2018-12-23, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Så hittar du en häst som du VET kommer springa in 1miljon så ring mig...
Så hittar du en häst som du VET kommer vinna ETT lopp som du har bestämt att hästen ska vinna så ring mig...
Citera
2018-12-23, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xuno
Så hittar du en häst som du VET kommer vinna ETT lopp som du har bestämt att hästen ska vinna så ring mig...

Som jag sa...
Det var 20år sen jag hade tillgång till sån info senast..
Citera
2018-12-29, 18:58
Medlem
Citat:
Som jag sa...
Det var 20år sen jag hade tillgång till sån info senast..

Efter att idag ha bevittnat Propulsions förlust så är jag övertygad om att det fuskas inom travet ,jag tar tillbaka vad jag skrivit och ber om ursäkt du hade rätt.
Citera
2018-12-29, 19:02
Medlem
Citat:
Efter att idag ha bevittnat Propulsions förlust så är jag övertygad om att det fuskas inom travet ,jag tar tillbaka vad jag skrivit och ber om ursäkt du hade rätt.

Du missar att han loosade mot en väldigt bra häst där kusken höll sig vaken när Kihlström satt och sov...

Jag garderade både Global Trust och Propulsion idag.
Citera
2018-12-29, 21:43
Medlem
Citat:
Du missar att han loosade mot en väldigt bra häst där kusken höll sig vaken när Kihlström satt och sov...

Jag garderade både Global Trust och Propulsion idag.

Hahaha ok känner du Örjan så du viste att han tänkte torska eller trodde du alltså på riktigt att Piraten kunde slå Propulsion så bra som han såg ut i värmningen?

Kanske Piraten borde få åka till Paris istället för Propulsion då eller vad tycker du hahahaha
Citera
2018-12-29, 22:30
Medlem
Citat:
Hahaha ok känner du Örjan så du viste att han tänkte torska eller trodde du alltså på riktigt att Piraten kunde slå Propulsion så bra som han såg ut i värmningen?

Kanske Piraten borde få åka till Paris istället för Propulsion då eller vad tycker du hahahaha

Hade det varit lika kallt i Frankrike som i Sverige och Piraten fått en bättre kusk så tror jag faktiskt inte att han skulle göra bort sig med rätt resa i Prix d'Amérique.

Jag trodde att Propulsion skulle backas sist och att Piraten skulle köra till spets direkt.
Det blev inte så direkt vid start men efter en bit så...
Jag tror att Propulsion kanske hade vunnit om inte Piraten fått trolla bort nästan ett varv.
Citera
2018-12-29, 22:47
Medlem
Citat:
Hade det varit lika kallt i Frankrike som i Sverige och Piraten fått en bättre kusk så tror jag faktiskt inte att han skulle göra bort sig med rätt resa i Prix d'Amérique.

Jag trodde att Propulsion skulle backas sist och att Piraten skulle köra till spets direkt.
Det blev inte så direkt vid start men efter en bit så...
Jag tror att Propulsion kanske hade vunnit om inte Piraten fått trolla bort nästan ett varv.
Fått trollat bort ett varv? Det var ju Örjan som trollade bort Propulsion uppgjort och inget annat men det är kanske svårt att se om man tror man är en travexpert och idiotspelet har gått in.
Citera
2018-12-29, 22:56
Medlem
Citat:
Fått trollat bort ett varv? Det var ju Örjan som trollade bort Propulsion uppgjort och inget annat men det är kanske svårt att se om man tror man är en travexpert och idiotspelet har gått in.

Tror inte det.

Han körde pissdåligt ja. Han trodde helt enkelt att Propulsion va lite bättre och att Piraten va lite sämre gissar jag. Tyckte att Propulsion såg väldigt fin ut i sista sväng men lyckades ändå inte gå förbi.
Propulsion hade nog inte sin bästa dag medan Piraten hade sin bästa.

Spelprocenten på Propulsion på 90% och Piraten hade 7%, vilket gjorde Piraten MKT spelvärd...
Samma sak i v75:1. En Global Trust som knappt vet hur man travar rent som kommer från dagens kallaste stall, Nurmos. Då är 45% kraftigt överspelat.

Tyvärr så har jag ju fel ibland oxå...
Citera
2018-12-30, 12:23
Medlem
Citat:

Och idag kom beskedet att Propulsion står med feber i stallet.

Prix d'Ameriqe-starten i fara....
Citera
2019-01-31, 17:35
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Hur ser man hur mycket prispengar det delas ut i varje lopp.
Hur kan jag hitta dessa siffror?, är väl superviktigt att veta när man skall spela eller?
Citera
2019-02-01, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
Hur ser man hur mycket prispengar det delas ut i varje lopp.
Hur kan jag hitta dessa siffror?, är väl superviktigt att veta när man skall spela eller?

Inte superviktigt.

Kusken ska alltid köra för bästa placering.
Står i regelverket. (följs nog till 95%minst)
Så därför är det (oftast) ett Ickeproblem.

Om du kollar på Prix DAmeriqe så kom ju samma tränare 1a,2a,4a och i de lägena så kör man ju inte mot sina egna hästar, för det är endast du själv som förlorar på det.

Förstapriset står i alla listor där hästarna står.
På ATG så står alla prispengar utskrivna i programmet. I tex Travronden står oxå prispengarna.

Oftast som din fråga dyker upp är när tex en kusk känner att hästen som är favorit inte är på topp (den travar dåligt eller känns som att den inte vill/orkar springa som den brukar) och kör ett snällare lopp för att spara hästen, det händer ganska ofta men är helt ok tycker jag.

Man ser ju oftast själv oxå om en häst underpresterar i ett lopp.

De bästa kuskara missar sällan att köra bra lopp med en bra häst i form, men ibland blir det ju fel.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in