2018-12-22, 22:43
Bannlyst
Alltså att man inte går något särskilt program utan bara läser olika kurser som man väljer själv. Det låter lite roligare;) Och jag hittar inga tecken på att man kan det så jag undrar om det går. Om någon undrar så vill jag läsa extremt mycket matte och fysik blandat med programering och tänker ta lite finans på SU
Citera
2018-12-22, 23:00
Medlem
BNCs avatar
Självklart kan man det. Det är bara att söka olika kurser.

Värt att tänka på dock är att det ju inte är säkert att du kommer in på de kurser du söker. Läser du ett program har du garanterad plats på alla ingående kurser bara du kommit in på programmet.

Sen kan det kräva lite eftertanke om du vill få ihop en vettig examen sen.
Citera
2018-12-23, 10:54
Medlem
Intotherainbows avatar
Varför inte läsa till fysiker eller ingenjör inom teknisk fysik direkt istället?

Det finns anledningar bakom varför programmen har sina upplägg och några anledningarna är att du får läsa kurserna i rätt behörighetsordning utan glapp och mellanrum, dvs du behöver inte själv hålla reda på diverse behörigheter. En annan anledning är att du får garanterad plats i varje kurs.

Inom ett program finns det heller inget hinder att läsa på 120 eller 150% om du vill läsa extra kurser, och inom ett program behöver du bara läsa obligatoriska kurser.

Du kommer inte ges tillåtelse att freestyla runt på skolorna och läsa vilka kurser du vill eller hur som helst eller när du vill. Kurser har behörighetsspärrar för inte uppmuntra till sådant.

Den snabbaste vägen till att bli behörig till all matte och fysik du vill läsa går enklast genom dina egna ansträngningar inom ett program.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in