2018-12-22, 22:01
Medlem
Jag är ingen novis med spel på travet men ibland undrar jag hur mycket stötkörning det finns.
Ständigt dessa sophästar som vinner till låga odds, och i dessa lopp oförklarigt galopperar alla favoriter bort sej.
Citera
2018-12-22, 22:05
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlowCooker
Jag är ingen novis med spel på travet men ibland undrar jag hur mycket stötkörning det finns.
Ständigt dessa sophästar som vinner till låga odds, och i dessa lopp oförklarigt galopperar alla favoriter bort sej.

Favorithästen hade säkert spelat på sopan som vann.
Citera
2018-12-22, 22:10
Medlem
Citat:
Nu hänger jag inte riktigt med , en häst som vinner till lågt odds är ju favorit! och i dessa lopp galopperar alltså alla favoriter bort sig!?! Hur många favoriter finns det egentligen i loppet? är kanske alla hästar i loppet favorit eller hur menar du????
Citera
2018-12-22, 22:10
Medlem
Det här är ruskigt skumt.
Sen vet jag att måldomaren/veterinären har rätt att begära en förklaring till plötslig formförbättring. Men hur ofta görs detta sen vad är förklaringen värd, "bytte träningsmetod", "åtgärdade felet med hovar", dessa förklaringar sväljs med hull och hår. Bla bla
Citera
2018-12-22, 22:11
Medlem
Jellohs avatar
Det är ju hela charmen. Min egen travstrategi (spelar bara nån tvilling eller vinnare ibland) är just att hitta den där åsnan som vinner när favoriten galopperar.
Citera
2018-12-22, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xuno
Nu hänger jag inte riktigt med , en häst som vinner till lågt odds är ju favorit! och i dessa lopp galopperar alltså alla favoriter bort sig!?! Hur många favoriter finns det egentligen i loppet? är kanske alla hästar i loppet favorit eller hur menar du????
Men dessa "överraskningar" som vinner har ofta noll meriter, har inte visat nåt tidigare men plötsligt blir lågt spelade och alla mest spelade galopperar bort sej i loppet. Har sett detta så många gånger att detta stör mej och startar en tråd. Och som sagt har spelat på travet i över tjugo år. Är inte född igår.
Nåt skum är det.
Citera
2018-12-22, 22:25
Medlem
Losade två lax ikväll. Ideel konstiga vinnare.
Banorna såhärårs har problem med underlaget så säkert en förklaring.
Förra veckan fick Axevalla struka de två sista loppen pga otjäntlig bana så spnt spelar in men vad fan...blir sne...
Citera
2018-12-22, 22:30
Medlem
Om 2 hästar från samma stall tävlar så vinner den sämsta hästen alldeles för ofta..
Det skulle inte vara tillåtet med hästar från samma stall.
Citera
2018-12-22, 22:40
Medlem
Citat:
Men dessa "överraskningar" som vinner har ofta noll meriter, har inte visat nåt tidigare men plötsligt blir lågt spelade och alla mest spelade galopperar bort sej i loppet. Har sett detta så många gånger att detta stör mej och startar en tråd. Och som sagt har spelat på travet i över tjugo år. Är inte född igår.
Nåt skum är det.
Kan du ge några exempel?
Citera
2018-12-22, 23:08
Medlem
Lyser dålig förlorare lång väg, o har du följt trav så länge är du verkligen inte insatt.
Finns enormt mycket som spelar in, o nu när ingen får köra barfota o vädret o banorna är si o så o träningsförhållanden varierar.
Spela bingo istället, tror det passar din nivå bättre 😂😂😂😂
Citera
2018-12-22, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makumba
Om 2 hästar från samma stall tävlar så vinner den sämsta hästen alldeles för ofta..
Det skulle inte vara tillåtet med hästar från samma stall.
Inget jag har märkt. Det ev. fusket är mer sofistikierat än så. Stressa hästen till galopp, sätt dej i instängt läge, kör passivt osv. finns massor med möjligheter.
Citera
2018-12-22, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golfboy68
Lyser dålig förlorare lång väg, o har du följt trav så länge är du verkligen inte insatt.
Finns enormt mycket som spelar in, o nu när ingen får köra barfota o vädret o banorna är si o så o träningsförhållanden varierar.
Spela bingo istället, tror det passar din nivå bättre 😂😂😂😂
Nejdå, tippar att jag ligger på plus de senaste åren. Jag är nog duktigare än du
Det jag reagerar mot är dessa, som du säkert har missa din amatör, är dessa konstiga vinnare som aldrig har visat något, är icke-vinnare, men plötsligt vinner till låga odds. Bakom insatserna finns naturligtvis ett gäng som vet bättre än medelspelaren som endast har tillgång till "pappret".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in