När européerna intog Afrika så gjordes det med en del våld ja. Vi snackar 1500-1800 talet. (tidigt 1900) Då, liksom ofta även nu, levde afrikanerna i "samhällen" med despoter som terroriserade sitt folk. Folk levde i oerhört våldsamma samhällen, därav den enormt saktfärdiga utvecklingen. En del av det som afrikanerna fick av européerna hjälpte till så att de fick leva i tryggare samhällen. De fick sjukvård, skriftspråk, till viss del demokrati (i förlängningen), infrastruktur osv. Sen är det nog så att afrikaner är bättre på att leva i sina samhällen. Det blev ju inte bra i vilket fall och det skulle behöva vara ogjort, om inte annat för att det används emot oss idag.

I tider av stor rörlighet så är det svårt att hävda 500 år senare att det var orättvist, mycket krig och förflyttningar i historien har trängt ut folk, även i Europa. Vad gäller slavhandeln så var det arabvärlden och judarna som kontrollerade den. Man hade alltså redan en utvecklad slavhandel, de vita köpte bara befintliga slavar och det var också de vita som gjorde så att slavhandeln upphörde i väst. För övrigt pågår slavhandel fortfarande i Afrika och Mellanöstern. Det har också funnits vita slavar, tagna av araber o dylika folk.

Nästan alla folk kan hävda oförrätter på olika sätt, det viktigaste är att vi ser till nuet. Och just nu har de vita det jättesvårt i Sydafrika. Man tar deras land och ger till afrikaner, jordbrukets produktion har fallit något enormt på grund av detta. De flesta som bor i Sydafrika idag är invandrade afrikaner av olika slag som kommit för att förse sig av de vita folkens välfärd. Den kommer inte att bestå när de vita är för få i landet och makten utgår från afrikanerna.

Sydafrika kommer att falla ner i ett djupt mörker när de vita är döda eller har lämnat. i Mocambique skickade man ut portugiserna på 70-talet. Allt stod stilla, inget blev färdigbyggt, inget fungerade, allt föll i mörker till man vädjade till portugiserna att komma tillbaka. Men vi har inte där att göra, inte idag och historiskt sett vore det bra om vi inte hade åkt dit. Vi klarar inte att leva ihop och vi klarar inte att leva i samma typ av samhällen. I flera afrikanska urspråk hade människorna inte ord för framtid, framtida företeelser, önskningar (ja vad du vill). Språket begränsar tänkandet vilket begränsar det vi gör och vilket samhälle vi bygger.

Det handlar om att vänstern ser de vita som förtryckare enbart och inget annat. Konflikten mellan svarta och vita skall bestå liksom mellan man och kvinna. De bygger sin politiska idé på konflikt mellan olika intressen, vilket är ett jättesorgligt sätt att se på saker. Och visst har du helt rätt i att vi vita som lever nu, flera hundra år efteråt, är helt oskyldiga.

Folk tänker i gemen ganska kort och propagandan har varit enorm. Jag skulle önska att debatten blev mer balanserad och logisk. Jag önskar också att européer och framförallt svenskar slutade se sig själva som ständigt skyldiga till andra människors sätt att leva och deras fattigdom. Vi finns inte till för att försörja andra, vi finns till för vår egen skull. Vi måste sluta lägga oss i hur andra folk väljer att leva och istället leva vårt liv här och skapa en framtid till våra barn och ge de deras rättmätiga arv i det landet vi svenskar (än så länge) har. Våra bidrag hjälper endast till att hålla fast människor i fattigdom, liksom tiggarna på gatan stannar när de får mynt i muggen.
Senast redigerad av Ingenegentligen 2018-12-23 kl. 04:33. Anledning: fel i sak
Citera
2018-12-23, 04:53
Medlem
Baptisten555s avatar
Lauren Southern https://www.youtube.com/watch?v=f4cC3x5GUl8

Om farm mördarna!
Senast redigerad av Baptisten555 2018-12-23 kl. 05:00.
Citera
2018-12-23, 04:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Baptisten555
Lauren Southern https://www.youtube.com/watch?v=f4cC3x5GUl8

Om farm mördarna!

Har sett den förut. Det är ju liksom folkmord [genocide] som pågår som mainstream ignorerar av någon anledning.

Sjuk värld vi lever i.
Citera
2018-12-24, 00:39
Medlem
Apartheid fanns i hela 46 år innan man begravde skiten på historiens sophög, från 1948 fram till 1994.
Många svarta fick sätta livet till av olika anledningar.
Det är inte mer än rätt att dom svarta får sin hämnd gentemot sina förtryckare.

Sydafrika har mycket skit på sitt samvete men det har många andra länder oxå som mördat sitt eget folk.
Nelson Mandela fick sitta 27 år på kåken för att han kämpade för dom svartas rättigheter.
FW De Klerk och PW Botha var riktiga rötägg som borde ha dömts i tribunal för folkmord.
Citera
2018-12-26, 20:59
Medlem
Hur länge har detta pågått?
Citera
2018-12-26, 22:52
Medlem
Baptisten555s avatar
Crime in South Africa is the white's fault: General Kehla Sithole https://www.youtube.com/watch?v=haM7jY4oj4Y
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in